اخبار خودرو جهان
هیولای بنزینی در مقابل کراس اوور الکتریکی لاکچری

درگ جیپ گرند چروکی Trackhawk با تسلا مدل Y پرفورمنس

دوشنبه - ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ جیپ گرند چروکی Trackhawk با تسلا مدل Y

گروه Edmunds جیپ گرند چروکی Trackhawk را برای رقابت با تسلا مدل Y در مسابقه درگ انتخاب کرده است. شاید انتظار داشتید که پرچمدار محصولات تسلا یعنی مدل S برای رقابت در مقابل گرند چروکی قدرتمند حاضر شود، ولی این رقابت بین دو اسیووی لاکچری آمریکایی ترتیب داده شده که یکی از آنها مجهز به پیشرانه بنزینی فوق قدرتمند و دیگری یعنی تسلا مجهز به موتورهای الکتریکی پیشرفته و پربازدهی است.

به گزارش خودرونویس، جیپ گرند چروکی Trackhawk خودروی نا آشنایی برای علاقمندان به درگ ریس و اسیووی های فوق قدرتمند و سریع است. در واقع این خودرو با وجود اینکه یک اسیووی بزرگ سایز محسوب می شود، به لطف بهره بردن از پیشرانه قدرتمند هلکت، شتاب و عملکرد خیره کننده ای دارد و قادر است بسیاری از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت های امروزی را در رقابت درگ شکست دهد. اما محصولات الکتریکی تسلا نیز عملکرد خیره کننده ای در درگ از خود نشان می دهند و تا به امروز یقینا یک درگ ریس از محصولات مختلف تسلا و عملکرد فوق سریعشان را تماشا کرده اید.

مدتی پیش شاهد رقابت جذاب جیپ گرند چروکی Trackhawk با تسلا بوده ایم. البته در آن رقابت، به جای تسلا مدل Y، اسیووی مدل X در مقابل جیپ حضور داشت. اما اینبار قرعه به نام برادر کوچکتر و سبک وزن تر یعنی تسلا مدل Y افتاده است. اما جدا از این صحبت ها، به نظر شما جیپ گرند چروکی ترک هاوک با تسلا مدل Y تا چه حد تفاوت در آمار و ارقام عملکرد، قدرت و گشتاور دارد؟ در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

 

مشخصات فنی

همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد، جیپ گرند چروکی ترک هاوک از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ هلکت بهره گرفته که قادر به تولید 707 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور است. از آنجایی که جیپ گرند چروکی یک اسیووی بزرگ و فول سایز محسوب می شود، نباید انتظار وزنی سبک را برای آن داشت، ضمن اینکه نصب پیشرانه هشت سیلندر نیز مقداری باعث افزایش وزن این خودرو شده و وزن خالص گرند چروکی ترک هاوک را به 2444 کیلوگرم یعنی نزدیک به 2.5 تن رسانده است!

در آن سو، تسلا مدل Y پرفورمنس حضور دارد که قدرتمندترین و سریع ترین نسخه موجود از این کراس اوور الکتریکی است. بیشینه قدرت تولیدی این کراس اوور الکتریکی بین 450 تا 500 اسب بخار تخمین زده شده است. گشتاور تولیدی موتورهای الکتریکی این خودرو هم 678 نیوتن متر اعلام شده است. شاید تسلا مدل Y مقدار زیادی قدرت و گشتاور کمتری نسبت به جیپ چرند چروکی داشته باشد، اما نقطه قوت این کراس اوور الکتریکی در مقابل رقیب قدرتمند بنزینی وزن کمتر آن است. تسلا مدل Y حدود 450 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به جیپ گرند چروکی داشته که این اختلاف بسیار زیادی است و باعث می شود که جیپ از همین لحظه احساس خطر کند!

به نظر شما آیا وزن کمتر تسلا مدل Y به این کراس اوور الکتریکی کمک می کند تا در مقابل رقیب قدرتمندتر خود یعنی جیپ گرند چروکی Trackhawk به پیروزی برسد؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال، ویدیوی موجود در متن این مطلب را تماشا کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟