اخبار خودرو جهان
بزرگتر، لوکس تر و توانمندتر از نسل پیشین

رونمایی از نسل جدید جیپ گرند چروکی 2022 طی روزهای آتی

شنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر جیپ گرند چروکی 2022

در ماه ژانویه بود که جیپ برای اولین بار اظهار کرد که در حال توسعه نسخه پلاگین هیبریدی رانگلر بوده و مدتی بعد رانگلر 4XE پلاگین هیبرید را رسما معرفی کرد. چند ماه پس از آن نیز جیپ رسما از نسل جدید اسیووی پرچمدار خود یعنی گرند واگونییر به صورت کانسپت پرده برداشت. بدین ترتیب باید اعتراف کرد که جیپ سال پرمشغله ای داشته است. اما با این وجود جیپ قصد دارد که طی روزهای پیش رو نسخه جدید محصول آفرودی محبوب خود یعنی گرند چروکی را معرفی کند.

به گزارش خودرونویس، جیپ قصد دارد که روز سه شنبه 17 نوامبر خودروی جدیدی را معرفی کند. حیپ در این لحظه به طور دقیق بیان نکرده که در این تاریخ قصد رونمایی چه خودروی جدیدی را دارد؛ ولی تمامی نشانه ها حاکی از آن است که جیپ قصد دارد در این تاریخ گرند چروکی 2022 را معرفی کند.

این حدس ما از آنجا قوت می گیرد که در ماه فوریه جیپ رسما اعلام کرد که تا پیش از پایان سال 2020، گرند چروکی جدید را معرفی خواهد کرد. در ابتدا جیپ بنا داشت که گرند چروکی جدید را در نمایشگاه دیترویت در بهار سال جاری معرفی کند. ولی با توجه به لغو بیشتر رویدادهای بزرگ خودرویی سال جاری به دلیل ویروس کرونا، رونمایی از گرند چروکی 2022 هم به تعویق افتاد.

رندر جیپ گرند چروکی 2022

رندر جیپ گرند چروکی 2022

از آنجایی هم که دو ماه تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده، بعید می دانیم که این رونمایی مربوط به خودروی دیگری جز گرند چروکی جدید باشد. لازم است یادآوری کنیم که تصاویر جاسوسی و لو رفته متعددی از جیپ گرند چروکی جدید طی ماه ها و هفته های اخیر در اینترنت منتشر شده که همین موضوع سبب شده شک ما در خصوص رونمایی قریب الوقوع این خودرو به یقین تبدیل شود.

رندر جیپ گرند چروکی 2022

رندر جیپ گرند چروکی 2022

پلتفرم گرند چروکی جدید

لازم است یادآوری کنیم که گرند چروکی پرفروش ترین کراس اوور حال حاضر جیپ بوده که این کمپانی آمریکایی قصد دارد نسل پنجم آن را روی پلتفرم Giorgio که با خودرویی همانند آلفارومئو استلویو مشترک بوده، توسعه دهد. اما این پلتفرم برای جیپ گرند چروکی تا حد زیادی ارتقا یافته و ابعاد آن به مراتب نسبت آلفارومئو استلویو و حتی نسل فعلی گرند چروکی نیز بزرگتر خواهد بود. همچنین جیپ قصد دارد که نسل جدید گرند چروکی را در دو استایل پنج و هفت نفره به بازار عرضه کند.

رندر کابین جیپ گرند چروکی 2022

رندر کابین جیپ گرند چروکی 2022

مشخصات فنی احتمالی نسل جدید گرند چروکی

در خصوص پیشرانه های قابل نصب روی گرند چروکی جدید باید اظهار کنیم که نسخه پایه این خودرو به احتمال زیاد از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر الکتریکی سازی شده بهره می برد. نسخه قدرتمندتر این خودرو نیز به پیشرانه پنتا استار شش سیلندر فیات کرایسلر با سیستم eTorque مشابه نمونه نصب شده روی رم 1500 مجهز خواهد شد. همچنین این امکان نیز وجود دارد که در ادامه جیپ نسخه پلاگین هیبریدی گرند چروکی را نیز معرفی کند. اما در آخر باعث خوشحالی است که بیان کنیم جیپ همچنان قصد تولید نسخه فوق قدرتمند و فوق سریع هلکت Trackhawk را به عنوان یکی از قدرتمندترین اسیووی های جهان برای نسل جدید گرند چروکی دارد.

 

سخن پایانی

ما همچنان 100 درصد مطمئن نیستیم که خودرویی که جیپ در 17 نوامبر قصد رونمایی آن را دارد همین نسل پنجم گرند چروکی است یا خیر؛ ولی تا حد زیادی اطمینان داریم که این رونمایی مربوط به همین خودرو است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟