اخبار خودرو جهان
16 نوامبر رونمایی می شود

تیزر نسل جدید تویوتا پریوس 2023 منتشر شد

یکشنبه - ۲۲ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2024-toyota-prius-تیزر تویوتا پریوس (1)

تویوتا چند روز گذشته یک تیزر عجیب در خصوص یک خودروی هیبریدی را منتشر کرد که در آن زمان امکان تشخیص نوع خودرو نبود. ولی روی برخی از پنل های بدنه با کمی دقت متوجه عبارت Hybrid Reborn یا تولد دوباره خودروی هیبریدی شدیم. با این عبارتی که روی بدنه مشخص بود، در آن زمان تصور کردیم که خودرویی که در این تیزر است، به نسل جدید تویوتا پریوس مربوط می شود. حال تویوتا تیزر دیگری را منتشر کرده و مشخص شد که حدس ما در این خصوص درست بوده است. تویوتا با انتشار تیزری رسما اعلام کرده که به زودی قصد رونمایی نسل پنجم پریوس را که یکی از پرطرفدارترین و بحث برانگیزترین خودروهای هیبریدی دنیاست را دارد.

به گزارش خودرونویس، نسل جدید تویوتا پریوس 2023 قرار است که در 16 نوامبر یعنی روز چهارشنبه همین هفته رونمایی شود. با توجه به تیزرهایی که از نسل جدید تویوتا پریوس منتشر شده، انتظار داریم که نسل پنجم تویوتا پریوس استایلی کمان گونه و خطوط بدنه و سقفی منحنی شکل داشته باشد. این سبک طراحی موجب بهبود آیرودینامیک این خودرو و کاهش ضریب درگ یا همان ضریب مقاومت هوا می شود که مصرف سوخت این سدان هیبریدی را کاهش می دهد.

2024-toyota-prius-تیزر تویوتا پریوس (1)

در این تیزر گرافیک LED چراغ های جلو نسل جدید تویوتا پریوس تا حدودی مشخص است. اگر این سبک طراحی چراغ برایتان آشناست به این دلیل بوده که همین سبک طراحی را در طراحی چراغ های جلوی تویوتا کراون اسپرت که کراس اووری کامپکت برای بازار ژاپن بوده مشاهده کرده ایم. البته این سبک طراحی چراغ را در دیگر محصولات جدید تویوتا اعم از سدان برقی تویوتا bZ3 هم که ویژه بازار چین بوده مشاهده کرده ایم.

2024-toyota-prius-تیزر تویوتا پریوس (1)

با توجه به شیب سقف کمان گونه نسل جدید تویوتا پریوس، می توان به سادگی حدس زد که این خودرو استایلی هاچبک/لیفتبک مانند دارد. در آینده نیز نسخه پریوس پرایم معرفی می شود که دارای پیشرانه پلاگین هیبریدی خواهد بود. بدین ترتیب نسل جدید تویوتا پریوس مانند نسل قبلی در دو مدل هیبریدی معمولی و پلاگین هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد.

2024-toyota-prius-تیزر تویوتا پریوس (1)

نسل جدید تویوتا پریوس که در سال 2023 یا اوایل 2024 به بازارهای جهانی عرضه می شود، قطعا بهینه بودن و مصرف سوخت پایین نسل قبل را به سطحی جدید ارتقا می دهد. با توجه به برنامه های گسترده تویوتا در خصوص تولید و توسعه پیشرانه های درونسوز هیدروژنی و سوخت سلولی، این شایعه به صورت گسترده پخش شده که سومین نسخه تویوتا پریوس نسل جدید با پیشرانه هیدروژنی یا همان سوخت سلولی در اواسط دهه فعلی به بازار جهانی عرضه می شود. بدین ترتیب برای اولین بار تویوتا پریوس علاوه بر مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی دارای نسخه سوخت سلولی یا همان هیدروژنیست.

باید اشاره کنیم که تویوتا قبلا اعلام کرده بود که تا سال 2025 قصد دارد نسل جدید باتری های جامد خود را روی یک خودروی هیبریدی تولیدی نصب کند. با توجه به عرضه تویوتا پریوس در سال 2023 و 2024، هنوز مشخص نیست  که کدام مدل تویوتا قرار است. ولی با توجه به جایگاه مهم و بالای تویوتا پریوس در دنیای خودروهای هیبریدی، دور از ذهن نیست که تویوتا این باتری های جامد را برای اولین بار روی این خودروی هیبریدی محبوب نصب کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟