اخبار خودرو جهان
مدرن تر، زیباتر و مشخصات فنی بهتر

معرفی نسخه فیس لیفت آئودی Q5 2021

سه شنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۹
خواندن 10 دقیقه
آئودی Q5 2021

آئودی روز گذشته نسخه های 2021 اسیووی Q5 و نسخه اسپرت تر و قدرتمند این خودرو یعنی مدل SQ5 را معرفی کرده است. جدا از تغییرات ظاهری صورت گرفته در این دو خودرو برای مدل 2021، مهم ترین به روزرسانی صورت گرفته نصب پیشرانه مجهز به سیستم هیبریدی ملایم به صورت استاندارد و نصب پیشرانه پلاگ این هیبریدی به صورت آپشنال برای Q5 است. کمپانی آلمانی آئودی قصد دارد که Q5 جدید را تا پیش از پایان سال جاری میلادی راهی بازارهای جهانی کند.

تغییرات اعمال شده در نسخه فیس لیفت

به گزارش خودرونویس، اسیووی Q5 فیس لیفت علاوه بر بهره بردن از پیشرانه های الکتریکی سازی شده، به جدیدترین نسخه سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی این کمپانی و همچنین سیستم های ایمنی مختلف جدید مجهز شده است. آئودی همچنین پلتفرم این خودرو را نیز برای سال 2021 مقداری به روزرسانی کرده که نتیجه آن به بهبود عملکرد Q5 فیس لیفت ختم شده است. ضمن اینکه آئودی به تکنولوژی چراغ های OLED عقب نصب شده در SQ5 افتخار می کند. این خودرو یکی از معدود خودروهای موجود در بازار جهانی است که دارای چراغ راهنمایی illuminated در پروفیل عقب است.

آئودی Q5 2021 فیس لیفت

تغییرات ظاهری

آئودی برای نسخه فیس لیفت Q5 تغییرات ظاهری زیادی را اعمال کرده است. در پروفیل جلو دیزاین جلوپنجره بزرگ آئودی مقداری تغییر کرده و از فریم باریک تری برای فضای بیرونی آن استفاده شده که به موجب آن فاصله جلوپنجره از چراغ مقداری بیشتر شده است. چراغ های تمام LED جلو Q5 و LEDهای روشنایی در روز نسخه 2021 این خودرو طراحی پیچیده تری نسبت به مدل پیشین دارند و گرافیک آن ها تا حد زیادی به سایر محصولات جدید آئودی از جمله استیشن فوق قدرتمند RS6 نزدیک شده است. استایل کلی پروفیل جلوی Q5 جدید هم تا حد زیادی مشابه طراحی Q3 مدل 2019 و اسیووی Q7 به روزرسانی شده برای سال 2020 شده است.

با نصب پکیج آپشنال ظاهری S لاین برای این Q5، درون جلوپنجره گرافیکی شش ضلعی مانند مشکی رنگ اجرا می شود که ترکیبی عالی در نمای جلو این اسیووی لوکس ایجاد می کند. همچنین در گوشه های سپر نیز ورودی های هوای برجسته ای نصب می شود و یک صفحه محافظ مشکی براق در زیر پیشرانه نصب می شود که تا سپر جلو امتداد یافته است.

 

پکیج ظاهری Advanced لاین به صورت استاندارد برای Q5 نصب شده که به موجب آن درون جلوپنجره خطوط کرومی عمودی اعمال شده و تمی نقره ای رنگ در سپر جلو و عقب این اسیووی لوکس خانوادگی اعمال می شود. نسخه های مجهز به پکیج Advanced لاین امکان نصب رینگ هایی با سایز 18، 19 و 20 اینچی با دیزاین های مختلفی را دارند. اما نسخه مجهز به پکیج ظاهری S لاین به صورت استاندارد دارای رینگی 19 اینچی بوده که به صورت آپشنال رینگی 20 اینچی برای آن نصب می شود.

 

تغییرات پروفیل عقب

پروفیل عقب Q5 مدل 2020 تغییرات کمتری را نسبت به مدل پیش از فیس لیفت به خود دیده است. واضح ترین تغییر به چراغ های عقب مربوط می شود که به تکنولوژی OLED مجهز شده اند که البته فعلا این تکنولوژی تنها برای نسخه SQ5 این خودرو قابل نصب است. این چراغ های OLED عقب، یکی از چهار استایل چراغ جدیدی هستند که مشتری امکان سفارش آن را برای Q5 فیس لیفت مدل 2021 دارد.

نمای عقب آئودی Q5 2021

همچنین برای اولین بار تکنولوژی فوق پیشرفته LED ماتریکس آئودی برای Q5 فیس لیفت قابل سفارش است. این تکنولوژی به صورت استاندارد روی نسخه پرستیج آئودی Q5 که اتفاقا مجهزترین تریم این خودرو محسوب می شود، قابل سفارش است. نسخه پرستیج به چراغ های راهنمای داینامیک و چراغ همراهی تا درب منزل نیز مجهز شده است.

چراغ های عقب آئودی Q5 2021

مشخصات فنی

نسخه استاندارد آئودی Q5 مدل 2021، از همان پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسخه پیشین بهره می برد، اما در کنار آن یک سیستم ولتاژ پایین ژنراتو استارتر نیز با آن کوپل شده است. این پیشرانه به روزرسانی شده 13 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نمونه پیشین تولید می کند و حال بیشینه قدرت تولیدی آن به 261 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن به 370 نیوتن متر رسیده است. این سیستم هیبریدی ملایم هنگام ترمزگیری و برداشتن پا از روی پدال گاز، انرژی آزاد شده را در باتری 12 ولت خود ذخیره می کند. اما این سیستم هیبریدی ملایم بر خلاف نمونه 48 ولتی نصب شده روی اسیووی فول سایز Q7، تاثیری در کاهش لگ توربوشارژ ندارد.

افرادی که علاقه دارند میزان الکتریکی سازی شدن پیشرانه خودروی آن ها بیشتر باشد، می توانند به سراغ خرید نسخه پلاگ این هیبریدی Q5 بروند. در این نسخه یک موتور الکتریکی بین پیشرانه دو لیتری توربوشارژ و گیربکس 7 سرعته دو کلاچه قرار گرفته که وظیفه تامین نیروی آن بر عهده یک باتری 14.1 کیلووات ساعتی قرار دارد. بیشینه قدرت تولیدی این سیستم هیبریدی 362 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن نیز 500 نیوتن متر گزارش شده که 13 اسب بخار قدرت تولیدی آن نسبت به مدل SQ5 بیشتر است. همانند گذشته نسخه پلاگ این هیبریدی Q5 قادر است تا در حالت تمام الکتریکی بیشینه مسافت 35 کیلومتر را طی کند.

لازم به ذکر است که نسخه پلاگ این هیبریدی Q5 به صورت استاندارد به پکیج ظاهری S لاین مجهز شده؛ مضاف بر آن پکیج اسپرت پلاس نیز برای این اسیووی پریمیوم قابل نصب است که با سفارش آن دمپرهای تطبیقی، سیستم تعلیق بادی و تریم داخلی داینامیکا برای این خودرو نصب می شود.

داشبورد آئودی Q5 2021

مشخصات فنی نسخه SQ5

آئودی SQ5 جدید هم مشخصات فنی مشابهی با نسخه پیش از فیس لیفت دارد. این خودرو همچنان از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر V شکل توربوشارژ بهره می برد که قادربه تولید بیشینه قدرت 349 اسب بخار و بیشینه گشتاور 500 نیوتن متر است. همانند تمامی نسخه های Q5، این نسخه اسپرت و قدرتمند نیز با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو و گیربکس هفت سرعته دو کلاچه راهی بازار می شود. سیستم تعلیق تطبیقی به صورت استاندارد برای این مدل لحاظ شده، اما قابلیت تنظیم ارتفاع تعلیق به صورت آپشنال روی SQ5 نصب می شود. این اسیووی قدرتمند پریمیوم به صورت استاندارد از چراغ های OLED پیشرفته آئودی بهره می برد.

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی

بسیاری از خودروسازان لوکس به دلایلی قصد دارند که برخی از تجهیزات ایمنی فعال را به صورت آپشنال روی خودرو نصب کنند، اما آئودی جزو این خودروسازان دسته بندی نمی شود. هشدار تغییر خطوط، سنسورهای پارک جلو و عقب و سیستم مانیتورینگ نقاط کور به صورت استاندارد روی تریم پایه پریمیوم این خودرو نصب شده اند. انا تریم پریمیوم پلاس و پرستیج به سیستم های ایمنی دیگر مانند کروز کنترل تطبیقی، تثبیت خطوط حرکت فعال و مجموعه دوربین های دید اطراف Top View تجهیز شده اند. در کنار این سیستم ها، پکیج ایمنی آئودی Pre Sense City نیز نصب شده که متشکل از سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده در جلو و عقب است.

صندلی عقب آئودی Q5 2021

تمامی نسخه های Q5 مدل 2021، به جدیدترین نسخه سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی آئودی موسوم به MIB3 مجهز شده که البته نمونه آن در بسیاری از محصولات جدید این شرکت نیز دیده می شود. این سیستم متشکل از یک نمایشگر 10.1 اینچی لمسی در میان داشبورد است که و سرعت و قدرت پردازنده آن تا 10 برابر نسبت به نمونه پیشین بهبود یافته است.

نمایشگر سیستم سرگرمی آئودی Q5 2021

نمایشکر تمام دیجیتالی پشت فرمان موسوم به Audi Virtual Cockpit به صورت استاندارد در نسخه های پریمیوم پلاس و پرستیج نصب شده است. همچنین تمامی تریم های این خودرو دارای سیستم اپل کار پلی و اندروید اتو بدون سیم هستند.

 

قیمت

نسخه پایه آئودی Q5 قیمتی معادل 43 هزار و 300 دلار درست مانند نسخه پیش از فیس لیفت دارد و این در حالی است که این خودرو به تجهیزات مدرن تری مجهز شده است. نسخه پلاگ این هیبریدی این خودرو هم برچسب قیمتی معادل 51 هزار و 99 دلار دارد که 1000 دلار نسبت به مدل 2020 قیمت ارزان تری دارد. اما نسخه SQ5 مدل 2021 هم قیمتی معادل 52 هزار و 900 دلار داشته که درست مانند SQ5 پیش از فیس لیفت است.

آئودی قصد دارد که نسخه های مختلف Q5 فیس لیفت شده را از سه ماه چهارم سال 2020 وارد بازارهای جهانی کند. انتظار می رود که استایل زیبا، کیفیت ساخت بالا و همچنین قیمت بسیار رقابتی این خودرو بتواند دردسر زیادی برای رقبای آن در بازارهای جهانی ایجاد کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟