اخبار خودرو جهان
رقابت هاچبک های اسپرت ژاپنی

درگ ریس تویوتا یاریس GR با هوندا سیویک تایپ R

یکشنبه - ۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس یاریس GR با هوندا سیویک تایپ R

شاید حضور تویوتا یاریس در یک رقابت درگ ریس موضوعی خنده دار و تعجب آور باشد. ولی اگر یک پسوند دو حرفی به نام یاریس اضافه شود؛ داستان به طور کلی تغییر خواهد کرد. منظور ما تویوتا یاریس GR است؛ هاچبکی اسپرت و جذاب از این خودروساز بزرگ ژاپنی که از زمان آغاز عرضه آن در اوایل سال جاری به بازارهای جهانی همواره مورد توجه رسانه های مختلف بوده است.

به گزارش خودرونویس، کریس هریس مجری برنامه تاپ گیر از تویوتا سوپرا جدید انتقادهای فراوانی کرد و تویوتا یاریس GR را برتر از آن دانست؛ چراکه این هاچبک اسپرت خودروی جذابی است و بدون نیاز به ب ام و توسط این برند ژاپنی توسعه یافته است. اما تویوتا یاریس GR در چه حد خوب است؟ آیا این خودرو توان رقابت با هاچبک اسپرت و قدرتمندی مانند هوندا سیویک تایپ R را که مقداری نسبت به یاریس بزرگتر بوده، دارد؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال تنها یک راه وجود دارد و آن هم درگ ریس است!

برای پی بردن به پاسخ این سوال گروه Carwow یک دستگاه تویوتا یاریس GR را در مقابل هوندا سیویک تایپ R قرار داده اند.

 

 

مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R

این موضوع را باید اظهار کنیم که این نبرد از منظور قدرت نابرابر است؛ چراکه سیویک تایپ R به لطف بهره بردن از پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قدرتی معادل 316 اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل 400 نیوتن متر را تولید می کند که به مراتب بیشتر از یاریس GR است. البته نباید وزن بیشتر سیویک نسبت به یاریس را فراموش کرد که یک نقطه ضعف برای این خودرو محسوب می شود. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود که باز هم نقطه ضعف دیگر این خودرو نسبت به یاریس است.

 

مشخصات فنی تویوتا یاریس GR

تویوتا یاریس GR از یک پیشرانه سه سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 257 اسب بخار و بیشینه گشتاور 360 نیوتن متر بوده که تمامی این رو را به هر چهار چرخ منتقل می کند.

 

همانطور که در این ویدیو مشاهده می کنید، سطح پیست درگ ریس خیس بوده و در چنین شرایطی سیستم کنترل کشش و ترکشن خودرو درست به اندازه قدرت تولیدی پیشرانه و بلکه بیشتر از آن اهمیت پیدا می کند تا خودرو به راحتی و بدون اتلاف وقت از خط شروع کنده شود. سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک یاریس GR یک نقطه قوت مهم برای این خودرو نسبت به هوندا سیویک جلو محرک در چنین شرایطی محسوب می شود؛ ضمن اینکه یاریس GR به مراتب وزن کمتری نسبت به هوندا سیویک تایپ R دارد.

ولی به نظر شما یاریس GR قادر است با داشتن چنین مزایایی و البته پیشرانه ضعیف تر، هوندا سیویک تایپ R را در درگ ریس شکست دهد؟ برای پی بردن با پاسخ این سوال ویدیو موجود در این مطلب را تماشا کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟