اخبار خودرو جهان
با شکست رقبایی همچون فولکس واگن ID.3

تویوتا یاریس خودروی سال 2021 اروپا شد

چهارشنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تویوتا یاریس خودروی سال 2021 اروپا

تویوتا یاریس جدید سرانجام موفق به کسب عنوان خودروی سال 2021 اروپا شد. این هاچبک مینی ژاپنی در رقابت برای کسب این عنوان خودروهایی مانند فیات 500، کوپرا فورمنتور، فولکس واگن ID.3، اشکودا اکتاویا، لندروور دیفندر و سیتروئن C4 را شکست داد.

به گزارش خودرونویس، درست مانند هر سال، در ابتدا قرار بود که مراسم انتخاب خودروی سال اروپا در نمایشگاه خودروی ژنو برگزار شود؛ ولی این رویداد بزرگ خودرویی در سال 2021 به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا مانند بسیاری از رویدادهای دیگر لغو شد و برگزار کنندگان این نمایشگاه صرفا فستیوال ژنو را در همان مکان ولی به صورت آنلاین برگزار می کنند.

در ژانویه سال 2021، تویوتا یاریس به عنوان یکی از فینالیست های رقابت کسب عنوان خودروی سال اروپا در کنار شش خودروی دیگر از کشورهای مختلف انتخاب شد. یکی از شروطی که خودرو را مجاز به شرکت در این رقابت می کند این بود که باید تا پیش از پایان سال 2020 فروش آن آغاز شده باشد و دست کم در پنج کشور اروپایی در حال عرضه باشد.

 

دلایل انتخاب یاریس به عنوان خودروی سال 2021 اروپا

تویوتا یاریس جدید به دلیل طراحی ظاهری جذاب، کیفیت قابل قبول مواد اولیه، ایمنی، راحتی، عملکرد و هندلینگ مورد ستایش داوران این رقابت قرار گرفت. ولی آن ویژگی که بیشتر از سایر موارد در خصوص یاریس توجه داوران را به خود جلب کرد، سیستم هیبریدی بسیار بهینه این هاچبک جذاب ژاپنی بود.

فرانک جانسن رییس هیات داوران خودروی سال 2021 اروپا در خصوص یاریس اعلام کرد: یاریس یک برنده ارزشمند  بوده که به طور شایسته ای در مقابل شش رقیب قدرتمند برای کسب این عنوان رقابت کرد و پیروز شد.

مت هریسون معاون اجرایی تویوتا در اروپا در خصوص کسب این عنوان توسط یاریس گفت: تویوتا تا حد زیادی از کسب این عنوان توسط یاریس خوشحال بوده و این یک افتخار بزرگ برای تویوتاست و من می خوام از هیات داوران به دلیل توجه و شناخت خوب آنها نسبت به این خودرو تشکر کنم. وی در ادامه بیان کرد که من همچنین در این لحظه می خواهم از تیم های توسعه و طراحی خود در اروپا و ژاپن به دلیل شناخت خوب از نیاز بازار نیز تشکر کرده باشم.

 

سخن پایانی

تویوتا یاریس سومین خودرویی بوده که موفق شده در تاریخ برگزاری انتخاب خودروی سال اروپا، دو بار موفق به کسب این عنوان شود. بدین ترتیب یاریس هم به کلوب خودروهایی همچون فولکس واگن گلف و رنو کلیو ملحق شد؛ چراکه این دو خودروی نامبرده نیز بیش از یک بار موفق به کسب عنوان خودروی سال اروپا شده اند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟