تیونینگ
1.5 لیتر با سه سیلندر و 260 اسب بخار قدرت!

تیونینگ فورد پوما ST و فیستا ST توسط Mountune

دوشنبه - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فورد پوما و فیستا ST Mountune

عرضه محصولی جدید توسط فورد به نام پوما یقینا جذابترین خبر منتشر شده از این خودروساز آمریکایی طی سال های اخیر نبوده است؛ به خصوص وقتی که متوجه می شوید این خودرو به نوعی نام خودروی مسابقه مشهور فورد به نام پوما را در قالب یک کراس اوور مدرن و کامپکت شهری زنده کرده است.

مشخصات فنی فورد پوما ST و فیستا ST

به گزارش خودرونویس، ولی فورد سعی دارد که با عرضه نسخه اسپرت و قدرتمندتری به نام پوما ST ذهن طرفداران خود را منحرف کند تا نسبت به این شباهت نام گذاری گله نداشته باشد. فورد پوما ST در واقع همان فیستا ST بوده که مقداری ارتفاع آن برای تبدیل شدن به خودروی کراس اوور بیشتر شده است. پوما ST و فیستا ST هر دو از یک پیشرانه سه سیلندر اکوبوست با حجم 1.5 لیتر بهره گرفته اند که قادر به تولید 200 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور هستند.

فورد فیستا ST Mountune

اگر این اعداد و ارقام برایتان جذاب نیست، شرکت تیونر Mountune که متخصص تیونینگ محصولات فورد بوده، یک کیت تقویتی برای خودروی پوما ST عرضه کرده که پیشتر برای فیستا ST نیز در دسترس بود. این پکیج تقویتی m235 نام داشته که حال برای پوما ST هم در دسترس بوده و به سادگی توسط دانگل بلوتوث OBD و نرم افزار هوشمند فلش که روی هر تلفن همراه هوشمند و تبلتی قابل نصب بوده، راه اندازی می شود. همانطور که از نام این پکیج تقویتی مشخص است، نصب آن بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه پوما ST و فیستا ST را به 235 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به 350 نیوتن متر افزایش می دهد.

فورد پوما ST Mountune

ولی داستان در اینجا تمام نمی شود و شرکت Mountune یک کیت تقویتی جدید قدرتمندتر به نام m260 را نیز برای این دو خودرو عرضه کرده که با نصب آن بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر به 260 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 365 نیوتن متر افزایش می یابد. استخراج این سطح قدرت از یک پیشرانه سه سیلندر با این حجم کم کار بسیار دشواری بوده که تنها از فورد و شرکت تیونر Mountune بر می آید.

کیت تقویتی فورد پوما و فیستا ST Mountune

قیمت کیت های تقویتی

کیت تقویتی m235 این کمپانی قیمتی معادل 814 دلار دارد، ولی شرکت Mountune توصیه کرده که پکیج مکش هوای این کمپانی را هم روی فیستا ST و پوما ST نصب کنید که بهترین عملکرد توسط این پکیج تقویتی به ارمغان آید.

کیت تقویتی فورد پوما و فیستا ST Mountune

قیمت پکیج M260 هم چیزی معادل 956 دلار بوده؛ ولی مالکین فیستا ST و پوما ST می بایست کیت مکش هوا، سیستم اگزوز و اینترکولر جدیدی را هم روی خودرو نصب کنند که این کیت به درستی عمل کند. این شرکت توصیه کرده که از بنزین با اکتان 97 استفاده کنند تا این دو خودرو به سادگی به قدرت و گشتاور ذکر شده دست یابند و ماندگاری و طول عمر پیشرانه نیز افزایش یابد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟