اخبار خودرو جهان
در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 رونمایی می شود

تیزر آئودی ای-ترون سدان منتشر شد

یکشنبه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
آئودی ای-ترون سدان

مدتی پیش بود که آئودی اولین تیزر ای-ترون سدان را منتشر کرد که در آن بخشی از پروفیل جلوی این خودرو نمایان بود. حال این خودروساز پریمیوم آلمانی تیزر دیگری از این سدان الکتریکی منتشر کرده که در آن قسمت های بیشتری از ای-ترون سدان مشخص است.

استایل ظاهری ای-ترون سدان

به گزارش خودرونویس، این تیزر جدید در اکانت Weibo آئودی(فیس بوک چینی) منتشر شده که در آن پروفیل جانبی ای-ترون سدان تا حد زیادی مشخص است. یکی از نخستین چیزهایی که در خصوص این خودرو جلب توجه می کند، اوورهنگ عقب بوده که تا حد قابل توجهی بیشتر از جلو است. البته محل جانمایی اکسل عقب با شیب سقف کاملا هماهنگ بوده و استایلی شبه فستبک و زیبا را برای این خودرو ایجاد کرده است.

با استناد به این تیزر می توان پیش بینی کرد که ای-ترون سدان خودرویی در ابعاد و شکل A5 اسپرتبک است. ولی این آئودی ای-ترون سدان به مراتب استایل خشن تری نسبت به A5 اسپرتبک دارد و ارتفاع کابین آن به لطف فقدان پیشرانه درونسوز پایین تر بوده و نسبت های مختص خود را دارد. همچنین در این تیزرها مشخص است که درب پورت شارژ این خودرو روی گلگیر عقب سمت چپ طراحی شده است.

آئودی ای-ترون سدان

مشخصات فنی آئودی ای-ترون سدان

چیزی که در خصوص ای-ترون سدان مشخص بوده قلب تپنده تمام الکتریکی این خودروست که در این لحظه جزییاتی در خصوص آن منتشر نشده است. ما این موضوع را می دانیم که نسخه تک موتوره این خودرو به صورت عقب محرک تولید می شود؛ ولی نسخه دو موتور که قدرت و عملکرد به مراتب بهتری نسبت به مدل تک موتوره دارد، دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است. این خودرو یقینا از ساختار شارژ 800 ولتی پشتیبانی می کند و در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافتی در حدود 490 کیلومتر است. انتظار می رود که این خودرو طراحی کابینی مشابه با آئودی ای-ترون GT داشته باشد، ولی یقینا سطح لاکچری بودن آن مقداری پایین تر است. چراکه ای-ترون سدان یک پله نسبت به ای-ترون GT جایگاه پایین تری دارد.

 

سخن پایانی

خوشبختانه زمان زیادی برای رونمایی کامل این خودرو نباید انتظار کشید. آئودی قصد دارد در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 این سدان پریمیوم الکتریکی را رونمایی کند. هرچند رونمایی این سدان لوکس الکتریکی نزدیک است، ولی قرار نیست که این خودرو به این زودی ها وارد بازار شود و به احتمال زیاد عرضه آن از سال آینده آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است که آئودی ای-ترون سدان روی پلتفرم PPE توسعه یافته که با همکاری آئودی و پورشه توسعه یافته است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟