اخبار خودرو ایران
ششم تا نهم خرداد برگزار شد

حضور آمیکو با آسنا در نمایشگاه تیونینگ تهران

یکشنبه - ۹ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آمیکو آسنا

شرکت خودروسازی آمیکو سابقه طولانی  مدتی در زمینه تولید انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین مناسب کاربری های متنوع دارد. ولی این شرکت در سال 96 با معرفی اولین محصول سبک سواری یعنی پیکاپ آسنا در دو مدل دو کابین و تک کابین، رسما به سگمنت خودروهای سواری بازار ایران ورود کرد.

به گزارش خودرونویس، آمیکو آسنا یکی از توانمندترین پیکاپ های بازار ایران در زمینه حمل بار و بیراهه نوردی است که این مهم به لطف شاسی مستحکم، فضای بار کشیده، قفل دیفرانسیل، پیشرانه و گیربکس توانمند حاصل شده است.

شرکت خودروسازی آمیکو از سال 96 تا به امروز برای پرزنت کردن آسنا در رویدادهای مختلف خودرویی حضور داشته که به تازگی هم با پیکاپ آسنا در نمایشگاه تیونینگ و تزیینات خودرو و خودروهای تیون شده که از ششم تا نهم خرداد در حال برگزاری بود، حضور یافت. گل سرسبد غرفه آمیکو، یک نسخه ارتقا یافته پیکاپ آسنا بود که به تجهیزاتی همچون سپر آفرودی، جلوپنجره جدید، رول بار عقب، وینچ، باربند سقفی، پروژکتور سقفی و  … مجهز شده بود.

نمای عقب آمیکو آسنا

مشخصات فنی آمیکو آسنا

آمیکو آسنا از یک پیشرانه پایه گاز سوز 4 سیلندر با حجم دقیق 2378‌ ‌سی‌سی استفاده می‌کند. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است که البته با ایجاد تغییراتی قابلیت دریافت استاندارد آلایندگی یورو6 را نیز دارد. این پیشرانه که به وسیله میتسوبیشی طراحی شده، قادر است بیشینه قدرت 143 اسب‌بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر را تولید کند و این قدرت و گشتاور را به وسیله یک جعبه دنده 5 سرعته دستی ساخت میتسوبیشی، به محور عقب و یا هر چهار چرخ خودرو (در دو حالت 4H و 4L) منتقل کند.

پیشرانه آمیکو آسنا

یکی از ویژگی های برجسته آسنا که در پیکاپ های مشابه در این سگمنت دیده نمی شود، دوگانه سوز بودن آن بوده که باعث شده بتوان سواری بهینه ای را با آن تجربه کرد. این خودرو دارای مخزن CNG از جنس آلیاژ ترکیبی فلز و کامپوزیت بوده که نسل جدید مخزن های سوخت گاز محسوب شده و به صورت طولی در راستای شاسی خودرو نصب شده تا در ایمن ترین قسمت ممکن شاسی نصب شده باشد.

نمای جلو آمیکو آسنا

دیسک و صفحه جعبه دنده برای دوام بیش‌تر با نمونه ساخت شرکت valeo فرانسه که به سفارش شرکت آمیکو برای این خودرو طراحی شده، تعویض شده است. دیفرانسیل خودرو مهندسی معکوس شده دیفرانسیل شورولت سیلورادو است که مجهز به سیستم قفل دیفرانسیل به صورت پیش فرض است که این سیستم در پیمودن مسیرهای سخت کمک شایانی به این خودرو می‌کند و مانع از هرزگردی بی‌جای چرخ‌ها می‌شود.

شاسی آمیکو آسنا

آسنا با این ویژگی‌ها می‌تواند به بیشینه سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک پیکاپ با این اندازه رقم بسیار مناسبی است. این خودرو با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو5، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی میزان 10.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند و در صورت استفاده از گاز طبیعی، می‌تواند با یک بار شارژ کپسول در جاده مسافت 250 کیلومتر را بدون بار و 200 کیلومتر را در صورت داشتن بار مجاز بپیماید که این میزان برای مسیرهای شهری به 160 کیلومتر کاهش می‌یابد.

کابین آمیکو آسنا

تحهیزات ایمنی و رفاهی آمیکو آسنا

خودروهای پیکاپ به ویژه سگمنت آمیکو آسنا، همگی پیکاپ هایی اقتصادی بوده و بیشتر به دوام، عملکرد و قابلیت های فنی آنها دقت شده است. با این حال آمیکو برای آسنا تجهیزات ایمنی مانند دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS و EBD و سیستم ایموبلایزر را تعبیه کرده است.

آمیکو آسنا

همچنین آسنا دارای امکانات رفاهی مانند چهار شیشه برقی، آینه‌های کناری برقی، روشن شدن خودکار چراغ‌ها و چراغ‌های LED روشنایی در روز، جای عینک برای راننده، صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی و قابلیت تنظیم در هشت جهت برای راننده، سیستم صوتی با نمایشگر لمسی هفت اینچی و درگاه USB، رهیاب ماهواره‌ای مجهز به نقشه راه‌ها، خروجی برق 12 ولت، دوربین دید عقب، غربیلک فرمان با روکش چرمی و کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و قابلیت تغییر الکترونیکی سیستم انتقال قدرت را در نظر گرفته است.

 

سخن پایانی

با توجه به گذشت نزدیک به چهار سال از عرضه آسنا، آمیکو در حال تدارک نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک و همچنین نسخه توربوشارژ برای آسنا بوده تا بتواند جذابیت این خودرو را برای مشتری در بازار ایران حفظ کنید. به زودی خبرهای بیشتری از نسخه اتوماتیک و توربوشارژ پیکاپ آسنا منتشر می شود.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟