اخبار خودرو جهان
سریع تر و مدرن تر از قبل

معرفی پورشه تیکان توربو اس 2021

جمعه - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
پورشه تیکان توربو اس

پورشه کمتر از یک سال پیش، خودروی تمام الکتریکی تیکان را معرفی کرد. فروش و عرضه این سدان پریمیوم برقی هم از اواخر سال 2019 در بازارهای جهانی آغاز شد. پس یقینا این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که پورشه چه چیزی از تیکان را برای مدل 2021 تغییر داده است؟ چراکه مدت زمان زیادی از عرضه تیکان به بازار نمی گذشت و چندان نیازی برای به روزرسانی در آن حس نمی شد.

به گزارش خودرونویس، پورشه به منظور حفظ جذابیت تیکان برای مشتری، نسخه 2021 این سدان الکتریکی را با به روزرسانی های مختلفی در زمینه ظاهری، تکنولوژی و عملکرد معرفی کرده است.

 

آمار و ارقام عملکرد

نسخه پرچمدار پورشه تیکان 2021، مدلی به نام توربو اس بوده که قادر است طی تنها 9.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد. البته این عملکرد در حالی صورت می گیرد که لانچ کنترل این خودرو فعال باشد. بدین ترتیب می توان اظهار کرد که مدل 2021 تیکان توربو اس 0.2 ثانیه نسبت به مدل 2020 همین خودرو برای عبور از سرعت 200 کیلومتر بر ساعت سریع تر شده است.

این عملکرد سریع تر تیکان توربو اس 2021، یقینا تاثیر مثبتی روی عملکرد این خودرو در درگ 400 متر هم گذاشته است. بدین ترتیب که تیکان توربو اس 2021 حال تنها طی 10.7 ثانیه قادر به عبور از خط پایان درگ یک چهارم مایل بوده و 0.1 ثانیه نسبت به قبل سریع تر شده است.

نمای عقب پورشه تیکان توربو اس

تجهیزات ایمنی و رفاهی

پورشه تیکان 2021 به صورت آپشنال به هد آپ دیسپلی رنگی مجهز می شود که قادر به نمایش اطلاعات سیستم رهیاب، اطلاعات مربوط به قدرت و سایر اطلاعات مشخص شده توسط راننده است. این صفحه به سه قسمت شامل صفحه اصلی، صفحه مشخصات و یک صفحه قابل شخصی سازی تقسیم شده که در این صفحه سوم می توان اطلاعاتی از جمله تماس های تلفنی یا فرمان های کنترلی صوتی را نشان داد.

داشبورد پورشه تیکان توربو اس

پورشه تیکان 2021 به صورت استاندارد با سیستم Smartlift و همچنین سیستم تعلیق بادی تطبیقی راهی بازار جهانی می شود. این به راننده این امکان را می دهد که فعال کردن سیستم Front Lift، ارتفاع تعلیق جلو را افزایش دهد. مشابه همین سیستم پیشتر در شورولت کوروت C8 هم نصب شده بود. پورشه اظهار کرده که این سیستم به مراتب عملکردی بیشتر از افزایش ارتفاع سیستم تعلیق دارد، بلکه به لطف نصب این سیستم تیکان 2021 قادر است ارتفاع خود را در اتوبان بسته به حالت رانندگی بهینه یا اسپرت و همچنین سرعت تنظیم کند.

برخی دیگر از تغییرات نسخه جدید پورشه تیکان، اضافه شدن رادیو دیجیتال، پکیج آپشنال کربن اسپرت دیزاین برای تمام نسخه های این سدان الکتریکی و هفت رنگ جدید شامل خاکستری Ice، بژ نسکافه ای، Mahogany، Chalk، آبی نپتون، قرمز متالیک و Frozenberry است.

قابلیت های شارژ

برای شارژ نسخه 2021 پورشه تیکان، به صورت آپشنال یک شارژر Onboard 22 کیلوواتی عرضه شده که زمان شارژ باتری های این خودرو را نسبت به مدت اتصال به مدل استاندارد 11 کیلوواتی نصف می کند. پورشه همچنین به منظور افزایش طول عمر باتری ها یک ظرفیت شارژ باتری ها را به 200 کیلووات محدود کرده تا دوام آنها به بیشتری حالت ممکن برسد.

پورت شارژ پورشه تیکان توربو اس

پورشه قصد دارد که از اواسط ماه سپتامبر پیش فروش تیکان 2021 را آغاز کند و عرضه این خودرو به مشتریان از حدود یک ماه بعد از آن آغاز می شود.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟