اخبار خودرو جهان
پیشرفت سریع صنعت خودروسازی ترکیه در مقابل پسرفت خودروسازی در ایران

سدان الکتریکی ترکیه (TOGG) در نمایشگاه CES 2022

شنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
سدان TOGG ترکیه

نوپاترین خودروساز ترکیه یعنی شرکت TOGG که پیشتر یک کراس اوور الکتریکی تولیدی را معرفی کرده بود، حال در نمایشگاه CES 2022 یک خودرو کانسپت جدید را معرفی کرده است. این خودرو که با همکاری موسسه طراحی معتبر پینین فارینا توسعه یافته یک سدان الکتریکی کانسپت به نام Transition Concept Smart بوده که در CES 2022 در شهر لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خودرونویس، شرکت ترکیه ای TOGG در زمان رونمایی مطلبی در خصوص احتمال تبدیل این سدان الکتریکی هوشمند به مدل تولیدی اظهار کرده و شاید این خودرو تنها یک محصول نمایشی در نمایشگاه CES باشد؛ اما به جرات می توان گفت که این خودرو استایل بسیار زیبا و مدرنی دارد که نشان از پیشرفت صنعت خودروسازی ترکیه به لطف مدیریت صحیح است؛ دقیقا برخلاف صنعت خودروسازی ایران که با مدیریت غلط فرصت های بسیار بزرگی را از دست داد!

نمای عقب سدان TOGG ترکیه

مشخصات سدان الکتریکی TOGG

این خودروی الکتریکی جدید TOGG که در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشته شده، استایلی بین یک سدان بزرگ و خودرویی فستبک دارد که طراحی بسیار تمیز و زیبایی داشته و همه قسمت های بدنه متناسب با سایر اجزا طراحی شده اند که البته این هنر پینین فارینا بوده است. طراحی پروفیل جلوی این خودرو المان های مشترک زیادی را اولین خودروی تولیدی کمپانی TOGG یعنی C-SUV دارد که قرار است در سال 2023 به بازار عرضه شود.

نمای جانبی سدان TOGG ترکیه

یکی از بارزترین ویژگی های ظاهری این سدان الکتریکی TOGG، درب های خلاف جهت هم باز شو بوده که مشابه آن در سدان سوپرلوکسی مانند لینکلن کانتیننتال دیده شده است. زمانی که هر دو درب یک سمت باز باشند، کابین بدون ستون چهار نفره لوکس و زیبای این سدان الکتریکی کاملا نمایان است که دارای تریم رنگی بسیار زیبا و چهار صندلی لوکس و راحت مجزا از یکدیگر با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی هستند.

کابین سدان TOGG ترکیه

داشبورد سدان الکتریکی TOGG با یک نمایشگر دیجیتالی یک تکه بزرگ احاطه شده که باعث مدرن تر جلوه کردن کابین این خودرو شده است.

گورکان کاراکاس مدیرعامل شرکت خودروسازی ترکیه ای TOGG در خصوص تو فلش موجود در لوگوی این برند اظهار کرد که این سمبل ادغام شرق و غرب بوده. وی در ادامه بیان کرد که لوگوی TOGG این مطلب را بیان می کند که این یک شرکت تکنولوژی بوده که مردم و مصرف کننده را به تکنولوژی متصل می کند.

سدان TOGG ترکیه

نتیجه مدیریت غلط در صنعت خودروسازی ایران

در شرایط رکورد صنعت خودروسازی در ایران و افت کیفیت و تیراژ خودروسازان داخلی، ترکیه به لطف مدیریت صحیح و چنگ زدن به فرصت های ایجاد شده با سرعت بسیار زیادی در صنعت خودروسازی در حال پیشرفت بوده. این پیشرفت تا حدی بوده که اولین کراس اوور الکتریکی تولیدی TOGG یعنی C-SUV سودای رقابت با بزرگانی مانند تسلا را در سر دارد و به لطف ویژگی هایی که در این خودرو تعبیه شده، این رویا چندان هم دور از ذهن و عجیب نیست. این در حالی بوده که صنعت خودروسازی ایران پیشرفت لاکپشتی داشته و عملا زیانده بوده و با مدیریت غلط، تمام بازارهای صادراتی خود را نیز از دست داده. عملکرد خودروسازان دولتی ما به حدی بد بوده که محصولاتشان در عراق و سوریه نیز مشتری ندارد.

کابین سدان TOGG ترکیه

مدیریت غلط در صنعت خودروسازی ما باعث شده تا این سرمایه گذاری بسیار بسیار عظیمی که در این صنعت پیشرو و بزرگ صورت گرفته عملا نابود شود و کشورهایی مانند ترکیه که تقریبا هیچ سابقه ای در زمینه تولید خودرو نداشته اند و صرفا یک مونتاژکار ساده بوده اند، از خودروسازان کهنه کار ایرانی که سابقه ای نزدیک به 5 دهه دارند، سبقت بگیرند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟