اخبار خودرو جهان
جنگ برای تصاحب عنوان سریع ترین هاچبک

درگ ریس رنو مگان RS با هوندا سیویک تایپ R

سه شنبه - ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس هوندا سیویک با رنو مگان

زمانی که صحبت از هاچبک های اسپرت قدرتمند می شود، دو تا از جذابترین گزینه ها رنو مگان RS 300 Trophy و هوندا سیویک تایپ R هستند. هر دو این خودروها، جزو مطرح ترین هاچبک های اسپرت بین انبوهی از رقبا هستند و تا به امروز نسل های مختلفی از آنها راهی بازار شده و نسل های جدید آن پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل های گذشته داشته اند. هر یک از این دو خودرو جایگاه ویژه ای در میان طرفداران هاچبک های اسپرت دارند و واقعا انتخاب یکی از آنها برای علاقمندان به این سگمنت کار دشواری است. به همین دلیل تصمیم به برگزاری یک درگ ریس میان این دو خودرو گرفتیم تا خودروی سریع تر مشخص شود.

مشخصات فنی رنو مگان RS 300

به گزارش خودرونویس، رنو مگان RS 300 Trophy از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 300 اسب بخار است. تمام این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. این هاچبک قدرتمند جلومحرک از دیفرانسیل محدود کننده لغزش بهره می برد که نیروی تولیدی به بهترین شکل ممکن و بهینه ترین حالت به زمین منتقل شود.

باید اعتراف کنیم که خودروی جلومحرکی با این سطح از قدرت، تا حد زیادی به این دیفرانسیل کاهنده لغزش نیاز دارد تا بتواند در کمترین زمان ممکن و بدون هرزگردی آغاز حرکت کند و بهترین پایداری را داشته باشد. رنو برای مگان RS 300 Trophy، سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را در نظر گرفته که این موضوع سبب می شود این خودرو چابک تر هم شود؛ ولی نقطه ضعف آن اضافه وزنی بوده که به این خودرو تحمیل کرده است.

 

 

 

مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R

در آن سوی میدان هوندا سیویک تایپ R قرار دارد که یکی از جذاب ترین خودروهای هاچبک مدرن تولید شده و یکی از سریع ترین  هاچبک های جلو محرک در پیست نوربرگ رینگ آلمان است. این خودرو از یک پیشرانه دو لیتریث چهار سیلندر توربوشارژ با 300 اسب بخار قدرت بهره گرفته که به موجب همین پیشرانه به یکی از قدرتمندترین محصولات تاریخ هوندا تبدیل شده است. نسخه های پیشین هوندا سیویک تایپ آر همواره به پیشرانه های تنفس طبیعی دور بالا مجهز شده بود؛ ولی با توجه به عطش مشتریان برای خرید خودروهایی قدرتمندتر، هوندا مجبور به نصب سیستم پرخوران توربوشارژ روی این خودرو شد تا قدرت تولیدی پیشرانه آن مشابه با رقبا و چیزی مطابق میل مشتری باشد.

 

سخن پایانی

قطعا هر درگ ریسی تنها یک برنده دارد؛ اما چیزی که توجه ما را در این رقابت به خود جلب کرده، عملکرد فراتر از تصور هاچبک های اسپرت مدرن امروزی است. این خودروهای جذاب ضمن دارابودن فضایی جادار و مناسب برای خانواده ها در داخل کابین، عملکرد بسیار خوب و قابل توجهی را نیز از خود ارائه می دهند که این موجب شده صف مشتریان برای خرید آنها روز به روز طولانی تر شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟