اخبار خودرو ایران
در نمایشگاه شانگهای 2021 صورت گرفت

تویوتا کراون Kluger هایلندری لوکس معرفی شد

یکشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تویوتا کراون Kluger هایلندر

با مروری بر وب سایت تویوتا در چین، شاید تعجب کنید که چرا تویوتا همچنان در حال عرضه نسل سوم هایلندر به چین است؛ چراکه حتی در بازار آمریکا نیز تویوتا از سال 2019 نسل چهارم هایلندر را عرضه کرده است. در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021، تویوتا جدیدترین ورژن هایلندر را به صورت رسمی با چاشنی لاکچری و جذاب یعنی همان لوگوی کراون رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، تویوتا لوگوی کراون را سرانجام روی هایلندر نصب کرده است. این اقدام با همکاری شریک تجاری تویوتا در چین یعنی FAW صورت گرفته و هایلندر کراون یک نسخه ارتقا یافته و لوکستر از هایلندر معمولی محسوب می شود که با همکاری شرکت GAC چین توسعه یافته است. نام کامل این مدل لوکس هایلندر، کراون Kluger بوده که یک اسیووی با سه ردیف صندلی بوده که صرفا ویژه بازار چین بوده و به عنوان یک نسخه لوکس تر از مدل استاندارد هایلندر محسوب می شود.

تویوتا مشابه چنین سیاستی را هم برای دیگر کراس اوور خود یعنی راو4 که توسط FAW عرضه می شود اتخاذ کرده که استایل ظاهری آن مقداری با وایلدلندر که توسط GAC عرضه می شود، تفاوت دارد. فولکس واگن هم که در نمایشگاه خودرو شانگهای دو کراس اوور الکتریکی ID.6 X و ID.6 Crozz را رونمایی کرد، سیاست مشابه تویوتا را در پیش گرفته و طی قرارداد با SAIC و FAW که شرکای چینی این خودروساز آلمانی هستند، این دو خودرو را در چین تولید خواهد کرد.

تویوتا کراون هایلندرKluger

مشخصات فنی تویوتا کراون Kluger

دوباره به همین اسیووی جدید تویوتا با نشان کراون بر می گردیم. در این لحظه تویوتا مشخصات فنی نسخه لوکس کراون Kluger را منتشر نکرده و صرفا اظهار کرده که به یک پیشرانه هیبریدی مجهز شده که با نسخه استاندارد هایلندر مشترک است. زمانی که اطلاعات این دو نسخه هایلندر مدتی پیش توسط وزارت صنعت و فناوری چین منتشر شده بود، پی بردیم که هایلندر و کراون Kluger موجود در بازار چین فاصله بین دو محور و عرضی برابر با نسخه آمریکایی دارند؛ ولی مقداری کشیده تر هستند و ارتفاع آنها نیز مقداری بیشتر است.

همچنین در این اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صنعت چین آمده بود که تویوتا کراون Kluger به یک پیشرانه هیبریدی 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 189 اسب بخار است. این بدان معناست که پیشرانه هیبریدی هایلندر در چین به مراتب ضعیف تر از پیشرانه هیبریدی نصب شده روی همین خودرو در بازار اروپا و آمریکاست؛ چراکه هایلندر هیبریدی در اروپا و آمریکا قادر به تولید 243 اسب بخار قدرت است. این اختلاف بدین معنا بوده که هایلندر و کراون Kluger موجود در بازار چین سیستم هیبریدی متفاوتی با نمونه در حال عرضه اروپا و آمریکا دارند. نسخه کراون هایلندر ویژه بازار چین، وزنی کمتر از 2 تن دارند و به صورت استاندارد به رینگ های 18 اینچی مجهز شده است.

 

سخن پایانی

هر دو مدل هایلندر استاندارد و نسخه کراون Kluger این خودرو قرار است از اواسط سال 2021 در چین به فروش برسند.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟