اخبار خودرو جهان
تولید شده توسط جوینت ونچر فاو تویوتا

تویوتا bZ3 سدانی برقی با باتری بی وای دی

سه شنبه - ۳ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
تویوتا bZ3 toyota faw byd (6)

تویوتا bZ3 اولین سدال برقی این خودروساز ژاپنی بوده که روز گذشته طی مراسمی در چین رونمایی شد. تویوتا bZ3 همچنین دومین محصول از خانواده برقی bZ این کمپانیست و قرار است که در چین تولید شود. انتظار می رود که عرضه تویوتا bZ3 در اواخر سال جاری صورت بگیرد.

به گزارش خودرونویس، تویوتا bZ3 دومین خودروی برقی خانواده bZ و اولین سدان الکتریکی تویوتا محسوب می شود. تویوتا در اولین قدم کراس اوور bZ4X را معرفی کرده که توسط جوینت ونچر گک- تویوتا GAC-Toyota تولید می شود. اما تویوتا bZ3 توسط جوینت ونچر فاو-تویوتا FAW-Toyota تولید می شود و نکته جالب آن اینجاست که این تویوتا از پک باتری پیشرفته Blade LFP کمپانی چینی بی وای دی بهره برده و موتورهای برقی آن نیز توسط شرکت Fudi Industrial تامین شده که مالک این شرکت نیز گروه معظم تکنولوژی بی وای دی BYD چین است. فروش تویوتا bZ3 هم توسط نمایندگی های فاو-تویوتا صورت خواهد گرفت.

تویوتا bZ3 toyota faw byd (6)

مشخصات فنی تویوتا bZ3 برقی

تویوتا bZ3 یک سدان برقی سایز متوسط بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4725، 1835 و 1475 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2880 میلی متر اعلام شده است. این سدان برقی وزن خالصی معادل 1835 کیلوگرم داشته و سعی شده که طراحی آیرودینامیکی داشته باشد که نتیجه آن ضریب مقاومت هوا (ضریب درگ) 0.218 شده که یکی از بهترین ها در دنیا محسوب می شود.

تویوتا bZ3 toyota faw byd (6)

تویوتا bZ3 یک سدان الکتریکی عقب محرک است. موتور برقی این خودرو با کد TZ200-XS002 شناخته می شود که در دو مدل مختلف تولید شده است. این موتور برقی در نسخه پایه تویوتا bZ3 قادر به تولید 183 اسب بخار قدرت بوده و در نسخه های لوکس تر این خودرو قدرت آن 244 اسب بخار عنوان شده است. نهایت سرعت قابل پیمایش تویوتا bZ3 160 کیلومتر بر ساعت در هر دو مدل عنوان شده است. نسخه 244 اسب بخاری تویوتا bZ3 به رینگ های 18 اینچی مجهز شده و نسخه 183 اسب بخاری این خودرو به رینگ های 16 اینچی مجهز است. جوینت ونچر فاو تویوتا ادعا کرده که تویوتا bZ3 با یکبار شارژ کامل قادر است مسافتی فراتر از 600 کیلومتر را طی کند که البته این با در نظر گرفتن سیکل تست چین بوده که در واقعیت پیمایش این خودروی برقی به مراتب کمتر است.

تویوتا bZ3 toyota faw byd (6)

داخل کابین تویوتا bZ3

تویوتا bZ3 در داخل کابین از سیستم جزیره دیجیتال Digital Island بهره می برد که شامل یک نمایشگر بزرگ دیجیتالی لمسی عمودی در میان داشبورد بوده و یک کنسول میانی شبیه به سینی در پایین آن طراحی شده است. بسیاری از قابلیت های این خودرو مانند سیستم تهویه، پخش موسیقی و باز کردن درب صندوق عقب، روشن کردن پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، تنظیم سیستم های کمک های رانندگی و فعال کردن آنها و اتصال تلفن همراه هوشمند به وسیله همین نمایشگر صورت می گیرد.

تویوتا bZ3 toyota faw byd (6)

تویوتا bZ3 دارای غربیلک فرمان با شکلی عجیب بوده که بالا و پایین آن صاف طراحی شده است. این غربیلک فرمان با الگوبرداری از جدیدترین مطالعات صورت گرفته طراحی شده تا کمترین میزان از دید راننده را بپوشاند و در عین حال در دست گرفتن آن نیز برای راننده ساده باشد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟