اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 صورت گرفت

آئودی A6 E-Tron مفهومی رونمایی شد

سه شنبه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آئودی A6 E-tron

آئودی برای متقاضیان فراوان بازار در بازار چین، نسخه های متفاوت از A6 را عرضه کرده که فاصله بین دو محور آن بیشتر بوده و مشخصات فنی و تجهیزات آن نیز مقداری تفاوت دارد. حال این خودروساز پریمیوم آلمانی در نمایشگاه شانگهای 2021 به صورت غیر منتظره نسخه دیگری از A6 را به نام A6 E-Tron رونمایی کرده که در حال حاضر به صورت مفهومی بوده و استایل تهاجمی آن با الگوبرداری از A5 و A7 اسپرتبک طراحی شده است.

استایل ظاهری آئودی A6 E-Tron

به گزارش خودرونویس، جدا از نام گذاری عجیب آئودی برای A6 E-Tron، این خودرو را باید یک خودروی لیفتبک دم کوتاه بسیار جذاب دانست که طراحی بسیار تمیز و دقیقی داشته و به رینگ های بزرگ 22 اینچی مجهز شده است. از ویژگی های جذاب این خودرو می توان به حذف آینه های جانبی و نصب دوربین به جای آنها و همچنین فقدان دستگیره درب ها اشاره کرد. آئودی A6 E-Tron با دارابودن طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.96، 1.96 و 1.44 متر تقریبا ابعادی مشابه با A7 اسپرتبک دارد.

نمای عقب آئودی A6 E-tron

چراغ های LED ماتریکس این خودرو طراحی بسیار جذابی دارند و عملکردی دوگانه دارند و می توانند نقش پروژکتور را نیز ایفا کنند. البته در گذشته شاهد چنین تکنولوژی بودیم، ولی آئودی یک قدم فراتر رفته و یک بازی ویدیویی برای تلفن های همراه هوشمند نیز توسعه داده که تصویر آن به جای اینکه در نمایشگر میان داشبورد در کابین نشان داده شود، توسط همین چراغ ها روی دیوار مقابل خودرو پروجکشن می شود.

نمای جانبی آئودی A6 E-tron

در پروفیل عقب آئودی A6 E-Tron شاهد یک نوار LED عریض با المان های OLED مشابه نمونه نصب شده در Q5 فیس لیفت هستیم. آئودی ادعا کرده که این تکنولوژی قابلیت شخصی سازی نامحدودی در زمینه تم نورپردازی دارد و این سبک نورپردازی سه بعدی در هیچ یک از محصولات پیشین این برند آلمانی پیشتر دیده نشده بود.

 

مشخصات فنی آئودی A6 E-Tron

همانطور که انتظار می رفت این خودروی مفهومی روی پلتفرم PPE آئودی و پورشه توسعه یافته است. آئودی A6 E-Tron به دو موتور الکتریکی مجهز شده که روی هم رفته قادر به تولید قدرت 472 اسب بخار و گشتاور آنی 800 نیوتن متر است. این قدرت برای اینکه این سدان الکتریکی لاکچری را در کمتر از 4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند، کاملا کافی است.

آئودی A6 E-tron

این خودروی مفهومی علاوه بر پیشرانه قدرتمند، ویژگی های جذاب دیگری همانند سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو تا سیستم تعلیق بادی نیز دارد. پک باتری بزرگ 100 کیلووات ساعتی این خودرو بین اکسل جلو و عقب نصب شده تا توزیع وزن این خودرو را بین چرخ ها بهتر کند و از ساختار شارژ سریع 270 کیلوواتی نیز پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که این خودرو طی تنها 10 دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر مسافت را ذخیره می کند. برای رسیدن شارژ باتری از 5 تا 80 درصد نیز تنها 25 دقیقه زمان لازم است.

نمای جانبی آئودی A6 E-tron

زمانی که شارژ باتری کامل باشد، آئودی A6 E-Tron قادر است بیشینه مسافت 700 کیلومتر را تحت سیکل WLTP طی کند. این مسافت قابل پیمایش خیره کننده صرفا به دلیل باتری بزرگ به دست نیامده، بلکه آیرودینامیک خیره کننده آئودی A6 الکتریکی که ضریب مقاومت آن در برابر هوا 0.22 اعلام شده، تاثیر زیادی در بهینه بودن این خودرو داشته است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟