تیونینگ
تاثیر محسوس کیت HPE750 هنسی

درگ ریس لامبورگینی اوروس تیون شده و رولزرویس Wraith

یکشنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس بین لامبورگینی اوروس و رولزرویس wraith

مدتی پیش کمپانی هنسی پرفورمنس تست ویدیویی داینوی آخرین محصول تیونینگ شده خود یعنی اسیووی لامبورگینی اوروس را منتشر کرده بود. لامبورگینی اوروس بر پایه پلتفرم آئودی Q8 توسعه یافته و از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ ساخت آئودی بهره می برد.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، این پیشرانه روی کاغذ قادر به تولید بیشینه قدرت 641 اسب بخار و بیشینه گشتاور 850 نیوتن متر است. لازم به یادآوری است که قدرت پیشرانه در مسیر انتقال از موتور به چرخ ها، مقداری هدر رفته که این موضوع به دلیل سیستم های انتقال قدرت و گیربکس است. البته هنر خودروسازان اینجاست که با طراحی سیستم های انتقال قدرت پیشرفته، دیفرانسیل های جدید و گیربکس های دقیق، تا حد ممکن از این میزان هدر رفت نیرو جلوگیری کنند.

پیشرانه لامبورگینی اوروس

به همین دلیل در داینو تست نسخه استاندارد لامبورگینی اوروس، این پیشرانه 4 لیتری آئودی قادر به تولید بیشینه قدرت 546 اسب بخار و بیشینه گشتار 822 نیوتن متر در سر چرخ ها و با در نظر گرفتن هدر رفت انرژی بوده است. اما کمپانی هنسی پرفورمنس کیت تیونینگی به نام HPE750 را برای این سوپر اسیووی نصب کرده به موجب آن بیشینه قدرت تولیدی لامبورگینی اوروس در سر چرخ 620 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی سر چرخ آن 990 نیوتن متر در داینو تست بوده است. به این ترتیب هنسی موفق شده که با نصب کیت تقویتی خود 74 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن متر گشتاور لامبورگینی اوروس را در سر چرخ افزایش دهد که ارتقایی چشمگیر محسوب می شود.

 

درگ ریس لامبورگینی اوروس با رولزرویس Wraith

کمپانی هنسی برای اینکه عملکرد بهبود یافته لامبورگینی اوروس HPE750 را به خوبی نشان دهد، یک رقابت جذاب اما عجیب ترتیب داده است. هنسی در این رقابت این اسیووی تیونینگ شده را در مقابل یک خودروی استاندارد به نام رولزرویس Wraith قرار داده است. بله ما هم می دانیم که مقایسه یک اسیووی تیونینگ شده با یک خودرو سوپر لاکچری استاندارد آن هم در قالب درگ ریس کاری به ظاهر اشتباه است. اما باید خاطر نشان کنیم که لامبورگینی اوروس و رولزرویس Wraith از نظر قدرت و گشتاور تولیدی در حالت استاندارد تقریبا در محدوده ای یکسان قرار دارند.

نمای عقب لامبورگینی اوروس

رولزرویس Wraith از یک پیشرانه 12 سیلندر دو توربوشارژ در زیر کاپوت بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 623 اسب بخار و بیشینه گشتاور 870 نیوتن متر است. لامبورگینی اوروس استاندارد هم از نظر قدرت و گشتاور در همین محدوده قرار دارد، اما نسخه ارتقا یافته HPE750 این خودرو قدرتی به مراتب بیشتر نسبت به رولزرویس دارد و تفاوت آن ها در مسابقه مشخص خواهد شد.

همانطور که انتظار می رود، نتیجه این مسابقه درگ چندان جای تعجب ندارد و کاملا واضح است که این سوپر اسیووی ایتالیایی به لطف نصب کیت تقویتی هنسی پرفورمنس و بهره بردن از سیستم تمام چرخ محرکی فوق پیشرفته برنده این رقابت است. اما مساله اینجاست که اوروس HPE750 با چه فاصله ای رولزرویس Wraith را در این رقابت شکست می دهد؟ برای پی بردن به این موضوع این ویدیو را تماشا کنید.

قیمت کیت تقویتی HPE750 اوروس

کمپانی هنسی از هم اکنون فروش کیت تقویتی HPE750 خود را برای لامبورگینی اوروس آغاز کرده و قیمتی معادل 25 هزار دلار را برای آن در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که هنسی اظهار کرده این کیت تقویتی امکان نصب روی آئودی RS Q8 را هم دارد. چراکه آئودی RS Q8 و لامبورگینی اوروس مشخصات فنی یکسانی با یکدیگر دارند. نصب این کیت تقویتی روی هر یک از این دو خودرو چیزی در حدود چهار هفته زمان می برد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟