اخبار خودرو جهان
رقابت سدان های الکتریکی لاکچری برای پادشاهی

درگ تسلا مدل اس با پورشه تایکان و آئودی RS ای-ترون GT

یکشنبه - ۲ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ تسلا مدل اس با پورشه تایکان و آئودی RS ای-ترون GT

به نظر شما آیا تسلا مدل اس در درگ ریس توان شکست دادن سرسخت ترین رقبای آلمانی خود یعنی پورشه تایکان توربو و آئودی RS ای-ترون GT را دارد؟ تسلا مدل اس به لطف عملکرد خیره کننده در درگ ریس ها طی سالیان گذشته، به یک کابوس برای ابرخودروها در درگ تبدیل شده است. تسلا به تنهایی توانست دید مخاطبان را نسبت به خودروهای الکتریکی تغییر دهد و به آنها فهماند که خودروهای الکتریکی در عین سازگاری با محیط زیست می توانند بسیار سریع و لوکس هم باشند. حال آئودی و پورشه هم به دنبال سهم خواهی از بازار تسلا هستند، ولی آیا موفق می شوند؟

به گزارش خودرونویس، در خصوص آئودی و پورشه باید بیان کنیم که هر دو کمپانی زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن هستند؛ گروهی که معتبرترین خودروسازان روی زمین را زیر پرچم خود قرار داده است. یکی از مزایای داشتن چندین برند زیر چتر خود این است که می تواند هزینه های تولید را در برندهای مختلف با اشتراک پلتفرم ها تا حد زیادی کاهش داد.

در همین راستا نیز پیشرانه و تکنولوژی به کار رفته در پورشه تایکان دقیقا روی آئودی RS ای-ترون GT هم استفاده شده است. بین کیفیت رانندگی و سواری این دو خودرو شاید تفاوت های جزیی مشاهده شود، اما زیر پوست کاملا متفاوت آنها، بیشتر از چیزی که فکر می کنید شباهت وجود دارد. این امر کاملا طبیعی است، چراکه وجود تفاوت در استایل ظاهری برای مشتری کاملا کفایت می کند که این دو خودروی الکتریکی را متفاوت از یکدیگر بداند.

 

 

مشخصات فنی پورشه تایکان توربو و آئودی RS ای-ترون GT

پورشه تایکان توربو و آئودی RS ای-ترون GT هر دو از موتورهای الکتریکی مشابه و پک باتری یکسان استفاده می کنند؛ ولی قدرت تولیدی آن یکسان نیست. پورشه تایکان قادر به تولید بیشینه قدرت 687 اسب بخار از موتورهای الکتریکی خود بوده و آئودی RS ای-ترون GT قادر به تولید 647 اسب بخار قدرت است. این کاهش قدرت به قراردادهای بین این برندهای تجاری مربوط می شود.

 

مشخصات فنی تسلا مدل اس پرفورمنس

از سوی دیگر، تسلا مدل اس، پرچمدار فعلی محصولات این خودروساز آمریکایی بوده و مجبور به رعایت هیچ قرارداد درون سازمانی مانند پورشه و آئودی نیست. این خودرو الکتریکی قادر به تولید بیشینه قدرت 778 اسب بخار بوده که به مراتب از دو رقیب آلمانی خود در این درگ ریس قدرتمندتر است.

به نظر شما کدام سدان الکتریکی لاکچری در این رقابت پیروز می شود؟ پیشنهاد می کنیم که این ویدیو جذاب را از دست ندهید.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟