سوپر اسپرت
مجهز به قدرتمندترین پیشرانه 12 سیلندر تاریخ لامبورگینی

لامبورگینی SCV12 معرفی شد

چهارشنبه - ۴ تیر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
لامبورگینی SCV12

شاید لامبورگینی این روزها علاقه ای به حضور در نمایشگاه های خودرویی نداشته باشد، اما این بدان معنا نیست که این کمپانی ابرخودروسازی ایتالیایی معرفی محصول جدیدی را در برنامه کاری خود نداشته باشد. لامبورگینی در اقدامی ناگهانی دست به معرفی ابرخودروی SCV12 زد که به قدرتمندترین پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی تاریخ این کمپانی مجهز شده است.

به گزارش خودرونویس، لامبورگینی Squadra Corse یک ابرخودروی مسابقه ای لیمید ادیشن بوده که با همکاری بخش موتور اسپرت این کمپانی توسعه یافته است. این ابرخودرو از هم اکنون امکان ورود به پیست مسابقه را دارد، اما لامبورگینی بنا دارد که در اواخر تابستان این خودرو را به طور کامل رونمایی کند. بدین ترتیب تمام چیزی که ما در این لحظه در دست داریم، مشخصات فنی اولیه و یک تصویر از این خودرو با بدنه ای مملو از استیکر به منظور پنهان کاری است.

 

مشخصات فنی و طراحی ظاهری

لامبورگینی SCV12 صرفا یک خودروی مسابقه ای با استایل غیرمتعارف نیست، ولی در طراحی و ساخت آن از تجربه های لامبورگینی در توسعه خودروهای GT استفاده شده که به موجب آن نیروی رو به پایین بیشتر و آیرودینامیکی بهتر از خودروهای GT3 برای لامبورگینی Squadra Corse به ارمغان آمده است.

کاپوت کشیده این خودرو نقش بسیار مهمی در بهبود آیرودینامیک این خودرو ایفا می کند؛ به لطف دو ورودی هوا و خط برجسته میان کاپوت که جریان هوا را به اسکوپ سقفی این خودرو هدایت می کند، مقاومت هوایی بی نظیر برای SCV12 به ارمغان آمده است. مضاف بر آن، اسپلیتر برجسته نصب شده در زیر سپر به همراه باله های جانبی، چهره یک خودروی مسابقه ای تهاجمی را برای لامبورگینی SCV12 به ارمغان آورده اند.

همانطور که در ابتدای مطلب اظهار کردیم، قلب تپنده این هیولای مسابقه ای یک پیشرانه تنفس طبیعی 12 سیلندر است که تماما توسط مهندسین این کمپانی طراحی و توسعه یافته است. لامبورگینی اظهار داشته که این پیشرانه قادر به تولید قدرتی فراتر از 830 اسب بخار است که عملکردی رضایت بخش برای یک پیشرانه تنفس طبیعی بدون کمک موتور الکتریکی است. وزن دقیق این خودرو در این لحظه مشخص نیست، اما لامبورگینی اظهار کرده که شاسی این خودرو از جنس فیبرکربن ساخته شده تا نسبت قدرت به وزن شگفت انگیزی برای SCV12 به ارمغان آید.

پیشرانه 12 سیلندر V شکل این خودرو با یک جعبه دنده شش سرعته سکوینشیال کوپل شده که به صورت مستقیم به تعلیق پوش راد اکسل عقب این خودرو متصل شده است. نیروی تولیدی پیشرانه نیز به محور عقب منتقل می شود. به منظور چسبندگی بیشتر و عملکرد خوب در پیست، لامبورگینی تایرهای پیرلی برای رینگ های منیزیومی این خودرو نصب کرده که سایز آن ها در جلو و عقب 19 و 20 اینچ است.

 

قیمت

در این لحظه جزییات مربوط به قیمت این ابرخودروی مسابقه ای در دسترس نیست، اما لامبورگینی اظهار کرده که هر یک از مشتریان به یک باشگاه بسیار ویژه دسترسی خواهد داشت و در برنامه های رانندگی مختلفی در سراسر جهان شرکت خواهد کرد. لامبورگینی SCV12 در مهد این کمپانی یعنی شهر SantAgata Bolognese مونتاژ می شود. اطلاعات بیشتر در خصوص این خودرو در اواخر تابستان منتشر خواهد شد.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟