اخبار خودرو جهان
در اواخر ماه ژوئن رونمایی می شود

تیزر فولکس واگن پولو GTI 2021 فیس لیفت منتشر شد

سه شنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تیزر فولکس واگن پولو فیس لیفت

فولکس واگن نسخه فیس لیفت پولو را ماه گذشته رونمایی کرد؛ ولی این خودروساز آلمانی در آن زمان صرفا نسخه استاندارد پولو را نمایش داد. سه نسخه پولو، لایف و R لاین مدل های جدید پولو فیس لیفت بوده که جانشین ترندلاین، کامفورتلاین و هایلاین شده اند. ولی مجهزترین نسخه پولو تریم GTI بوده که قرار است در اواخر ماه ژوئن به صورت رسمی رونمایی شود. در این راستا فولکس واگن تیزر جدیدی از پولو GTI را منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن پولو GTI جدید با شعار خشن تر، داینامیک تر و قدرتمندتر راهی بازار خواهد شد و دارای تریم ظاهری قرمز رنگ به منظور افزایش جذابیت بصری است. همانند برادر بزرگتر خود یعنی گلف GTI، این خودرو هم به چراغ های LED روشنایی در روز سرتاسری مجهز شده که در قسمت زیرین جلوپنجره امتداد یافته و چراغ های جلو را به یکدیگر متصل کرده است. همچنین دو چراغ مه شکن LED درون ورودی های هوای مصنوعی لانه زنبوری شکل سپر طراحی شده است. یک نوار قرمز رنگ هم بالای LED لایت بار زیر جلوپنجره تعبیه شده که موجب زیباتر شدن چهره این هاچبک سوپرمینی سگمنت B شده است.

 

مشخصات فنی فولکس واگن پولو GTI

فولکس واگن در خصوص انتشار جزییات فنی پولو GTI خساست به خرج داده؛ ولی بد نیست یادآوری کنیم که نسخه پیش از فیس لیفت پولو GTI به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده بود که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور بود. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته دو کلاچه DSG به چرخ های جلو منتقل می شد. نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک دو کلاچه قادر بود طی 6.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 237 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از آنجایی که نسخه GTI مجهزترین تریم پولو محسوب می شود، انتظار داریم که به تجهیزات استاندارد بیشتری مجهز شده باشد. در ژانویه سال 2018 فولکس واگن تایید کرد که پلتفرم MQB A0 که پولو روی آن توسعه یافته، امکان نصب پیشرانه قدرتمندتر را دارد؛ ولی در آن زمان خبری از عرضه نسخه قدرتمندتر GTI پرفورمنس یا هر نسخه سریع تر و قدرتمندتری از پولو نشد. تا به امروز نسخه تولید محدود Polo R WRC Street که در سال 2012 معرفی شد، قدرتمندترین مدل خیابانی در تاریخ فولکس واگن پولو بوده که به پیشرانه 217 اسب بخاری مجهز بود و در آن زمان تقریبا رقیبی نداشت.

 

سخن پایانی

اگر قصد خرید یک نسخه قدرتمند از فولکس واگن پولو را دارید، تنها گزینه پیش رو شما نسخه GTI بوده که تا ماه ژوئن رونمایی می شود. چراکه پولو بار دیگر تصمیم گرفته پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو 150 اسب بخاری را روی پولو نصب نکند و مدل های استاندارد پولو را با پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ سه سیلندر راهی بازار کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟