اخبار خودرو جهان
هر دو تیون شده توسط هنسی پرفورمنس

درگ ریس شورولت کوروت C8 با جیپ گرند چروکی Trackhawk

یکشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس شورولت کوروت و جیپ گرند چروکی

چند هفته پیش کمپانی تیونر هنسی پرفورمنس درگ ریسی را بین نسخه تیون شده شورولت کوروت C8 و نسخه استاندارد جیپ گرند چروکی Trackhawk برگزار کرد. حال کمپانی هنسی پرفورمنس پکیج تقویتی HPE1000 را روی جیپ گرند چروکی Trackhawk نصب کرده و بار دیگر این درگ ریس را تکرار کرده است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، جیپ گرند چروکی Trackhawk مجهز به پکیج تقویتی HPE1000 هنسی پرفورمنس قادر به تولید بیشینه قدرت 1012 اسب بخار و بیشینه گشتاور 1314 نیوتن متر است. فردی که پشت فرمان اسیووی با این سطح قدرت قرار داشته باشد، اعتماد به نفس به چالش کشیدن هر خودرو و سوپراسپرتی را دارد. پس زمان مسابقه مجدد با شورولت کوروت C8 فرا رسیده است.

در ابتدای این ویدیو، هنسی تاکید می کند که شورولت کوروت حاضر در این رقابت به سیستم اگزوز استیل هنسی مجهز شده است. نصب این سیستم اگزوز استیل باعث افزایش توان پیشرانه کوروت C8 در سر چرخ ها شده است. به موجب این اگزوز جدید، پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی کوروت C8 قادر به تولید 21 اسب بخار قدرت و 26 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به مدل استاندارد شده است. همچنین این سیستم اگزوز 4.5 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نمونه استاندارد نصب شده در شورولت کوروت C8 دارد.

در حالی که این شورولت کوروت حاضر در این درگ ریس قدرت بیشتری نسبت به نمونه استاندارد دارد، اما در مقوله قدرت هیچ حرفی برای گفتن در مقابل جیپ گرند چروکی Trackhawk تیون شده هنسی ندارد. از جمله به روزرسانی های هنسی برای این جیپ گرند چروکی می توان به نصب سوپرشارژر 2.65 لیتری و همچنین فولی های جدید اشاره کرد. همچنین یک هدرز استیل بلند و کاتالیست های جریان بالا نیز برای سیستم اگزوز این گرند چروکی طراحی و نصب شده اند.

 

درگ ریس جنجالی

شورولت کوروت در ابتدای درگ ریس، توانست مقداری پا به پای جیپ گرند چروکی حرکت کند. اما در ادامه این قدرت به مراتب بیشتر جیپ چروکی بود که کوروت C8 را به سادگی جا گذاشت و گرد و خاک زیادی به این سوپراسپرت آمریکایی خوراند!

در ادامه رقابت رولینگ درگ ریس برگزار شد. در این رقابت تفاوت میان این دو خودرو به مراتب آشکارتر بود. چراکه خودروها در حرکت بوده و راننده جیپ به محض فشردن پدال گاز، مانند موشک به جلو شلیک شد و کوروت C8 هیچ شانسی برای شکست جیپ نداشت.

 

سخن پایانی

ظاهرا جیپ قصد دارد نسل جدید گرند چروکی را برای مدل 2022 کند. گزارش ها حاکی از آن است که این خودرو روی پلتفرم Giorgio توسعه یافته که هم اکنون خودروهایی همانند آلفارومئو جولیا و استلویو روی آن توسعه یافته اند. در این لحظه هیچ اطلاعاتی در خصوص نسخه Trackhawk نسل بعدی جیپ گرند چروکی و زمان عرضه آن در دسترس نیست. شاید نسل جدید گرند چروکی Trackhawk به دلیل قوانین سختگیرانه آلایندگی در آمریکا و سطح جهان، دیگر از پیشرانه هشت سیلندر هلکت استفاده نکند و جیپ برای آن پیشرانه الکتریکی سازی شده نصب کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟