اخبار خودرو جهان
رقابت نفس گیر تکنولوژی و قدرت

درگ ریس دوج دیمون با پورشه 911 توربو اس 2021

یکشنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
درگ ریس دوج دیمون با پورشه 911 توربو اس 2021

دوچ چلنجر دیمون که قدرتمندترین محصول تولیدی این خودروساز آمریکایی است؛ لقب سریع ترین خودروی تولید انبوه جهان در درگ ریس 400 متر و همچنین اولین خودروی استاندارد با قابلیت ویل استند در هنگام لانچ را یدک می کشد. از سوی دیگر پورشه 911 توربو اس 2021 هم سریع ترین خودرو استاندارد در درگ ریس های انگلیس است. حال اهریمن دوج با ورود به انگلیس، به دنبال رقیب گشته و پورشه 911 توربو اس برای رقابت تمام قد در مقابل این هیولا ایستاده است.

به گزارش خودرونویس، کمپانی آمریکایی دوج رسما در انگلیس خودرو نمی فروشد؛ این خودروساز مطرح در سال 2010 به دلیل فروش کم از بازار خودرویی بریتانیا خارج شد؛ ولی این بدان معنا نیست که شما قادر به مشاهده محصولات جدید دوج در انگلیس نیستید؛ چراکه علاقمندان به این برند از سایر کشورهای اروپایی می توانند خودروی مورد علاقه خود را خریده و به انگلیس وارد کنند. بدین ترتیب هنوز هم می توان خودروهای عضلانی آمریکایی را در انگلیس مشاهده کرد.

 

 

 

این اولین باری بوده که یک دستگاه چلنجر در درگ ریس گروه Carwow حضور پیدا کرده و لازم است بدانید که این یک چلنجر معمولی نیست؛ این خودرو نسخه تولید محدود چلنجر SRT دیمون بوده که اتفاقا به رنگ قرمز بدنه و اسپلیتر و سایر ادوات ظاهری استاندارد هم مجهز است.

در این درگ ریس دوج چلنجر دیمون یکی از برترین سوپراسپرت های اروپا یعنی سری 992 پورشه 911 توربو اس را به چالش فراخوانده است. شاید این سوپراسپرت آلمانی در زمینه قدرت از چلنجر دیمون ضعیف تر باشد، ولی مزایای زیادی هم نسبت به دیمون دارد که می توان برای این اهریمن نگران کننده باشد.

در ابتدا باید اظهار کنیم که پورشه 911 توربو اس دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده؛ در آن سو دوج دیمون مانند بیشتر ماسل کارهای آمریکایی عقب محرک است. همچنین پورشه 911 به مراتب نسبت به دیمون سبک وزن تر بوده که همین موضوع سبب می شود نسبت اسب بخار به وزن این دو خودرو با وجود قدرت کمتر پورشه نزدیک باشد.

 

مشخصات فنی

دوج چلنجر دیمون از یک پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژ هلکت بهره گرفته که قادر به تولید بیشینه قدرت 840 اسب بخار و بیشینه گشتاور 1043 نیوتن متر است. این خودرو قادر است طی 2.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. تایم رسمی درگ 400 متر این خودرو هم 9.54 ثانیه با سرعت 225.3 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در آن سو پورشه 911 توربو اس سری 992 از یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر تخت دو توربوشارژ بهرهی می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 640 اسب بخار و بیشینه گشتاور 800 نیوتن متر است. این خودرو قادر است طی 2.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 330 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

سخن پایانی

با اعلام این مشخصات و با علم به اینکه مشکل هرزگردی برای دیمون در هوای مرطوب انگلیس غیر قابل اجتناب است، شما را به دیدن ویدیو جذاب این درگ دریس در این مطلب دعوت می کنیم.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟