اخبار خودرو جهان
غول الکتریکی آمریکا به مرز ایران رسید

تسلا رسما به بازار ترکیه وارد شد

دوشنبه - ۴ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تسلا رسما وارد بازار ترکیه شد

تسلا سال 2021 تعداد 936 هزار دستگاه خودرو در سراسر دنیا به فروشس رساند که 87 درصد نسبت به سال 2020 رشد داشته است. بازار آمریکا و چین همچنان بزرگترین بازارهای جهانی در زمینه فروش محصولات تسلا هستند و انتظار می رود فروش تسلا در چین طی 2022 باز هم افزایش یابد. با انتصاب کمال گچر به عنوان مدیر کل تسلا، این برند آمریکایی ورود رسمی خود به بازار خودرو ترکیه را رسما اعلام کرد.

به گزارش خودرونویس، ترکیه مدتی پیش 50 میلیون لیر دیگر برای احداث شبکه های شارژ تسلا سرمایه گذاری کرد که همین موضوع باعث ورود رسمی تسلا به بازار این کشور شد. این خودروساز الکتریکی در حال حاضر روی یک شبکه شارژ سوپرشارژر در ترکیه فعالیت می کند. این شرکت پیشتر شبکه های شارژ خود را در بلغارستان، صربستان، رومانی و سایر کشورها در اروپا نیز راه اندازی کرده بود. تسلا در حال حاضر مطلبی را در خصوص تارگت فروش محصولات خود در بازار ترکیه اظهار نکرده است.

ظاهرا تسلا مدیر شعبه ترکیه خود را نیز تعیین کرده. وی امیر Tuncyurek بوده که از مشاوران سابق insideevs و همچنین موسس E-Garaj است. در سال 2021 تعداد چهار هزار خودروی الکتریکی در ترکیه فروش رفت. لازم به ذکر است که در سال 2020 تعداد کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در ترکیه 1600 دستگاه بود. بدین ترتیب طی یک سال فروش خودروهای الکتریکی در این کشور بیش از 100 درصد رشد داشته است. در حال حاضر تخمین زده شده که حدود هفت الی هشت هزار خودروی الکتریکی در ترکیه تردد دارند. یقینا آغاز رسمی فعالیت تسلا در بازار ترکیه تمایل مردم این کشور نسبت به خرید خودروهای الکتریکی را به مراتب بیشتر می کند.

پرفروش ترین خودروها در ترکیه در سال 2021

تسلا در حالی به بازار ترکیه وارد می شود که در سال 2021 هر سه خودروی پرفروش بازار ترکیه درونسوز بودند. فیات Egea که همان فیات تیپو بوده پرفروش ترین خودرو در بازار ترکیه طی سال 2021 بود. پس از آن نیز دو خودروی تویوتا کرولا و رنو کلیو جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین جوان ترین خودروساز ترکیه یعنی TOGG مدتی پیش یک سدان تمام الکتریکی طراحی شده توسط پینین فارینا را در نمایشگاه CES 2022 معرفی کرد. علاوه بر سدان TOGG که در نمایشگاه CES 2021 معرفی شد، این شرکت یک کراس اوور الکتریکی TOGG هم حدود یک سال قبل تر رونمایی کرده بود.  دلیل رو آوردن TOGG به طراحی دو خودروی الکتریکی طی دو سال می تواند نشان از افزایش تمایل مشتریان ترکیه ای به خرید خودروهای الکتریکی داشته باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟