اخبار خودرو جهان
قادر به پیمایش 500 کیلومتر مسافت تنها با 30 دقیقه شارژ

تاتا آوینیا Avinya کانسپت برقی جذاب هندی ها

شنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
تاتا موتور آوینیا Avinya

معمولا اخبار بسیار کمی از تاتا موتورز مالک کمپانی جگوار لندروور برای انتشار وجود دارد، ولی به تازگی این خودروساز هندی عملکرد خیره کننده ای را از خود نشان داده و باعث حیرت همه کارشناسان شده است. تاتا موتورز به تازگی کانسپت Avinya آوینیا را به عنوان یک خودروی الکتریکی مفهومی رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، تاتا موتورز نام Avinya آوینیا را از زبان Sanskrit گرفته که به معنای نوآوریست که کاملا مناسب یک خودروی کانسپتی بوده که قرار است تا اواخر این دهه میلادی به بازار عرضه شود. تاتا آوینیا Avinya یک خودروی کانسپت جذاب با اورهنگ های کوتاه در عقب و جلو بوده که نشان دهنده پلتفرم اختصاصی الکتریکی این خودروست. به عبارت دیگر تاتا موتورز به جای اینکه کانسپت آوینیا Avinya را روی یک پلتفرم مخصوص خودروهای درونسوز توسعه دهد، پلتفرمی ویژه خودروهای برقی را برای آن در نظر گرفته است. این همان اقدامی بوده که تاتا موتورز در خصوص کانسپت تازه رونمایی شده Curvv هم کرده بود.

تاتا موتور آوینیا Avinya

ظاهر تاتا آوینیا Avinya کانسپت

در حال حاضر جزییات فنی مربوط به تاتا آوینیا Avinya بسیار محدود است، اما طی 30 دقیقه اتصال به شارژر سریع، انرژی لازم برای پیمایش 500 کیلومتر مسافت در باتری های تاتا آوینیا Avinya ذخیره می شود. استایل ظاهری تاتا آوینیا Avinya بیشتر شبیه به مینی ون طراحی شده تا کراس اوور. به دلیل سبک باز شدن درب ها خلاف به صورت خلاف جهت، این خودرو فاقد ستون B بوده که وارد و خارج شدن از کابین آن به مراتب ساده تر شده است. همانگونه که از یک خودروی الکتریکی به خصوص مدل مفهومی انتظار داشتیم، رینگ های بسیار بزرگی برای تاتا Avinya آوینیا طراحی شده که دیزاین آنها ما را یاد فولکس واگن ID.3 و همچنین محصولات آئودی E-Tron می اندازد.

تاتا موتور آوینیا Avinya

تاتا آوینیا Avinya دارای چراغ های بسیار باریکی در پروفیل جلو بوده که به وسیله یک نوار LED سرتاسری موجب نورپردازی لوگوی این خودروساز هندی هم شده اند. به جای طراحی آینه های رایج دید جانبی، تاتا Avinya آوینیا دارای دوربین دید جانبیست که هر روز این دوربین های دید جانبی در کشورهای بیشتری قانونی و رایج می شوند. خط تقریبا صاف سقف این خودرو کابین بسیار جاداری را برای این خودرو رقم زده و صندلی های ردیف جلو نیز امکان چرخش رو به عقب را دارند.

تاتا موتور آوینیا Avinya

به لطف طراحی مینیمال کابین و همچنین فاصله بین دو محور زیاد، فضای پا بسیار زیادی درون کابین تاتا Avinya آوینیا به ارمغان آمده است. در دنیایی که تمام خودرو دارای نمایشگرهای دیجیتالی متعددی برای اطلاع رسانی و سرگرمی درون کابین هستند، تاتا آوینیا Avinya فاقد نمایشگر دیجیتالی در میان داشبورد بوده و تنها یک نمایشگر دیجیتالی در میان غربیلک فرمان طراحی شده است.

تاتا موتور آوینیا Avinya

تاتا آوینیا Avinya در حال حاضر تنها یک خودروی کانسپت برقیست. ولی قرار است در سال 2025 به مدل تولیدی تبدیل شده و روی پلتفرم جدید GEN 3 تاتا موتورز که ویژگی خودروهای الکتریکی طراحی شده، توسعه خواهد یافت.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟