اخبار خودرو ایران
غرفه سازی متناسب با لایف استایل مشتریان آسنا

حضور آمیکو با پیکاپ آسنا توربو در غرفه ای متفاوت و جذاب در نمایشگاه آفرود 1402

پنجشنبه - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
حضور متفاوت آمیکو آسنا توربو در نمایشگاه آفرود 1402

شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) از جمله تولیدکنندگان خودروهای تجاری و پیکاپ آمیکو آسنا بوده که حضور متفاوت و جذابی را در نمایشگاه خودروهای آفرودی 1402 در مجموعه نمایشگاهی ایران مال دارد. این شرکت در این رویداد پیکاپ های آمیکو آسنا توربو دنده ای و اتوماتیک را به نمایش گذاشته است.

شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) از جمله تولیدکنندگان خودروهای تجاری و پیکاپ آمیکو آسنا بوده که حضور متفاوت و جذابی را در نمایشگاه خودروهای آفرودی 1402 در مجموعه نمایشگاهی ایران مال دارد. این شرکت در این رویداد پیکاپ های آمیکو آسنا توربو دنده ای و اتوماتیک را به نمایش گذاشته است.

حضور متفاوت آمیکو آسنا توربو در نمایشگاه آفرود 1402

حضور متفاوت آمیکو در نمایشگاه آفرود و کمپینگ و تجهیزات سفر ایران مال

به گزارش خودرونویس، حضور آمیکو در نمایشگاه خودروهای آفرودی، کمپینگ و تجهیزات سفر 1402 با پیکاپ آمیکو آسنا توربو رقم خورده است. این شرکت در نمایشگاه های اخیر به دلیل غرفه سازی خاص و جذاب مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته و سعی کرده در دیزاین غرفه ها به نسبت رقبا خاص تر عمل کند و با الگوبرداری از غرفه شرکت های خودروسازی مطرح در رویدادهای خودرویی دنیا، غرفه های خود را طراحی می کند.

البته که غرفه آمیکو در نمایشگاه آفرود، کمپینگ و تجهیزات سفر 1402 متناسب با ماهیت پیکاپ آمیکو آسنا طراحی شده است. به عبارت دیگر آمیکو در سال 1396 پیکاپ آسنا را به بازار ایران عرضه کرد و در آن سال قصد داشت تا دید مشتریان را نسبت به پیکاپ ها تغییر دهد. در آن زمان کمتر کسی پیکاپ را به عنوان خودرویی برای استفاده روزمره و آفرود انتخاب می کرد و بیشتر پیکاپ ها را به عنوان خودرویی زمخت و برای مصارف کاری خریداری می کردند. اما آمیکو سعی کرد تا دید مشتریان را نسبت به این سگمنت با عرضه آسنا تغییر دهد که اتفاقا موفق هم بود.

غرفه آمیکو تقریبا مشابه با یک کلبه چوبی جنگلی طراحی شده و محل هایی که خودروها در آن قرار گرفته اند، با سنگ ریزه، پوکه و … کف سازی شده و همچنین در اطراف خودروها سنگ های مصنوعی قرار داده شده است. هدف از چنین سبکی در طراحی غرفه، نشان دادن لایف استایل مشتریان چنین خودرویی و به رخ کشیدن توانایی این خودرو بوده است.

حضور متفاوت آمیکو آسنا توربو در نمایشگاه آفرود 1402

آمیکو آسنا در زمانی به بازار عرضه شد که تقریبا خبری از پیکاپ های چینی در بازار نبود و یک رقیب قدرتمند و مطرح و خوشنام به نام تویوتا هایلوکس در مقابل این خودرو قرار داشت. این خودرو به دلیل ابعاد بزرگ و ظاهر شکیلتر به نسبت پیکاپ های ارزان قیمت بازار توانست در آن سالها سهم قابل قبولی را به دست آورد و به عنوان یک پیکاپ آفرودی با قابلیت استفاده روزمره در بین مشتریان مطرح شد.

البته که ارس خودرو دیزل پیکاپ آمیکو آسنا را در این سالها بروزرسانی کرده و در قدم اول پیکاپ آمیکو آسنا توربو اتوماتیک را معرفی کرد که تیراژ محدودی داشت و در قدم بعدی هم پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای از راه رسید که هم موتور قدرتمندتری نسبت به نسخه اولیه آسنا داشت و هم تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری برای آن نصب شده بود و کیفیت ساخت کابین نیز ارتقا پیدا کرده بود.

با توجه به اینکه مدتیست تولید پیکاپ آسنا در ارس خودرو دیزل متوقف شده، این شرکت رسما اعلام کرد که به زودی قصد دارد دوباره عرضه این خودرو را به بازار آغاز کند. ضمن اینکه پیکاپ آرتیسون نیز برای عرضه به بازار در حال آماده سازیست.

حضور متفاوت آمیکو آسنا توربو در نمایشگاه آفرود 1402

مشخصات آمیکو آسنا توربو دنده ای

آمیکو آسنا توربو از موتور میتسوبیشی با کد 4K22 بهره گرفته که حجم دقیق آن 2378 سی سی بوده و به سیستم توربوشارژ نیز مجهز شده است. این پیشرانه دارای سیستم پاشش سوخت درگاهی MPI بوده و قادر به تولید 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. با توجه به افزایش قدرت، آمیکو گیربکس آسنا توربو دنده ای را نیز نسبت به نسخه تنفس طبیعی قبلی تغییر داده و برای آن گیربکس دنده ای 6+1 سرعته نصب کرده است. نیروی تولیدی موتور آمیکو آسنا توربو دنده ای در حالت پیش فرض 2H به چرخ های عقب منتقل می شود. اما در صورت نیاز دو حالت انتقال قدرت چهار چرخ محرک سبک 4H و سنگین 4L نیز برای آمیکو آسنا برای عبور از مسیرهای لغزنده و بیراهه تعبیه شده است.

آمیکو آسنا توربو دنده ای به منظور عملکرد بهتر در آفرود و بیراهه نوردی و همچنین در زمان پیمودن مسیرهای ناهموار و عبور از شرایط سه چرخ شدن، دارای قفل دیفرانسیل مکانیکی اتوماتیک عقب از برند EATON بوده که عملکرد خوب این خودرو در آفرود را تضمین می کند.

حضور متفاوت آمیکو آسنا توربو در نمایشگاه آفرود 1402

آمیکو آسنا توربو دنده ای نسبت به نسخه قبلی که پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز بود، حدود 75 اسب بخار قدرت بیشتر و 120 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند که ارتقا بسیار چشمگیری محسوب می شود. لازم به ذکر است که آسنا توربو دنده ای فقط با سوخت بنزین فعالیت می کند و مانند نسخه تنفس طبیعی قادر به فعالیت با سوخت گاز طبیعی CNG و بنزین (دوگانه سوز) نیست. لازم به ذکر است که نسخه ابتدایی آسنا به پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز بود که 143 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد و به گیربکس 5 دنده دستی هم مجهز بود.

آمیکو آسنا توربو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5560، 1840 و 1840 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3405 میلی متر بوده که همچنان می تواند لقب بزرگترین پیکاپ بازار ایران از نظر طول کلی را یدک بکشد. آسنا توربو همانند رقبا دارای ساختار شاسی مستقل بوده و وزن خالص آن 1950 کیلوگرم اعلام شده است. حداکثر وزن ناخالص فنی آسنا توربو دنده ای هم 3200 کیلوگرم اعلام شده که بدین ترتیب می توان اعلام کرد که ظرفیت باربری این پیکاپ با درنظر گرفتن وزن سرنشینان 1250 کیلوگرم است. همچنین حداکثر وزن قابل تحمل روی اکسل جلوی پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای 1460 و حداکثر وزن مجاز محور عقب 2000 کیلوگرم اعلام شده است.

حضور متفاوت آمیکو آسنا توربو در نمایشگاه آفرود 1402

فروش نقدی مرحله ای کامیون آمیکو 1929 و 2631

البته آمیکو آسنا تنها محصول ارس خودرو دیزل نیست و خودروهای تجاری این شرکت از جمله کامیون 1929 و 2631 شهرت بسیار زیادی دارند. این شرکت اکنون فروش نقدی مرحله ای کامیون های 1929 و 2631 را در کاربری باری کمپرسی و میکسر بتن در دست اقدام دارد. آمیکو اعلام کرده که به زودی خبرهای جذابی را برای علاقمندان به خودروهای تجاری دارد.وآ

 

 

4.9 از 10 رای

دیدگاه شما چیست؟