اخبار خودرو ایران
در نمایشگاه خودرو تهران 1401 صورت گرفت

پیکاپ آمیکو آرتیستون ArtyStone رونمایی شد

عکاس: حسین شیرآقایی
سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone نمایشگاه خودرو تهران

شرکت ارس خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو تهران پیکاپ فول سایز آمیکو آرتیستون Artystone را با گیربکس اتوماتیک رونمایی کرد. این شرکت در گذشته آمیکو آسنا اتوماتیک با گیربکس اتوماتیک را معرفی و عرضه کرده بود و پیکاپ آرتیستون Artystone به نوعی جایگزین آسنا اتوماتیک در سبد محصولات آمیکو خواهد بود.

مشخصات فنی پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone

به گزارش خودرونویس، پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone از نظر مشخصات فنی با آسنا اتوماتیک تفاوتی ندارد. این خودرو دارای یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت میتسوبیشی بوده که قادر به تولید 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو مشترکا با پیکاپ کلوت مکث موتور در حال حاضر عنوان قدرتمندترین پیکاپ چینی داخل بازار ایران را یدک می کشند. پیکاپ آمیکو آرتیستون برای انتقال قدرت به یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دستی دنده ها مجهز شده که نیروی تولیدی را در حالت استاندراد به چرخ های عقب و در صورت لزوم به چهار چرخ در دو حالت کمک سبک و کمک سنگین منتقل می کند.

پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone نمایشگاه خودرو تهران

 

ویدیو معرفی پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone

 

پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone در اکسل عقب دارای قفل اتوماتیک دیفرانسیل بوده که اگر خودرو در مسیرهای بیراهه سه چرخ شود، بعد از مقداری هرزگردی از انتقال نیرو به چرخی که روی هوا بوده جلوگیری کرده و نیرو را به چرخ درگیر با سطح زمین منتقل می کند. این یک آپشن مهم برای پیکاپ ها و خودروهای آفرودی محسوب می شود که فقدان آن در شرایط سه چرخ شدن موجب می شود خودرو دیگر قادر به ادامه حرکت نباشد.

پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone نمایشگاه خودرو تهران

ظاهر پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone

استایل ظاهری پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone کاملا با پیکاپ آسنا متفاوت است. این خودرو در نمای جلو دیزاینی شبیه به شورولت سیلورادو دو نسل عقب دارد و در نمای عقب شبیه به فورد F-150 طراحی شده است.

پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone نمایشگاه خودرو تهران

کابین آمیکو آرتیستون Artystone

کابین پیکاپ آمیکو آرتیستون Artyston نیز کاملا متفاوت از پیکاپ آسنا طراحی شده است. رودری ها و داشبورد دارای تریمی پلاستیکی شبه فیبر کربنی هستند که برای یک پیکاپ طراحی عجیبی به نظر می رسد. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا نصب شده و در زیر آن کلیدهای میانبر با دیزاینی ساده برای دسترسی سریع تر به قابلیت های این خودرو تعبیه شده اند. روی فرمان نیز کلیدهای مربوط به کروز کنترل و سیستم صوتی تعبیه شده اند. فضای کابین به لطف ابعاد بزرگ کاملا جادار بوده و در ردیف دوم نیز سرنشینان در راحتی کامل درون پیکاپ آمیکو آرتیستون قرار دارند. کلیدهای گرمکن و تنظیم سیستم تهویه نیز در قسمت میانی داشبورد تعبیه شده اند.

پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone نمایشگاه خودرو تهران

در سمت چپ شیفتر گیربکس اتوماتیک آمیکو آرتیستون سه کلید 2H، 4H و 4L برای انتخاب حالت انتقال قدرت به چرخ ها جانمایی شده اند.

پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone نمایشگاه خودرو تهران

امکانات پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone

آمیکو آرتیستون Artystone جزو معدود پیکاپ های اتوماتیک بازار ایران بوده که قرار است در اواخر سال 1401 به بازار ایران عرضه شود. در حال حاضر قیمت این پیکاپ مشخص نشده، ولی با توجه به قیمت 1.3 میلیارد تومانی آسنا اتوماتیک، نباید انتظار قیمتی ارزان برای این خودرو داشت.

پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone نمایشگاه خودرو تهران

آمیکو آرتیستون از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی و با آسنا اتوماتیک یکسان بوده و دارای دو کیسه ایمنی هوا، روکش چرمی صندلی ها، سنسور نور، چراغ های روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، لاینر فضای بار، قفل دیفرانسیل اتوماتیک اکسل عقب، کروز کنترل، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و … است.

پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone نمایشگاه خودرو تهران

عکس پیکاپ آمیکو آرتیستون Artystone

 

4.2 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • Sky | 27 اردیبهشت 1401 - 3:49 ب.ظ

    ببخشید شما گفتید که کلوت مکث موتور و آسنا توربو قوی ترین پیکاپ ها هستند ولی مثل اینکه فوتون تونلند فیس لیفت رو درنظر نگرفتی که ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور داره، اینو با وجود اینکه خودم طرفدار آمیکو هستم میگم

    • یحیی دادگر | 27 اردیبهشت 1401 - 11:06 ب.ظ

      دوست عزیز سلام، ممنونم از نظر شما، منظور بنده در حال حاضر هست، فوتون تانلند نیوفیس که میفرمایید هنوز عرضه نشده و برنامه ای هم برای عرضه اون به بازار نیست، بله زمانی که اون خودرو عرضه بشه یقینا قدرتمندترین هست

    • محمد | 14 خرداد 1401 - 9:58 ب.ظ

      فوتون تونلند نیوفیس ارضه شده من چنتاشو دیدم