تیونینگ
افزایش قدرت پیشرانه به همراه شخصی سازی ظاهری

تیونینگ مینی جان کوپر ورکز به دست من هارت

شنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
مینی JCW تیون شده من هارت

کمپانی خودروسازی مینی هم اکنون در حال عرضه سومین نسل خودروی جان کوپر ورکز GP است. این نسخه GP مینی جان کوپر ورک از سال 2006 و با هدف جلب رضایت طرفداران این برند انگلیسی و افرادی که به دنبال یک نسخه اسپرت تر و قدرتمندتر از این خودرو بودند، توسعه یافت. نسل جدید مینی جان کوپر ورک GP جذابیت به مراتب بیشتری برای طرفداران داشت و موفق به جلب توجه تیونر با تجربه ای به نام من هارت هم شد. این کمپانی مدتی پیش پروژه تیونینگ مینی جان کوپر ورک GP را آغاز کرد که نام آن من هارت GP3 F350 بوده و تغییرات بزرگی روی این مینی جذاب اعمال شده است.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، نسخه استاندارد مینی جان کوپر ورکز GP از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که توسط ب ام و طراحی و تولید شده است. این پیشرانه در حالت پایه قادر به تولید بیشینه قدرت 301 اسب بخار و بیشینه گشتاور 450 نیوتن متر است که برای خودرویی با این ابعاد و وزن کاملا کافی به نظر می رسد.

موتور مینی JCW تیون شده من هارت

ولی من هارت به ریمپ ECU این پیشرانه دو لیتری، نصب اینترکولر از برند Airtec و همچنین نصب سیستم اگزوز جدید با امکان تنظیم آن در چهار حالت مختلف برای تولید صداهایی متفاوت، بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه را به 350 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 530 نیوتن متر برساند. کمپانی من هارت همچنین فیلتر جاذب ذرات ریز بنزین را از سیستم این خودرو حذف کرده تا راندمان و توان این خودرو بهبود یابد.

یکی از اقداماتی که از من هارت انتظار می رفت انجام دهد ولی ندارد، نصب یک سیستم تعلیق فوق ارتقا یافته برای مینی جان کوپر ورکز GP بود. ولی با این وجود من هارت فنرهای اسپرتی را به منظور کاهش ارتفاع این هاچ بک عملکردی نصب کرده که به لطف آن ها ارتفاع قسمت جلویی مینی جان کوپر ورکز GP 20 میلیمتر و ارتفاع قسمت عقبی آن 15 میلی متر نسبت به مدل استاندارد کاهش یافته است. من هارت همچنین در حال توسعه و طراحی یک سیستم تعلیق ارتقا یافته Coil-Over برای مینی جان کوپر ورکز به منظور بهبود عملکرد است. من هارت در ادامه رینگ هایی 19 اینچی مشکی مات Concave One را برای این هاچ بک جذاب انگلیسی آلمانی نصب کرده است.

فندر و رینگ مینی JCW تیون شده من هارت

تغییرات ظاهری

از نظر ظاهری و به منظور ایجاد تفاوت با مدل استاندارد، من هارت فندرهای جدیدی را برای مینی جان کوپر ورکز GP به همراه یک بال عقب بزرگ نصب کرده است. من هارت همچنین یک تم گرافیکی با خط کشی های طلایی رنگ روی بدنه این هاچ بک دوست داشتنی پیاده کرده که زیبایی خاصی به ظاهر آن بخشیده است.

نمای عقب مینی JCW تیون شده من هارت 2

درون کابین هم در لبه فضای بار نام من هارت به انگلیسی با رنگ مشکی رنگ نصب شده است. البته من هارت به روزرسانی های دیگری هم بنا به درخواست مشتری از جمله نشانگرهای چند منظوره دیجیتالی و چندین قطعه داخلی و خارجی دیگر از برند Cravenspeed روی جان کوپر ورکز GP نصب می کند.

کابین مینی JCW تیون شده من هارت

من هارت قصد دارد که مینی جان کوپر ورکز GP تیون شده یا همان GP3 F350 را در تیراژ محدودی تولید کند. البته کار من هارت با این خودرو در اینجا تمام نشده و این کمپانی بنا دارد یک نسخه لیمیتد ادیشن دیگر نیز از جان کوپر ورکز GP را در آینده توسعه دهد. همچنین در آینده به روزرسانی های دیگری از جمله نصب سیستم ترمز کربن سرامیکی، هدرز، سیستم اگزوز جدید و چندین قطعه دیگر نیز به صورت افترمارکت برای این خودرو راهی بازار می شوند.

 

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟