اخبار خودرو جهان
از 27 تا 72 هزار دلار

دوج چلنجر مطابق با هر سلیقه

سه شنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
دوج چلنجر

 دوج چلنجرکه نام کامل آن SRT Hellcat Redeye است، یک کوپه سوپرعضلانی محسوب می‌شود که تقریبا به اندازه نسخه چلنجر دیمون قدرت داشته و ویژگی‌های زیادی از آن مانند لاین لاک را هم قرض گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، تمامی مدل های چلنجر در نسخه Redeye قدرتمند و گران قیمت خلاصه نمی شود، بلکه در لیست قیمت چلنجر نسخه هایی مانند SXT RWD با قیمت 27 هزار و 295 دلار، هم وجود دارد. نسخه Redeye اما با قیمت 71 هزار و 350 دلار که شامل هزینه ارسال و مالیات بنزین نیز می‌شود، گران‌قیمت‌ترین نسخه فعلی چلنجر است که البته همچنان در مقایسه با دیمون 2018 با قیمت 86 هزار و 90 دلاری، ارزان تر است. البته این را هم باید اضافه کرد که دیمون یک مدل نسخه محدود برای سال 2018 بود و تولید آن متوقف شده است.

البته این فقط نسخه Redeye نیست که از تجهیزات دیمون استفاده کرده است بعضی نسخه‌های عادی SRT Hellcat و R/T Scat Pack نیز می‌توانند از بدنه عریض بسیار جذاب و اسپرت دیمون نیز بهره‌مند شوند.

بعد از نسخه پایه، این مدل GT RWD است که با 29 هزار و 995 دلار، ارزان‌ترین مدل چلنجر محسوب می‌شود. پس از آن نیز نسخه‌های SXT AWD و GT AWD قرار دارند که قیمت آن‌ها به ترتیب 30 هزار و 295 دلار و 32 هزار و 995 دلار اعلام شده است. چلنجر R/T  مدل 2019، 34 هزار و 100 دلار قیمت دارد و قیمت نسخه مجهزتر آن که R/T Scat Pack بوده، 38 هزار و 995 دلار اعلام شده است.

دوج

تیونینگ دوج چلنجر SRT هلکت

در حالی که نسخه های هلکت و Redeye دوج چلنجر به خودی خود بسیار قدرتمند و سریع هستند، اما هیچ گاه انسان به یک سطح قانع نبوده و به همین دلیل علاقمندان به چلنجر همواره به دنبال راهی برای ارتقای قدرت این کوپه عضلانی حتی نسخه های قدرتمندی مانند هلکت و Redeye هستند.

کمپانی بلغارستانی ویلنر هیچ محدودیتی در انتخاب خودرو برای تیونینگ و شخصی سازی ندارد. این کمپانی در کارنامه خود سابقه تیونینگ خودروهایی همچون تارامونتانای منحصر به فرد تا خودروی کلاسیک مرسدس بنز 250CE و همچنین خودروهای مدرن و لاکچری مانند ب‌ام‌و X7 را دارد. جدیدترین خودرویی که زیر تیغ جراحی این کمپانی رفته، یک دستگاه دوج چلنجر SRT هلکت بوده که تا حد زیادی نسبت به مدل استاندارد تغییر کرده است، البته این تغییرات بیشتر در ظاهر این خودرو خلاصه شده و تغییری در مشخصات فنی اعلام نشده است.

چلنجر

تغییرات ظاهری نسبت به مدل استاندارد

این خودرو در واقع یک دستگاه چلنجر SRT هلکت استاندارد بوده که در ابتدا توسط فردی خریده شد؛ اما ظاهرا مالک آن توقع بیشتری از این کوپه عضلانی داشت و برای اینکه به هدف خود برسد به متخصصین کمپانی ویلنر جهت شخصی سازی مراجعه کرده است. تنها چند روز پس از این درخواست، این چلنجر هلکت کمپانی ویلنر را با تغییراتی از جمله نصب قطعات فیبر کربنی و همچنین اعمال تغییراتی در بیرون و درون کابین ترک کرد که به موجب آن‌ها ظاهر این نسخه به چلنجر دیمون بیشتر شبیه شده است.

در خصوص فضای بیرونی این چلنجر باید اظهار کنیم که به رنگی قرمز مات و استیکرهای دوج دیمون مزین شده است. اما تغییرات مهم‌تر در کابین این خودرو اعمال شده؛ چراکه شاهد تودوزی کاملا جدید برای صندلی‌ها، نصب کمربند ایمنی‌هایی جدید و تزیین و دیزاینی جدید برای کنسول میانی و رودری‌ها هستیم. همچنین قسمت پشت صندلی‌های جلو نیز با جیر آلکانتارای قرمز رنگ تودوزی شده است. برخی از قطعات صندلی‌ها نیز با فیبرکربن تزیین شده که کابین این قوچ وحشی را به مراتب لوکس‌تر از حالت استاندارد کرده است.

دوج چلنجر

تیونینگ بدون ارتقا فنی!

این موضوع عجیبی است که کسی ظاهر چلنجر SRT هلکت را به دوج دیمون شبیه‌تر کند، اما مشخصات فنی آن را بدون کوچک‌ترین تغییری به حال خود رها سازد. البته این صحبت بدین معنا نیست که چلنجر هلکت خودرویی کند و ضعیف است؛ بلکه این کوپه عضلانی از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بهره می برد که قادر به تولید بیشینه قدرت 717 اسب‌بخار است. به موجب بهره بردن از این پیشرانه قدرتمند، چلنجر SRT هلکت تنها 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد که از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد، اما همچنان فاصله آن با دیمون افسانه‌ای زیاد است.

 

4 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟