اخبار خودرو جهان
سریع ترین خودروی تولید انبوه جهان در مقابل شیطان بزرگ!

درگ دوج چلنجر دیمون 1200 اسب بخاری با تسلا مدل اس Plaid

دوشنبه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
درگ دوج چلنجر دیمون 1200 اسب بخاری با تسلا مدل اس Plaid

تسلا مدل اس Plaid یک سدان الکتریکی لوکس آمریکایی بوده که از زمان عرضه اش لقب سریع ترین خودروی تولیدی جهان را به خود اختصاص داده است. حال که هیچ خودروی استانداردی نمی تواند تسلا مدل S Plaid را در درگ ریس 400 متر شکست دهد، برای غلبه بر این خودرو چه کار باید کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوال یک دستگاه داج (دوج) دیمون تیونینگ شده Herman Young را در یک درگ ریس مهیج در مقابل تسلا مدل اس Plaid استاندارد قرار داده اند. به عقیده شما دوج دیمن تیونینگ شده که در نسخه استاندارد هم یکی از سریع ترین خودروهای تولیدی دنیاست می تواند بر تسلا مدل اس Plaid غلبه کند؟

مشخصات فنی تسلا مدل اس Plaid

به گزارش خودرونویس، تسلا مدل اس Plaid جدید در ژوئن سال 2021 به عنوان قدرتمندترین تسلا تولید شده تا به امروز رونمایی شد. تسلا مدل اس Plaid یکی از قدرتمندترین خودروهای تولید انبوهی بوده که تا به امروز به تولید رسیده است. این خودرو دارای سه موتور برقی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. یک موتور برقی روی اکسل جلوی این خودرو نصب شده و دو موتور برقی روی اکسل عقب قرار دارند که هر یک برای به حرکت درآوردن یکی از چرخ های عقب طراحی شده اند. این سه موتور برقی در تسلا مدل S Plaid روی هم رفته قادر به تولید 1020 اسب بخار قدرت و 1424 نیوتن متر گشتاور هستند!

تسلا مدل S Plaid در واقع یک مدل اس معمولی با یک موتور الکتریکی اضافی نیست. بلکه بروزرسانی مختلفی در این نسخه نسبت به مدل اس معمولی اعمال شده است. موتورهای الکتریکی استفاده شده در تسلا مدل S Plaid کاملا جدید هستند و همگی از نوع موتورهای AC با آهنربای دائمی هستند. این موتورهای الکتریکی بسیار پیشرفته دارای یک پوسته فیبر کربنی هستند که بخش روتور موتور را به منظور استحکام بیشتر و کاهش وزن می پوشانند. این موتورها می توانند تا 20 هزار دور بر دقیقه فعالیت کنند که 25 درصد سریع ترین از نسل قبلی موتورهای برقی استفاده شده در خودروهای الکتریکی تسلا هستند.

تسلا ادعا کرده که مدل اس Plaid می تواند طی 1.99 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد که بدین ترتیب این سدان برقی سریع ترین خودروی تولید انبوه دنیا در شتابگری اولیه محسوب می شود. تسلا مدل اس معمولی برای رسیدن به مرز 96 کیلومتر بر ساعت به 3.1 ثانیه زمان نیاز دارد.

 

ویدیو درگ ریس تسلا مدل S Plaid با دوج دیمون

 

مشخصات فنی دوج چلنجر دیمون

برای رقابت با تسلا مدل اس Plaid، یک دستگاه داج (دوج) دیمون تیونینگ Demonology قد علم کرده که تا حد زیادی نسبت به نسخه استاندارد ارتقا یافته است. زمانی که دوج چلنجر دیمون معرفی شد، این خودرو سریع ترین خودروی تولیدی دنیا در شتابگیری اولیه لقب گرفت که در حالت لانچ چرخ های جلوی آن از زمین بلند می شد! ولی حتی دوج چلنجر دیمون استاندارد با این مشخصات خیره کننده هم حریف تسلا مدل اس Plaid در درگ ریس نبود! دوج دیمون از یک پیشرانه هشت سیلندر سوپرشارژ در مدل استاندارد بهره می برد که در صورت استفاده از بنزین اکتان بالا می تواند 840 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

اما این داج چلنجر دیمون حاضر در این درگ ریس کاملا متفاوت بوده و دارای یک گیربکس ویژه درگ ریس، سوپرشارژ بزرگتر، سیستم یخ آب خنک کننده و تایر و رینگ ویژه درگ ریس است. این خودرو قادر به تولید 1200 اسب بخار قدرت بوده که به مراتب نسبت به دوج دیمون استاندارد قوی تر شده است. ولی آیا این خودرو می تواند حریف تسلا مدل اس Plaid در درگ ریس 400 متر شود؟

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟