اخبار خودرو جهان
تویوتا رو سرانجام رو سفید شد!

عملکرد خوب تویوتا یاریس GR در تست گوزن

یکشنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
تست گوزن تویوتا یاریس gr

باید اعتراف کنیم که پس از مدت ها تویوتا با عرضه یاریس GR خودروی جذاب را تولید کرده است. یاریس GR مدل 2020 خودرویی اسپرت و مقرون به صرفه با چاشنی رالی بوده که در دو درگ ریس با سطح خیس و خشک موفق شده هاچبک توانمندی همچون هوندا سیویک تایپ R را شکست دهد و مورد تحسین خبرنگاران خودرویی مختلف دنیا هم قرار گرفته است.

به گزارش خودرونویس، برای اینکه به قابلیت های این سامورایی اسپرت توانمند بیشتر پی ببریم، گروه km77.COM در کانال Youtube خود تست گوزن جدید یاریس GR را منتشر کرده است. در این تست گوزن یا Moose Test شاهد عملکرد خیره کننده یاریس GR هستیم که همین موضوع موجب ایمنی بالای این خودرو در مانورها شده است.

تست گوزن یا Moose Test یکی از تست هایی است که به تازگی در بین خودروهای تولید شده رایج شده است. اهمیت این تست زمانی مشخص می شود که راننده به ناچار و به صورت ناگهانی قصد تغییر مسیر می کند و پایداری و عدم واژگونی خودرو پس از تغییر مسیر ناگهانی برای خودروسازان و همچنین مشتریان بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که در جاده های جنگلی آمریکا بارها پیش آمده که گوزن ها ناگهان از جنگل بیرون آمده و در جاده قرار گرفته اند و راننده با تغییر مسیر ناگهان موجب واژگونی خودرو شده، تست گوزن و سربلندی خودرو در این تست اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

تست گوزن در واقع توانایی یک خودرو را برای جلوگیری از برخورد با مانع در فاصله بسیار کم و در حال حرکت با سرعت نه چندان کم و نه چندان زیاد به چالش می کشید. مخروط های قرار داده شده روی زمین باعث می شوند که خودرو در این مانور به فضای باریکی محدود شود.

 

 

تست گوزن تویوتا یاریس GR

این گروه در ابتدا تست گوزن یاریس GR را در ساعت 77 کیلومتر بر ساعت آغاز کردند که با توجه به برخورد این خودرو با چند مانع، می توان گفت که این خودرو در تست اول مردود شد. ولی در دور دوم یاریس GR موفق شد با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت تست گوزن را با موفقیت به پایان برساند. همچنین تست گوزن تویوتا یاریس GR با سرعت 81 کیلومتر بر ساعت را هم اگر از برخورد جزیی این خودرو با یکی از مخروطی ها به هنگام ورود به مسیر صرف نظر کنیم، می توان گفت که موفقیت آمیز بوده است.

برای اینکه متوجه عملکرد خوب یاریس GR شوید، بهتر است که عملکرد آن را با سایر خودروها مقایسه کنید. یاریس GR با عملکرد خوب خود در تست گوزن موفق شد که رقبای نامداری مانند فولکس واگن گلف 8(69 کیلومتر بر ساعت سرعت)، مرسدس AMG A45 S(75 کیلومتر بر ساعت سرعت) و ب ام و سری 1(73 کیلومتر بر ساعت سرعت) را شکست دهد. تویوتا یاریس GR همچنین موفق به شکست پورشه تایکان توربو اس (78 کیلومتر بر ساعت سرعت) هم شده است. منظور از سرعت های اعلامی داخل پرانتز، بیشینه سرعتی بوده که هر خودرو موفق شده تست گوزن را با موفقیت به پایان برساند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟