اخبار خودرو جهان
درگ ریس چهار خودروی چهار سیلندر توربوشارژ

رقابت هوندا سیویک تایپ R، فورد فوکوس ST، مینی GP و هیوندای i30 N

دوشنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ هوندا سیویک تایپ R با مینی GP و هیوندای i30 N و فورد فوکوس ST

در جدیدترین درگ ریسی که گروه Carwow برگزار کرده اند، چهار خودروی چهار سیلندر به رقابت پرداخته اند. به طور کلی خودروهای چهار سیلندر چندان جذاب نیستند، اما این چهار خودروی چهار سیلندر جزو جذاب ترین هاچ بک های امروزی محسوب می شوند و برخی از آنها عملکردی بسیار سریع و فراتر از تصور دارند.

به گزارش خودرونویس، این خودروهای چهار سیلندر به لطف بهره بردن از سیستم پرخوران توربوشارژ و همچنین سیستم پیشرفته پاشش سوسخت، بازده بسیار بالایی دارند و قادر به تولید بیشینه قدرتی فراتر از 300 اسب بخار و بیشینه گشتاوری در محدوده 400 نیوتن متر تولید می کنند. این قدرت برای خودرویی که قادر به حمل پنج سرنشین بوده و فضای بار زیادی در اختیار سرنشینان قرار می دهد، چندان بد به نظر نمی رسد. در این رقابت خودروهای تولیدی از ژاپن، کره، آمریکا و انگلیس حضور دارند که هر یک برای برد به میدان آمده اند. لازم به ذکر است که این سه خودرو ضمن دارا بودن قدرت هایی مشابه، برچسب قیمت نزدیکی با یکدیگر دارند.

 

 

هوندا سیویک تایپ R

شرکت کننده ژاپنی حاضر در این رقابت، هوندا سیویک تایپ R بوده که به تنهایی بیشتر از تمام خودروهای شرکت کننده به بال عقب و ورودی های هوای مصنوعی مجهز شده است. تمام این قطعات آیرودینامیکی نصب شده صرفا جنبه زیبایی داشته و هیچ کاربردی در این خودرو ندارند. پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این خودرو قادر به تولید 320 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به محور جلوی این هاچ بک جذاب منتقل می شود. هوندا سیویک تایپ R حاضر در این رقابت به دلیل دارابودن وزنی معادل 1360 کیلوگرم، دومین خودروی سبک وزن حاضر در این رقابت است.

 

هیوندای i30 N

دومین شرکت کننده از قاره آسیا، از کشور کره بوده که هیوندای i30 N است. این خودرو، یکی از دو خودروی تیون شده حاضر در این رقابت است. پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ i30 N به لطف تغییراتی که در آن اعمال شده قادر به تولید بیشینه قدرت 325 اسب بخار و بیشینه گشتاور 550 نیوتن متر شده است. درست همانند هوندا سیویک تایپ R، نیروی تولیدی در این خودرو نیز توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. ولی این خودرو با دارابودن وزنی معادل 1428 کیلوگرم، دومین خودروی سنگین وزن حاضر در این رقابت است.

 

فورد فوکوس ST

خودروی تیون شده بعدی، فورد فوکوس ST از کشور آمریکاست. این خودرو با وزن 1485 کیلوگرمی، سنگین وزن ترین خودروی حاضر در این رقابت است. به لطف تغییراتی که کمپانی تیونر Mountune روی این خودرو اعمال کرده، بیشینه قدرت تولیدی فوکوس ST به 330 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 515 نیوتن متر ارتقا یافته است. این فورد فوکوس ST هم مانند دو شرکت کننده دیگر به یک جعبه دنده شش سرعته دستی مجهز شده است.

 

مینی کوپر GP

آخرین شرکت کننده هم از کشور انگلیس بوده که سبک وزن ترین خودروی حاضر در این رقابت محسوب می شود. مینی کوپر GP از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 306 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. اگر قدرت کم پیشرانه این خودرو نسبت به رقبا شما را نا امید کرده بهتر است بدانید که این خودرو تنها 1255 کیلوگرم وزن دارد و تنها خودروی حاضر در این رقابت بوده که از گیربکس هشت دنده اتوماتیک و لانچ کنترل بهره می برد.

به نظر شما کدام خودرو پیروز این میدان است؟ برای پی بردن به این موضوع ویدیو قرار داده شده در این مطلب را مشاهده کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟