چلنجر سوپر استاک چیست؟

به گزارش خودرونویس، نسخه SRT سوپر استاک جدیدترین عضور خانواده بزرگ مدل های مختلف دوج چلنجر محسوب شده که در واقع بر پایه نسخه هلکت رد آی توسعه یافته است. ولی دوج بیشینه قدرت تولیدی نسخه سوپر استاک را مقداری نسبت به رد آی افزایش داده و حال این نسخه جدید قادر به تولید بیشینه قدرت تولیدی 807 اسب بخار است. جهت یادآوری بیان می کنیم که چلنجر رد آی قادر به تولید بیشینه قدرت 797 اسب بخار بود. اما نسخه سوپر استاک ضمن اینکه بخشی از ویژگی های خود را از تریم رد آی به ارث برده، کیت بدنه واید خود و همچنین چرخ های Nitto رادیال درگ خود را نیز از نسخه فوق محبوب چلنجر دیمون به ارث برده است.

دوج چلنجر سوپر استاک 2

چلنجر SRT سوپر استاک دارای رینگ های 18 اینچی سبک وزنی بوده که در پشت این رینگ های مخصوص درگ، روتورهای 14.2 اینچی و کالیپرهای ترمز چهار پیستونه برمبو نصب شده اند تا توان متوقف کردن این هیولا را داشته باشند. مدهای رانندگی در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز با سایر نسخه های چلنجر یکسان است.

 

آمار و ارقام عملکرد

دوج ادعا کرده که چلنجر سوپر استاک قادر است از خط پایان درگ 400 متر طی 10.5 ثانیه و با سرعت 211 کیلومتر بر ساعت عبور کند. این نسخه جدید چلنجر قادر است طی 3.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 270 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این بیشینه سرعت برای خودرویی با این سطح از قدرت بسیار کم است، ولی دلیل این نهایت سرعت کم، نصب تایرهای فوق چسبنده رادیال مناسب مسابقه درگ است تا از هرزگردی خودرو جلوگیری شود.

پیشرانه دوج چلنجر سوپر استاک

دوج بنا به دلایلی سعی کرده که چلنجر سوپر استاک در عملکرد یک پله نسبت به دیمون پایین تر باشد. در حالی که چلنجر سوپر استاک بسیاری از تکنولوژی های دیمون را به ارث برده، اما یکی از ویژگی های کلیدی دیمون که سبب لانچ خیره کننده این خودرو شده بود، در این چلنجر دیده نمی شود که این ویژگی کلیدی Trans Brake نام دارد. از آنجایی که چلنجر سوپر استاک مقداری نسبت دیمون 840 اسب بخاری ضعیف تر است، این خودرو را باید دومین محصول سریع دوج در خصوص شتاب اولیه صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت و همچنین دومین محصول سریع این خودروساز آمریکایی برای پیمودن مسافت درگ 400 متر دانست.

نمای عقب دوج چلنجر سوپر استاک

تولید به صورت انبوه

یکی از ویژگی هایی که موجب خاص بودن دیمون شده بود، تیراژ پایین تولید آن بود. ولی دوج قصد ندارد که سوپر استاک را به صورت محدود تولید کند. به عبارت دیگر دوج اعلام کرده که این نسخه ویژه درگ چلنجر تا سال 2021 تولید خواهد شد و در زمان تولید، هیچ محدودیتی برای تیراژ آن درنظر نگرفته است. ولی در این لحظه دوج قیمت چلنجر سوپر استاک را اعلام نکرده است.

با توجه به برچسب قیمت 78 هزار دلاری دوج چلنجر SRT هلکت رد آی واید بادی، انتظار می رود که نسخه سوپر استاک این خودرو قیمتی فراتر از 80 یا حتی 85 هزار دلار در زمان آغاز فروش در پاییز امسال داشته باشد.

5 از 2 رای