اخبار خودرو جهان
نصب نمایشگر تمام دیجیتالی در پشت فرمان

معرفی فورد فوکوس مجهز به پیشرانه اکوبوست هیبریدی

سه شنبه - ۳ تیر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد فوکوس اکوبوست هیبرید

نسل جدید فورد فوکوس در ماه مارس سال گذشته میلادی رونمایی شد. فورد تصمیم گرفت که با توجه به بازار اسیووی پسند آمریکا، نسل جدید فوکوس را در وطن خود عرضه کند و از این رو فوکوس جدید را راهی بازارهای جمع و جور پسندی همچون اروپا و سایر کشورهای دنیا کرد. اما عدم عرضه فوکوس جدید در آمریکا به این معنا نیست که فورد نسبت به به روزرسانی آن بی توجه باشد.

به گزارش خودرونویس، فورد روز گذشته فوکوس را با یک پیشرانه هیبریدی ملایم به صورت رسمی برای بازار اروپا رونمایی کرده است. این خودرو از جدیدترین پیشرانه MHEV (هیبریدی ملایم) فورد بهره می برد که پیشتر نمونه مشابه آن را در پوما و فیستا هم مشاهده کرده بودیم.

فورد فوکوس اکوبوست هیبرید هاچبک

مشخصات فنی

زیر کاپوت این نسخه فوکوس، یک پیشرانه 1 لیتری اکوبوست توربوشارژ سه سیلندر نصب شده که برای پشتیبانی آن یک ژنراتور استارتر یکپارچه BISG درنظر گرفته شده است. این ژنراتور استارتر به پیشرانه کمک می کند تا در هنگام ترمزگیری و رها کردن پدال گاز، انرژی از دست رفته را بازیابی کند. برای این سیستم هیبریدی ملایم، یک پک باتری هوا خنک 48 ولتی لیتیوم یونی درست زیر صندلی سرنشین جلو نصب شده است.

کابین فورد فوکوس اکوبوست هیبرید

این پیشرانه اکوبوست هیبریدی ملایم 1 لیتری قادر به تولید بیشینه قدرت 155 اسب بخار است؛ به عبارت دیگر این پیشرانه با وجود دارا بودن گنجایشی نصف پیشرانه دو لیتری بنزینی قدیمی فورد با بیشینه قدرت 145 اسب بخار، 10 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به آن تولید می کند. مضاف بر آن مصرف سوخت آن نیز به مراتب بهینه تر از پیشرانه دو لیتری سابق فوکوس است.

به گفته فورد، فوکوس مجهز به پیشرانه اکوبوست با سیستم هیبریدی ملایم، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 5.1 لیتر بنزین مصرف می کند. همچنین این خودرو در هر کیلومتر پیمایش نیز 115 گرم گاز کربن دی اکسید از اگزوز خود خارج می کند که هر دو این موارد مطابق با جدیدترین استانداردهای آلایندگی WLTP اروپا هستند.

البته افرادی که دنبال نسخه ای ارزان تر از فورد فوکوس اکوبوست با سیستم هیبریدی ملایم هستند، فورد یک نسخه 125 اسب بخار نیز از این خودرو را توسعه داده است.

فورد فوکوس اکوبوست هیبرید استیشن

آپشن ها و نسخه های قابل عرضه

بسته به بازاری که این خودرو در آن به فروش می رسد، تمامی تریم های این فوکوس الکتریکی سازی از جمله تیتانیوم، اکتیو، فوکوس ST لاین و ویگنیل قابل سفارش هستند. مضاف بر آن پیشرانه اکوبوست هیبریدی این خودرو روی نسخه استیشن، هاچ بک و حتی سدان فوکوس نصب خواهد شد.

یکی از پیشرفت های صورت گرفته در تمامی نسخه های جدید خانواده فورد فوکوس، نصب نمایشگر تمام دیجیتالی در پشت فرمان است. این نمایشگر، طراحی و استایل مشابهی با اسکیپ/کوگا داشته و ابعادی آن 12.3 اینچ است. این نمایشگر دیجیتالیف تصاویر، آیکون ها و جزییات را جزییات و اطلاعات را با کیفیت بالاتر و قابل فهم تر و به صورت تمام رنگی به راننده نشان می دهد که ضمن دارا بودن شفافیت بیشتر نسبت به نمایشگر پیشین فوکوس، خستگی چشم کمتری برای راننده ایجاد می کند و همچنین خواندن آن نیز ساده تر است.

داشبورد فورد فوکوس اکوبوست هیبرید

این نمایشگر با تکنولوژی هشدار فورد Hazard به صورت یکپارچه طراحی شده که به رانندگان در صورت به وجود آمدن شرایطی بحرانی خارج از میدان دید آن ها، هشدار لازم را می دهد.

 

فورد قصد دارد که علاوه بر عرضه این پیشرانه 1 لیتری هیبریدی ملایم برای فوکوس، همچنان دیکر پیشرانه های این خودرو شامل 1 لیتری و 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی و 1.5 و 2 لیتری توربو دیزل را برای این خودروی محبوب عرضه و نصب کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟