طراحی ظاهری جیپ گرند واگونییر

در گام اول به طراحی ظاهری این شاسی بلند خیره کننده می پردازیم؛ گرند واگونییر از طراحی ساده اما به شدت لوکس برخوردار است.

در بخش دماغه خودرو شاهد جلوپنجره ای عریض با تریم مشکی اُبسیدین هستیم که در آن به مانند امضای همیشگیه این خودروساز، هفت بخش مستطیلی مجزا با خطوط عمودی کار شده است.

در اقدامی جالب توجه بین بخش‌های مستطیلی، بخش بالای جلوپنجره و نوشته واگنییر بالای آن چراغ‌‌های روشنایی بسیار زیبایی تعبیه شده است. در طرفین این جلوپنجره، دو چراغ باریک LED قرار گرفته و کمی پایین‌تر هم مه شکن‌های LED چشم می‌خورد.

گرند واگونییر در نمای جانبی بسیار بزرگ و البته کمی ساده به نظر می‌رسد اما این سادگی بیشتر جنبه‌ی لوکس گرایی دارد تا بی توجهی طراحان. از دیگر نکات جالب توجه نمای کناری نیز میتوان به رینگ‌های بزرگ ۲۴ اینچی این شاسی بلند زیبا اشاره کرد. در قسمت پایینی درهای جلو هم نوشته ی برجستهٔ GRAND WAGONEER آلومینیومی با رنگ مسی‌ به همراه پرچم آمریکا به چشم می‌خورد.

جیپ گرند واگنییر

به سراغ نمای عقب خودرو میرویم. چراغ‌های عقب به صورت افقی و بسیار شکیل طراحی شده و با یک نوار نئونی بسیار زیبا این چراغ‌ها به یکدیگر متصل شده اند. یک دیفیوزر ظریف به همراه دو مه شکن نواری هم تکمیل‌کننده طراحی این بخش هستند. جیپ همچنین برای این غول زیبا یک سقف تماما شیشه‌ای را در نظر گرفته که در طرفین با روف رک احاطه شده است. در قسمت‌های حلقه‌ای شکل این ریل‌ها نیز چوب ساج به همراه ‌تریم برنزی کار شده است.

 

کابین جیپ گرند واگونییر

به سراغ کابین این کانسپت می‌رویم. کابین گرندواگنییر اگرچه دارای مانیتورهای بسیار زیادیست اما به نمونه‌های تولید انبوه شباهت بسیاری دارد.

گرند واگونییر کانسپت اولین خودروییست در بین شاسی‌بلندها که از صفحه‌ نمایش لمسی برای سرنشین جلو برخوردار است. این نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سرنشین جلو امکان تماشای چندرسانه‌ای، گشت و گذار در فضاب وب و یا پیدا کردن مقصد و ارسال آن برای راننده را فراهم می‌کند. در کابین گرند واگنییر برای راننده هم یک نمایشگر مرکزی ۱۲.۱ اینچی و صفحه پشت آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در نظر گرفته شده. علاوه بر این، یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی هم در پایین داشبورد برای کنترل صندلی‌ها و سیستم تهویه چهار کاناله این خودرو تعبیه شده است.

برای سرنشینان ردیف دوم هم سه نمایشگر ۱۰.۱ اینچی در نظر گرفته شده که دوتای انها در پشت صندلی‌های جلویی و درست مقابل سرنشینان عقب و سومی روی کنسول مرکزی بین صندلی‌های خلبانی این شاسی بلند هفت نفره قرار گرفته است.

جیپ گرند واگنییر

از نکات بسیار جالب توجه و نوستالژیک در کابین فوق‌العاده مجلل این خودرو نیز میتوان به غربیلک فرمان دو پره و نشان EST 1963 در بخش بیرونی لبه‌های طرفین داشبورد که به اولین گرند واگنییر اشاره دارد، اشاره نمود.

قوای فنی جیپ گرند واگونییر

جیپ برای کانسپت گرند یک قوای محرکه‌ پلاگین‌ هیبریدی تدارک دیده است که البته هنوز جزئیات آن‌ اعلام نشده است. با این‌حال به نظر میرسد با توجه به اینکه این اس‌یووی فوق لوکس روی پلت‌فرم رم ۱۵۰۰ ساخته شده است، در نسخه تولیدی شاهد استفاده از پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 با تکنولوژی هیبرید خفیف در آن باشیم. همچنین به گفته مدیران شرکت در نسخه تولیدی برای نمونه پرچم دار گرندواگنییر احتمالا شاهد یک قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی به‌صورت سفارشی باشیم.

جیپ با معرفی کانسپت گرندواگنییر به صورت کاملا نمایان برای کادیلاک اسکالید و شورلت سابربن و تاهو خط و نشان کشیده است و به نظر می‌رسد این خودروی لوکس و فول سایز در بازار آمریکا برای رقبای اروپایی و آسیایی خود نیز مانند مرسدس جی ال اس و لکسوز ال ایکس هم دردسر ایجاد نماید.

5 از 6 رای