اخبار خودرو جهان
یازدهمین نسل سرانجام از راه رسید

هوندا سیویک سدان 2022 رونمایی شد

شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
هوندا سیویک سدان 2022

هوندا با معرفی سیویک سدان 2022، رسما این سدان جذاب را وارد نسل یازدهم کرده است. هوندا سبک طراحی نسل جدید سیویک را Man-Maximun، Machine Minimun نامیده که بر پایه دو اصل مهم کارآمدی و سادگی بنا شده است.

استایل ظاهری و کابین هوندا سیویک سدان 2022

به گزارش خودرونویس، هوندا در طراحی نسل جدید سیویک از مدل های پیشین این خودرو الگوبرداری کرده است. استایل کلی این خودرو زاویه دارتر از نسل پیشین سیویک سدان است. فاصله بین دو محور سیویک سدان 2022، حدود 3.6 سانتی متر کشیده تر از نسل پیشین شده و طول کلی خودرو هم 3.5 سانتی متر افزایش یافته است. ستون های جلو، شیب کمتری نسبت به نسل پیشین دارند تا طول بیشتر سیویک 2022 را برجسته تر کنند. خط کمربند پایین سیویک 2022، کابینی بسیار بزرگ را برای این خودرو به ارمغان آورده است. هوندا سیویک 2022 سدان در هشت رنگ مختلف که در بین آنها سه رنگ جدید خاکستری متالیک Meteorite، خاکستری Sonic Pearl و آبی Morning Mist هم وجود دارد، قابل سفارش است.

نمای عقب هوندا سیویک سدان 2022

طراحان هوندا سیویک 2022 در حین طراحی کابین فضایی جذاب تر را خلق کرده اند. یکی از جذاب ترین ویژگی های کابین، طرح لانه زنبوری بوده که سرتاسر عرض داشبورد این خودرو را احاطه کرده است. در خلال همین مش بندی لانه زنبوری، دریچه های سیستم تهویه مطبوع هم به زیبایی هرچه تمام طراحی شده اند که استایلی تمیز و یکپارچه دارند.

کابین هوندا سیویک سدان 2022

نسخه های LX، اسپرت و EX دارای یک نمایشگر 7 اینچی با قابلیت نمایش سرعت و اطلاعات خودرو در پشت فرمان هستند که در سمت راست آن سرعت سنجی آنالوگ هم طراحی شده است. همچنین این مدل ها دارای یک نمایشگر 7 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی در قسمت بالایی داشبورد هستند.

داشبورد هوندا سیویک سدان 2022

نسخه تورینگ هوندا سیویک 2022 سدان دارای نمایشگری تمام دیجیتالی در پشت فرمان بوده که سایزی معادل 10.2 اینچ داشته و قابلیت نمایش دور موتور و سرعت مشابه عقربه های آنالوگ را دارد. همچنین سایز نمایشگر مالتی مدیا در این مدل از 7 به 9 اینچ ارتقا یافته که بزرگترین نمونه نصب شده در میان تمامی محصولات هوندا محسوب می شود. این مدل که مجهزترین نسخه سیویک سدان 2022 محسوب می شود، به سیستم صوتی قدرتمند Bose با 12 بلندگو مجهز شده است.

نمای عقب هوندا سیویک سدان 2022

مشخصات فنی هوندا سیویک سدان 2022

نسخه LX و اسپرت هوندا سیویک 2022 سدان به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که قادر به تولید 158 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی پیشرانه در این مدل ها توسط گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

هوندا سیویک سدان 2022

نسخه EX و تورینگ از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره گرفته اند که قادر به تولید 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور بوده که شش اسب بخار در قدرت و 20 نیوتن متر در زمینه گشتاور از نسل پیشین قدرتمندتر شده است. این افزایش قدرت حاصل به روزرسانی لوله کشی توربوشارژ و همچنین به روزرسانی سیستم اگزوز و دریچه گاز بوده است. تنها گیربکس قابل سفارش برای این مدل ها هم از نوع اتوماتیک CVT است.

نمای جانبی هوندا سیویک سدان 2022

نسخه 2022 هوندا سیویک از نسخه ارتقا یافته سیستم ایمنی Honda Sensing بهره گرفته که دارای یک دوربین و هشت سنسور سونار است. این تکنولوژی حال دارای کمکی رانندگی در ترافیک، کنترل ترمز در سرعت های پایین، جلوگیری از برخورد در آغاز حرکت از عقب و جلو است. از جمله به روزرسانی های صورت گرفته در این خودرو می توان به ترمزگیری طبیعی تر به هنگام استفاده از کروز کنترل تطبیقی و فرمان پذیری خطی تر به هنگام استفاده از کمکی تثبیت خطوط حرکت اشاره کرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟