اخبار خودرو جهان
رقابت گیربکس های دستی و اتوماتیک

درگ فولکس واگن گلف GTI با هوندا سیویک تایپ آر

یکشنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس هوندا سیویک با فولکس واگن گلف

خودروهای هاچ بک نه تنها یکی از سگمنت های پرطرفدار به دلیل استایل ظاهری و طراحی جذاب هستند، بلکه می توانند در درگ ریس 400 متر هم لبخند رضایت را روی لبان شما بنشانند. هوندا سیویک تایپ آر و فولکس واگن گلف GTI  دو تا از شاخص ترین و مطرح ترین خودروهای هاچ بک اسپرت و عملکردی در دنیا هستندو از این رو درگ ریسی بین این دو خودرو ترتیب داده شده تا عملکرد آنها با یکدیگر مقایسه شود.

به گزارش خودرونویس، نکته مهم اینجاست که گلف GTI حاضر در این رقابت، نمونه معمولی نیست، بلکه نمونه حاضر در این درگ ری، نسخه تولید محدود ویژه TCR بوده که تفاوت هایی با نمونه GTI استاندارد دارد.

 

 

 

 

 

مشخصات فنی

گلف GTI TCR حاضر در این رقابت، در واقع بر پایه گلف MK7 نسل هفتم توسعه یافته و با وجود معرفی هشتمین نسل فولکس واگن گلف در حدود یک سال گذشته و حتی معرفی نسخه GTI، فولکس واگن هنوز نسخه TCR را برای نسل جدید این هاچ بک فوق محبوب معرفی نکرده است. فولکس واگن گلف GTI TCR MK7 از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 286 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر بهره می برد. برخلاف هوندا سیویک تایپ آر که به گیربکس دستی مجهز شده، فولکس واگن این هاچبک جلومحرک قدرتمند را با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه به فروش رسانده است.

تفاوت میان این دو خودرو تنها به گیربکس محدود نمی شود. در آن سو هوندا سیویک تایپ آر هم به یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. اما از طرفی دیگر، سیویک تایپ آر نسبت به گلف GTI TCR سنگین تر بوده و 100 کیلوگرم وزن بیشتری دارد و گیربکس دنده ای هم در رقابتی مانند درگ ریس یک نقطه ضعف برای سیویک تایپ آر محسوب می شود.

 

مسابقه

راننده هوندا سیویک تایپ آر شروع بسیار خوبی در درگ ریس داشت، همچنین باید اظهار کرد که فولکس واگن گلف GTI TCR با وجود دارابودن لانچ کنترل، استارت بسیار بدی در درگ ریس داشت. در واقع فولکس واگن این رقابت را به دلیل استارت و شروع بد راننده گلف از همان آغاز حرکت واگذار کرد و برای به حرکت در آمدن دقیقا به یک ثانیه بیشتر نسبت به هوندا سیویک زمان نیاز داشت. این درگ ریس از جمله رقابت هایی بود که نیاز به یک امتحان دوباره داشت؛ چراکه یقینا اگر گلف GTI TCR همزمان با هوندا سیویک تایپ آر حرکت می کرد، نتیجه نهایی متفاوت بود و یقینا گلف برتر میدان بود.

 

سخن پایانی

به نظر می رسد که تا رونمایی و معرفی نسل بعدی هوندا سیویک تایپ آر فاصله زمانی زیادی داشته باشیم؛ ولی این در حالی است که فولکس واگن قصد دارد طی هفته های پیش رو نسل جدید گلف GTI TCR MK8 را رونمایی کند. برخلاف نسخه حاضر در این رقابت، نسل جدید این خودرو لانچ کنترلی بدون نقص به همراه پیشرانه ای با 10 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به نسل فعلی دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟