اخبار خودرو جهان
هاچبک اسپرت ژاپنی در مقابل جنتلمن قدرتمند آلمانی

درگ ریس ب ام و 128ti با تویوتا یاریس GR

یکشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس ب ام و 128ti با تویوتا یاریس GR

خودروهای هاچبک امروزه آنگونه که در گذشته طرفدار داشتند به فروش نمی روند، ولی هنوز هم گزینه های بسیار جذابی در بین خودروهای هاچبک برای خرید وجود دارد که می تواند شما را از خرید کراس اوور منصرف کند. به عنوان مثال تویوتا با معرفی یاریس GR غوغا به پا کرد؛ چراکه هاچبکی اسپرت و عملکردی با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و گیربکس شش سرعته دستی بوده که از یک پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ قدرتمند بهره گرفته است. در طرف مقابل هم ب ام و 128Ti قرار دارد که عملکرد بسیار خوبی را با ویژگی های لاکچری و کیفیت بالا ترکیب کرده است؛ ولی به نظر شما کدام یک در میدان نبرد پیروز است؟

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، در این مطلب ویدیو درگ ریس و رقابت جذاب بین تویوتا یاریس GR و ب ام و 128ti را برایتان منتشر کرده ایم تا مشخص شود کدام خودرو در درگ 400 متر سریع تر است. هر دو خودرو برتری هایی نسبت به هم دارند. ب ام و 128ti از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 241 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور است. در آن سو تویوتا یاریس GR قرار دارد که از یک پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 264 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. ولی تویوتا دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده که کمک زیادی به یاریس در آغاز حرکت می کند. در آنسو ب ام و 128ti صرفا دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک است.

در اولین درگ ریس تویوتا یاریس به خوبی از خط شروع جدا شد؛ ولی ب ام و به دلیل هرزگردی بیشتر به دلیل جلومحرک بودن مقداری عقب ماند. ولی ب ام و در طول مسیر فاصله خود را با تویوتا یاریس به دلیل تاخیر در تعویض دنده های گیربکس دستی یاریس کمتر و کمتر می کرد و در آخر درست پیش از خط پایان موفق به عبور از یاریس GR و با اختلاف یک سپر موفق شد یاریس را در درگ ریس 400 متر شکست دهد. ولی درگ ریس دوم مقداری متفاوت بود و راننده یاریس تعویض دنده های بهتری را انجام داد و به لطف لانچ عالی در ابتدای حرکت موفق شد ب ام و 128ti را در 400 متر شکست دهد.

در آخرین درگ ریس نیز تویوتا یاریس GR موفق شد با فاصله یک خودرو ب ام و 128ti را شکست دهد و رقیب آلمانی با وجود اینکه نزدیک و نزدیکتر می شد نتوانست تا پیش از خط پایان درگ 400 متر از یاریس عبور کند؛ ولی اگر مقداری طول پیست بیشتر بود یقینا نتیجه درگ ریس تفاوت داشت.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟