تیونینگ
با 740 اسب بخار قدرت و 920 نیوتن متر گشتاور

معرفی آئودی RSQ8-R توسط ABT

شنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی RSQ8-R

کمپانی ABT در آستانه جشن 125 امین سالگرد خود در سال 2021 قرار دارد و در این ایام عملکرد کاملا حیرت آوری با معرفی پروژه های جذاب از خود نشان داده است. این کمپانی تیونر حرفه ای در جدیدترین پروژه خود یک نسخه تولید محدود و قدرتمند از آئودی RS Q8 به نام RSQ8-R را معرفی کرده که به قدری در زیر کاپوت قدرت دارد که می تواند تمامی محصولات فراری و لامبورگینی را به چالش بکشد!

به گزارش خودرونویس، کمپانی ABT ضمن به روزرسانی نرم افزاری و سخت افزاری پیشرانه این خودرو، تغییراتی را هم در استایل ظاهری این اسیووی لاکچری قدرتمند اعمال کرده و قطعاتی از جنس فیبرکربن برای آن نصب کرده است. کمپانی ABT اظهار کرده که تنها قصد تولید 125 دستگاه از این سوپراسیووی را دارد.

 

مشخصات فنی

یکی از جذاب ترین و پرتغییرترین قسمت های این اسیووی تیونینگ شده، پیشرانه آن است. آئودی RSQ8 از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برد که در حالت استاندارد قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است که به خودی خود بسیار زیاد بوده و این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می شود. اما کمپانی ABT به این سطح قدرت و گشتاور بسنده نکرده و با تغییرات اعمال شده، بیشینه قدرت تولیدی این خودرو را به 740 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن را به 920 نیوتن متر ارتقا داده است.

نمای جلو آئودی RSQ8-R

این افزایش قدرت به موجب نصب کیت کنترلی جدید پیشرانه ABT و همچنین تعویض اینترکولر با یک نمونه بزرگتر و جدید حاصل شده است. به موجب قدرتمندتر شدن پیشرانه آئودی RSQ8، بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز از 306 به 315 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

 

استایل ظاهری

آئودی RSQ8-R ضمن بهره بردن از پیشرانه قدرتمندتر نسبت به مدل استاندارد، استایل ظاهری متفاوتی هم نسبت به RSQ8 دارد. کمپانی ABT یک سیستم اگزوز جدید برای این خودرو نصب کرده که چهار خروحی دایره ای شکل با قطر 102 میلی متر دارد که زیبایی خیره کننده ای به قسمت عقب RSQ8-R بخشیده است.

نمای عقب آئودی RSQ8-R

همچنین یک کیت آیرودینامیک شامل قطعات فیبرکربنی متعددی از جمله فندرهای اضافه شده، قاب آینه های جدید، اسپویلر عقب، دیفیوزر عقب و … برای آئودی RSQ8-R نصب شده که چهره آن را از مدل استاندارد متمایز کرده است. این اسیووی قدرتمند به رینگ های 23 اینچی ABT High Performance HR مجهز شده که تایرهایی با ابعاد 295/35 R23 برای آنها نصب شده است.

 

کابین

کنسول وسط آئودی RSQ8-R

کمپانی ABT درون کابین RSQ8-R را بدون تغییر رها نکرده تا بتواند هرچه بیشتر میان این مدل و نسخه استاندارد فاصله ایجاد کند. این تیونر در اولین اقدام به جای فرمان استاندارد، فرمان خود را برای این اسیووی نصب کرده است. کمپانی ABT همچنین کلید استارت/استارپ پیشرانه مخصوص خود به همراه کاور شیفتر دنده جدیدی را برای RSQ8-R نصب کرده است. البته نشان و لوگوی این تیونر تقریبا در تمامی قسمت های کابین از جمله کف پایی ها و تمام اکسسوری های کابین دیدیه می شود. روی رودری های این خودرو هم عبارت 1 of 125 دیده می شود و همواره به سرنشینان این موضوع را یادآوری می کند که این یک RSQ8 معمولی نیست.

کابین آئودی RSQ8-R

سایر پروژه های مشابه ABT در مدت اخیر

لازم به ذکر است که ABT پیشتر اقدام به تیونینگ ابرسدان آئودی RS7 و سپس سوپراستیشن آئودی RS6 هم کرده بود. این تیونر قدیمی در اقدامی مشابه برای این دو محصول لاکچری قدرتمند هم نام های RS7-R و RS6-R را انتخاب کرده بود. تنها تفاوت این دو خودرو نسبت به RSQ8-R این است که ABT بیشینه قدرت تولیدی آن ها را روی 730 اسب بخار(10 اسب بخار کمتر از RSQ8-R) محدود کرده بود. این در حالی است که هر سه خودرو در حالت استاندارد از مشخصات فنی یکسانی بهره می برند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟