اخبار خودرو جهان
توسط مدیر اجرایی این کمپانی در بخش خودروهای سواری

فولکس واگن پولو GTI فیس لیفت لو داده شد!

پنجشنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن پولو GTI فیس لیفت

حدود دو ماه پیش بود که فولکس واگن نسخه فیس لیفت شده پولو را رونمایی کرد؛ ولی در آن زمان خبری از نسخه پرچمدار GTI این خودرو نبود. حال این هاچبک جذاب خودی نشان داده و تصاویر آن توسط رالف Brandstatter مدیر اجرایی فولکس واگن در زمینه خودروهای سواری در لینکدین منتشر شده است.

استایل ظاهری فولکس واگن پولو GTI 2022

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن برای پولو GTI چراغ هایی کاملا بازطراحی شده و درب فضای باری عریض تر مشابه با مدل معمولی پولو فیس لیفت را نصب کرده؛ ولی سعی کرده چاشنی اسپرت بودن این نسخه را با تریم قرمز رنگ، خروجی اگزوز دوتایی و جلوپنجره با مش بندی لانه زنبوری و نوار LED سرتاسری درون آن مشابه با گلف GTI افزایش دهد. همچنین باید به رینگ های آلیاژی جذاب با تم دو رنگ و سیستم ترمز به روزرسانی شده با کالیپرهای ترمز قرمز هم اشاره کنیم. ضمن اینکه فولکس سقف و قاب آینه های پولو GTI را به رنگ مشکی طراحی کرده است.

نمای عقب فولکس واگن پولو GTI فیس لیفت

مشخصات فنی فولکس واگن پولو GTI 2022

در زمان انتشار این تصاویر در لینکدین، مدیر اجرایی فولکس واگن وعده نصب یک پیشرانه قدرتمند را روی پولو GTI داد که حال مشخص شد به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی این کمپانی با 204 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور اشاره می کرده است. این خودرو برخلاف نسخه پیش از فیس لیفت که دارای گیربکس دستی هم بود، تنها با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به بازار عرضه می شود و قادر است طی 6.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

چراغ جلو فولکس واگن پولو GTI فیس لیفت

طراحی کابین

درون کابین پولو GTI حال و هوایی خاص دارد که فقط علاقمندان به گلف و پولو و محصولات فولکس واگن آن را درک می کنند. این کمپانی با وجود به روزرسانی و تغییر چندین نسل هنوز هم توانسته سبک طراحی جذاب دهه 70 تا 90 میلادی گلف و پولو را حفظ کند و این جذابیت در طرح تودوزی پارچه صندلی ها در قسمت نشیمن و تکیه گاه موج می زند که از دهه 70 میلادی تا به امروز تقریبا به یک شکل مانده است.

کابین فولکس واگن پولو GTI فیس لیفت

در پشت فرمان شاهد نصب یک نمایشگر دیجیتالی برای نمایش اطلاعات مربوط به خودرو به راننده هستیم و در میان داشبورد هم شاهد نصب کلیدهای کنترلی جدید برای سیستم تهویه مشابه نمونه های دیده شده روی تیگوآن و آرتئون هستیم. در قسمت بالایی داشبورد هم یک نمایشگر لمسی 9.2 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. فولکس سعی کرده با اعمال تریمی قرمز رنگ روی داشبورد، غربیلک فرمان، کنسول میانی و رودری ها، جذابیت بصری این نسخه GTI پولو را نسبت به مدل استاندارد بیشتر کند و به نوعی حس و حالی اسپرت به فضای داخلی این خودرو ببخشد.

کابین فولکس واگن پولو GTI فیس لیفت

سخن پایانی

فولکس واگن وعده داده که تا پولو GTI فیس لیفت را تا پیش از پایان ماه جاری میلادی رونمایی کند؛ بدین ترتیب فاصله زیادی تا معرفی کامل این خودرو نداریم. پس از معرفی پولو GTI باید شاهد رقابت جذاب آن با خودروهایی مانند فورد فیستا ST و هیوندای i20 N باشیم.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟