اخبار خودرو جهان
سبکتر، سخت تر و خشن تر ولی با همان پیشرانه همیشگی!

تویوتا یاریس GRMN معرفی شد

شنبه - ۲۵ دی ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تویوتا یاریس GRMN

زمانی که تویوتا هفته گذشته تیزر کانسپت GR GT3 و همچنین نسخه عملکردی تر یاریس GR را منتشر کرد، در کانون توجه رسانه های خودرویی قرار گرفت. از بین این دو خودرو، تویوتا یاریس GRMN قطعا عمده حواس ها را به خود جلب کرده و دلیل اصلی این بوده که امکان خرید یاریس GRMN وجود دارد. البته تنها 500  دستگاه از این هاچبک عملکردی و قدرتمند تولید خواهد شد؛ ولی حداقل امکان دیدن آن جاده وجود دارد؛ به خصوص اگر در مسابقات رالی یا پیست حضور داشته باشید!

مشخصات ماشین تویوتا یاریس GRMN

به گزارش خودرونویس، تویوتا یاریس GRMN سبک تر، سختر و خشن تر از نسخه GR است؛ ولی متاسفانه قدرت پیشرانه آن افزایشی نداشته است. تویوتا یاریس GRMN همچنان به یک پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ متکی بوده که قادر به تولید 268 اسب بخار قدرت است. بروزرسانی های صورت گرفته در GRMN یاریس نسبت به نسخه GR شامل کاهش وزن، سخت تر کردن ساختار بدنه، کوتاه کردن فاصله بین دنده ها و بروزرسانی ظاهری بوده تا هیچ فردی این خودرو را با نسخه استاندارد یاریس GR اشتباه نگیرد. همچنین یک پکیج به نام Circuit نیز برای این خودرو عرضه شده که در ادامه در خصوص آن توضیح می دهیم.

نمای عقب تویوتا یاریس GRMN

اما این تغییرات اعمال شده چه تاثیری در تویوتا یاریس GRMN داشته؟ تویوتا ادعا کرده که یاریس GRMN 20 کیلوگرم نسبت به یاریس GR سبکتر بوده و صلبیت و سختی ساختار بدنه آن نیز افزایش یافته است. از الیاف فیبر کربن در ساخت کاپوت، سقف و اسپویلر عقب استفاده شده و صندلی های ردیف دوم در این هاچبک اسپرت نیز حذف شده اند. به منظور افزایش سختی بدنه، 565 نقطه جوش بیشتر در بدنه این خودرو نسبت به یاریس GR اجرا شده است. تویوتا یاریس GRMN حدود نیم اینچ عرض بیشتری نسبت به مدل استاندارد یاریس GR دارد و به گیربکس شش سرعته دستی با فاصله کمتر میان دنده ها مجهز شده است. همچنین دیفرانسیل با محدود کننده لغزش نیز به صورت استاندارد برای این خودرو نصب شده است.

کابین تویوتا یاریس GRMN

این موارد ذکر شده در نسخه استاندارد تویوتا یاریس GRMN وجود دارد. حال اگر مقداری هیجان بیشتر بخواهید، می توانید پکیج Circuit را برای این خودرو سفارش دهید که شامل بروزرسانی سیستم تعلیق با نصب کمک های Bilstein، دیسک های ترمز بزرگتر، رینگ های آلیاژی 18 اینچی و کیت بدنه متفاوت شامل رکاب های بزرگتر جانبی و اسپلیتر جلو است. البته تنها تعداد 50 عدد از این پکیج به فروش می رسد.

تویوتا یاریس GRMN

تویوتا اظهار کرده که برخی از بروزرسانی هایی که در نسخه GRMN یاریس اعمال شده، قرار است از پاییز 2022 روی یاریس GR نیز نصب شود. هم اکنون امکان سفارش یاریس GRMN وجود دارد و قرار است از تابستان 2022 به مشتریان تحویل داده شود. برچسب قیمت پایه برای تویوتا یاریس GRMN 64 هزار دلار اعلام شده است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟