به گزارش خودرونویس، پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری این خودرو با یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی همراه شده که درست مشابه همان چیزی است که روی RS6 آوانت نیز مشاهده شده بود. با بهره گیری از سیستم هیبریدی و نیروگاه بنزینی قدرتمند، RS7 اسپرتبک جدید قادر است طی 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. با نصب پکیج داینامیک، محدود کننده سرعت این خودرو تا 280 کیلومتر بر ساعت بالا می‌رود و با نصب پکیج داینامیک پلاس این خودرو قادر به دست یافتن به سرعت 305 کیلومتر بر ساعت می‌شود.

آئودی

مشخصات فنی آئودی RS7

درست مانند RS6 استیشن، آئودی RS7 را نیز به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر تجهیز کرده است. این خودرو در حالت عادی 20 میلی‌متر ارتفاع کمتری نسبت به A7 استاندارد دارد؛ با عبور از سرعت 120 کیلومتر بر ساعت، 10 میلی‌متر دیگر نیز از ارتفاع خودرو کاسته شده تا آیرودینامیک آن بهبود یابد. به لطف دارابودن حالت لیفت مد، می‌توان ارتفاع این خودرو را تا 20 میلی‌متر افزایش داد تا کف خودرو در مسیرهای بیراهه به زمین برخورد نداشته باشد. در صورت نصب تعلیق RS اسپرت و پکیج داینامیک راید کنترل روی RS7، این خودرو باز هم تهاجمی‌تر می‌شود. با نصب این تعلیق ارتقا یافته، بازی بدنه هم در سرعت بالا کمتر می‌شود.

اما قبل از اینکه به قدرت پیشرانه و عملکرد خیره کننده RS7 اسپرتبک پی ببرید، ظاهر زیبا و جذاب آن نظرتان را جلب خواهد کرد. در پروفیل جلو یک جلوپنجره مشکی رنگ مشابه سایر محصولات RS آئودی نصب شده است. دو ورودی هوای مثلی در دو گوشه سپر طراحی شده‌اند و یک ورودی هوای عریض و باریک نیز در حد فاصل بین جلوپنجره و کاپوت قرار دارد. آئودی RS7 به صورت استادارد به رینگ‌های 21 اینچی با دیزاینی 10 پره و تایرهایی با عرض 275 میلی‌متر تجهیز شده، اما به صورت آپشنال امکان نصب رینگ 22 اینچی با تایرهای 285 میلی‌متری هم وجود دارد. همچنین در صورت نصب دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی، 34 کیلوگرم از وزن این خودرو در مقایسه با نمونه تجهیز شده به دیسک‌های استیل کاسته می‌شود.

آئودی RS7

درون کابین RS7 دو نمایشگر سیستم اطلاع‌رسانی MMI آئودی در میان داشبورد دیده می‌شود، ضمن اینکه پشت آمپر تمام دیجیتالی آئودی موسوم به Virtual Cockpit نیز در پشت فرمان خودنمایی می‌کند. تمام قسمت‌های کابین با چرم با کیفیت ناپا تودوزی شده و لوگوی RS نیز روی آنها حک شده است.

آئودی قصد دارد که RS7 جدید را با 13 رنگ مختلف از جمله دو رنگ ویژه RS مشکی و خاکستری راهی بازار کند. در این لحظه هیچ مطلبی در خصوص قیمت این اسپرتبک قدرتمند و سریع توسط آئودی عنوان نشده است.

 

نسخه‌های قدرتمندتری از آئودی RS6 و RS7 در راه هستند

علاقه‌مندان به محصولات عملکردی و اسپرت آئودی سرگرم دو محصول تازه رونمایی شده RS7 اسپرتبک و RS6 استیشن هستند. اما خبر تازه‌ای در خصوص نسخه‌های قدرتمندتر این دو خودرو شنیده شده است. ظاهرا آئودی قصد دارد برای استخراج قدرت بیشتر از پیشرانه RS6 و RS7 یک پیشرانه الکتریکی در کنار نیروگاه بنزینی آنها نصب کند. بدین ترتیب اولین نسخه‌های هیبریدی خانواده RS آئودی به زودی رونمایی خواهند شد.

طی نمایشگاه فرانکفورت آئودی اشاره کرد که نسخه‌های عملکردیتر و قدرتمندتر RS6 و RS7 ممکن است که الکتریکی سازی شوند و مدیر بخش آئودی اسپرت در این خصوص اظهار کرد که این برند لوکس آلمانی قصد دارد که ساختار پلاگ این هیبریدی را روی نسخه‌های قدرتمندتر این دو خودرو پیاده کند. اما در خصوص زمان عرضه این مدل‌ها هنوز هیچ مطلبی توسط آئودی اظهار نشده است.

آئودی

در این لحظه هر دو خودروی RS6 و RS7 به لطف بهره گیری از پیشرانه قدرتمند هیچ کمبودی در عملکرد ندارند. هر دو خودرو به یک پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژ 4 لیتری تجهیز شده‌اند که قادر به تولید بیشینه قدرت 591 اسب‌بخار هستند. آئودی RS6 استیشن قادر است در زمان 3.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و RS7 نیز به لطف بهره گیری از همین پیشرانه، عملکردی مشابه این استیشن بزرگ سایز دارد.

5 از 1 رای