اخبار خودرو ایران
لوکس تر و قدرتمندتر از قبل

آمیکو آسنا توربو دنده ای رونمایی شد

عکاس: متین نصیری
دوشنبه - ۲۸ آذر ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
آمیکو آسنا توربو دنده ای پیکاپ نمایشگاه حمل و نقل (1)

پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته رونمایی شد. پیکاپ آسنا توربو دنده ای نسخه ارتقا یافته همان آسنا بوده که به پیشرانه قدرتمندتر میتسوبیشی و همچنین امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر مجهز شده و کیفیت ساخت تریم داخلی و داشبورد آن نیز نسبت به نسخه پیشین بهبود یافته است.

به گزارش خودرونویس، گروه صنعتی آمیکو در مدت اخیر بسیار خبرساز بوده و همین مدتی پیش دو محصول جدید یعنی کامیون 2631 آمیکو و همچنین نسل جدید کامیون 1929 را معرفی کرد که هر دو از پیشرانه جدید قدرتمند 400 اسب بخاری بهره می برد. مهم ترین نکته در خصوص این دو محصول جدید، یدک کشیدن لقب قدرتمندترین کامیون تک محور بازار ایران توسط کامیون آمیکو 1929 بوده که به لطف پیشرانه شش سیلندر 400 اسب بخاری آن حاصل شده است. گروه صنعتی آمیکو که سابقه عرضه خودروهای تجاری متعددی را در کارنامه دارد، در سال 1396 به بازار خودروهای تجاری سبک با عرضه پیکاپ آمیکو آسنا ورود کرد. آمیکو آسنا اولین پیکاپ فول سایز موجود در بازار ایران بود که نسبت به دیگر پیکاپ های صفر کیلومتر طول بیشتر و فاصله بین دو محور کشیده تری داشت. همین موضوع سبب شده بود که حوض بار آن نیز طول بیشتری داشته باشد که این ابعاد بزرگ توجه همه مشتریان را به خود جلب کرده بود.

هرچند در سال 1396 آمیکو آسنا رقبای زیادی را مقابل خود نمی دید، اما طی این مدت رقبای مختلفی برای این پیکاپ محبوب قد علم کرده و به همین جهت گروه صنعتی آمیکو فکر اساسی در خصوص ارتقا این پیکاپ برای حضور قدرتمندتر در بازار کرده است. هرچند گروه صنعتی آمیکو سال گذشته پیکاپ آسنا توربو را با گیربکس اتوماتیک عرضه کرده، اما تیراژ عرضه این پیکاپ به صورت محدود بود. اما امسال آمیکو از مدت ها پیش خبر عرضه پیکاپ آسنا توربو را با گیربکس دنده ای در تیراژ انبوه داده بود که سرانجام در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته این پیکاپ رونمایی شد.

 

ویدیو معرفی آمیکو آسنا توربو دنده ای

 

مشخصات فنی آمیکو آسنا توربو دنده ای

توسعه پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای از سال 1398 آغاز شده بود و شاسی آن کاملا در داخل ایران تولید می شود. آمیکو آسنا توربو از موتور میتسوبیشی با کد 4K22 بهره گرفته که حجم دقیق آن 2378 سی سی بوده و به سیستم توربوشارژ نیز مجهز شده است. این پیشرانه دارای سیستم پاشش سوخت درگاهی MPI بوده و قادر به تولید 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. با توجه به افزایش قدرت، آمیکو گیربکس آسنا توربو دنده ای را نیز نسبت به نسخه تنفس طبیعی قبلی تغییر داده و برای آن گیربکس دنده ای 6+1 سرعته نصب کرده است. نیروی تولیدی موتور آمیکو آسنا توربو دنده ای در حالت پیش فرض 2H به چرخ های عقب منتقل می شود. اما در صورت نیاز دو حالت انتقال قدرت چهار چرخ محرک سبک 4H و سنگین 4L نیز برای آمیکو آسنا برای عبور از مسیرهای لغزنده و بیراهه تعبیه شده است.

آمیکو آسنا توربو دنده ای پیکاپ نمایشگاه حمل و نقل (1)

آمیکو آسنا توربو دنده ای به منظور عملکرد بهتر در آفرود و بیراهه نوردی و همچنین در زمان پیمودن مسیرهای ناهموار و عبور از شرایط سه چرخ شدن، دارای قفل دیفرانسیل مکانیکی اتوماتیک عقب از برند EATON بوده که عملکرد خوب این خودرو در آفرود را تضمین می کند.

آمیکو آسنا توربو دنده ای نسبت به نسخه قبلی که پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز بود، حدود 75 اسب بخار قدرت بیشتر و 120 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند که ارتقا بسیار چشمگیری محسوب می شود. لازم به ذکر است که آسنا توربو دنده ای فقط با سوخت بنزین فعالیت می کند و مانند نسخه تنفس طبیعی قادر به فعالیت با سوخت گاز طبیعی CNG و بنزین (دوگانه سوز) نیست.

آمیکو آسنا توربو دنده ای پیکاپ نمایشگاه حمل و نقل (1)

آمیکو آسنا توربو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5560، 1840 و 1840 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3405 میلی متر بوده که همچنان می تواند لقب بزرگترین پیکاپ بازار ایران از نظر طول کلی را یدک بکشد. آسنا توربو همانند رقبا دارای ساختار شاسی مستقل بوده و وزن خالص آن 1950 کیلوگرم اعلام شده است. حداکثر وزن ناخالص فنی آسنا توربو دنده ای هم 3200 کیلوگرم اعلام شده که بدین ترتیب می توان اعلام کرد که ظرفیت باربری این پیکاپ با درنظر گرفتن وزن سرنشینان 1250 کیلوگرم است. همچنین حداکثر وزن قابل تحمل روی اکسل جلوی پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای 1460 و حداکثر وزن مجاز محور عقب 2000 کیلوگرم اعلام شده است.

آمیکو آسنا توربو دنده ای پیکاپ نمایشگاه حمل و نقل (1)

ظاهر آمیکو آسنا توربو دنده ای

استایل ظاهری آمیکو آسنا توربو دنده ای نسبت به نسخه تنفس طبیعی قبلی تغییر زیادی نکرده. در نمای جلو شاهد نصب جلوپنجره با تریم کرومی و همچنین نصب لوگوی بزرگ ASENA در میان آن و لوگوی آمیکو در ابعادی کوچک در کنار آن هستیم. در نمای جانبی روی گلگیرهای جلو و قسمت کناری عبارت انگلیسی Turbo دیده می شود که نشان دهنده بهره گیری این مدل از پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی است. لازم به ذکر بوده که آمیکو رینگ های 17 اینچی آلیاژی جدیدی را هم برای آسنا توربو دنده ای نصب کرده است.

آمیکو آسنا توربو دنده ای پیکاپ نمایشگاه حمل و نقل (1)

داخل کابین آمیکو آسنا توربو دنده ای

کابین آسنا توربو دنده ای، جاییست که بیشتری تغییر را نسبت به نسل قبل به خود دیده است. در این قسمت کاملا شاهد داشبورد جدیدی و مدرنتر هستیم که ارتقا کیفیت مواد اولیه به کار رفته در رودری ها و داشبورد کاملا محسوس است. داشبورد آمیکو آسنا توربو دنده ای دیزاینی مشابه با آسنا توربو اتوماتیکی دارد که سال گذشته در تیراژ محدود عرضه شده بود. رویه داشبورد هرچند فوم نسبتا خشک بوده، اما رد دوخت شبه چرم زیبایی آن را بیشتر کرده است. در قسمت میانی داشبورد و قاب صفحه کیلومتر شاهد تودوزی چرم مصنوعی با دوخت مشکی رنگ هستیم که سافت تاچ بوده و حس بهتری را به راننده و سرنشین منتقل می کند. این در حالیست که عمده پیکاپ های رقیب آمیکو آسنا دارای تریم پلاستیکی خشک هستند.

آمیکو آسنا توربو دنده ای پیکاپ نمایشگاه حمل و نقل (1)

در پشت فرمان نمایشگرهای عقربه ای جدیدی دیده می شود و در مقابل راننده نیز یک غربیلک فرمان D شکل جدید قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل تعبیه شده اند. در میان داشبورد در بالاترین قسمت دریچه های سیستم تهویه قرار داشته و در زیر آن نمایشگر لمسی بزرگتری برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی دیده می شود. مقداری پایین تر هم پنل تهویه دیجیتالی برای سیستم تهویه مطبوع دیده می شود. مقداری پایین تر نیز کلیدی دورانی برای تنظیم حالت انتقال قدرت در میان داشبورد جانمایی شده است. در سمت چپ فرمان هم کلیدهای مربوط به تنظیم آینه ها، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و روشن و خاموش کردن سیستم کنترل پایداری دیده می شود.

آمیکو آسنا توربو دنده ای پیکاپ نمایشگاه حمل و نقل (1)

امکانات و آپشن های پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای

آمیکو آسنا توربو دنده ای نه تنها قدرتمندتر و با کیفیت تر از نسخه قبلی بوده، بلکه لوکستر هم شده و تجهیزات بیشتری را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد.

امکانات ایمنی آمیکو آسنا توربو دنده ای شامل دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش، چراغ روشنایی در روز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، سنسور نور و سنسور باران است.

آمیکو آسنا توربو دنده ای پیکاپ نمایشگاه حمل و نقل (1)

امکانات آمیکو آسنا توربو دنده ای هم شامل شیشه بالابرهای برقی، تنظیم برقی آینه های جانبی، نمایشگر مالتی مدیا لمسی 9 اینچی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی، کفی ضد خش حوض بار، رولبار، سیستم رهیاب، تودوزی چرم مصنوعی صندلی ها، پورت USB شارژ و خروجی برق فندکی، اینورتر برق 12 به 220 ولت (آپشنال) و … است.

 

قیمت آمیکو آسنا توربو دنده ای

قیمت آمیکو آسنا توربو دنده ای بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده در نمایشگاه حمل و نقل یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام شده است.

آمیکو آسنا توربو دنده ای پیکاپ نمایشگاه حمل و نقل (1)

رقیب آمیکو آسنا توربو دنده ای

آمیکو آسنا توربو دنده ای را همچنان می توان تنها پیکاپ فول سایز بازار ایران دانست. اما به طور کلی از نظر قدرت موتور و امکانات پیکاپ کلوت دنده ای، فوتون نیوفیس ایران خودرو دیزل و کی ام سی T8 را می توان رقیب آمیکو آسنا توربو دنده ای محسوب کرد.

 

عکس آمیکو آسنا توربو دنده ای

 

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟