اخبار خودرو جهان
قیمتی بین 220 تا 350 میلیون تومان

تاتا پانچ رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۹ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
تاتا پانچ 2022

شرکت تاتا موتورز رسما اولین کراس اوور خود به نام پانچ را رونمایی کرده که برای عرضه به بازار هند توسعه یافته است. تاتا پانچ با هدف سهم خواهی از بازار کراس اوورهای اقتصادی رو به رشدی مانند هیوندای Casper، سوزوکی Ignis، رنو کویید و ماهیندرا KUV100 توسعه یافته است.

به گزارش خودرونویس، استایل ظاهری تاتا پانچ در ماه آگوست به نمایش گذاشته شد بود که کاملا مشخص بوده از زبان طراحی Impact 2.0 این کمپانی بهره گرفته است. این خودرو حاصل همگاری بین استودیو طراحی تاتا موتورز در هند، انگلیس و ایتالیا بوده و تمام کارهای مهندسی آن در هند انجام شده است.

نمای عقب تاتا پانچ 2022

تاتا پانچ در طراحی ظاهری از المان های ترند روزها مانند چراغ های جلو دوتایی، بدنه عضلانی، استفاده از قطعات پلاستیکی برجسته در سپرها و رکاب های جانبی و تریم ظاهری دو رنگ بهره برده که البته در سایر خودروهای حاضر در این سگمنت نیز مشابه آن را دیده بودیم. رینگهای تاتا پانچ ابعاد 15 اینچی دارند، ولی می توان به صورت آپشنال نوع 16 اینچی را نیز نصب کرد که این رینگ های بزرگتر نقش بهتری در پر کردن فضای خالی آرک چرخها ایفا می کنند. این خودرو طولی معادل 3827 میلی متر و فاصله بین دو محوری معادل 2445 میلی متر دارد که بزرگتر از هیوندای Casper و کوچکتر از سیتروئن تر دارد که بزرگتر از هیوندای Casper و کوچکتر از سیتروئن C3 ویژه بازار هند است.

تاتا پانچ 2022

مشخصات فنی تاتا پانچ

با وجود اینکه پانچ یک کراس اوور رده پایین محسوب می شود، تاتا به قابلیت های آفرودی این خودرو نیز توجه کرده است. این خودرو دارای زاویه حمله 20.3 درجه و زاویه فرار 37.6 درجه ای و زاویه شکست 22.2 درجه ایست. همچنین تاتا پانچ قادر است در آبی با عمق 370 میلی متر حرکت کند. این قابلیت ها در ترکیب با فاصله 190 میلی متری کف این خودرو از سطح زمین، باعث می شود که پانچ به خوبی از پس جاده های ناهموار و خیابان های پر از دست انداز هند بر آید.

کابین تاتا پانچ 2022

پانچ روی پلتفرم ALFA تاتا توسعه یافته و ساختار مشترکی با هاچبک B سگمنت Altroz دارد. تاتا موتورز ادعا کرده که این خودرو قادر به دریافت 5 ستاره ایمنی در تست تصادف موسسه های معتبر جهانی NCAP است که این یک دستاورد بسیار مهم از این خودروساز هندی برای محصولی با چنین ابعاد کوچکی محسوب می شود. زیر کاپوت پانچ یک پیرانه 1.2 لیتری Revotron سه سیلندر نصب شده که قادر به تولید 84 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی یا به صورت آپشنال پنج سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

تاتا پانچ 2022

تاتا پانچ در چهار تریم Pure، ادونچر، Accomplished و Creative عرضه می شود که به صورت آپشنال پکیج های شخصی سازی ریتم و Dazzle نیز برای آن قابل سفارش هستند. با وجود قیمت پایین و اقتصادی بودن کابین، تریم براق رنگ روی داشبورد حالتی زیبا و جذاب به کابین این خودرو بخشیده است. این خودرو ظرفیت نشستن 5 سرنشین را دارد و فضای باری معادل 366 لیتر را ارائه می دهد.

نمای چانبی تاتا پانچ 2022

در خصوص تجهیزات نسخه Pure مدل پایه بوده و دارای دو کیسه ایمنی هوا و شیشه های برقی جلوست. نسخه ادونچر دارای یک نمایشگر 4 اینچی مولتی مدیا، 4 بلندگو، پورت شارژ USB، شیشه های عقب برقی و کلیدهای کنترلی روی فرمان است. نسخه میانی Accomplished نیز دارای سیستم صوتی هارمن کاردن با نمایشگر لمسی 7 اینچی، 6 بلندگو، چراغ های LED، کروز کنترل و کلید استارت و استاپ پیشرانه است. نسخه پرچمدار پانچ نیز مدل Creative بوده که دارای پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور نور و باران، تکیه گاه آرنج عقب، غربیلک فرمان چرم دوزی شده، مه شکن و رینگ های آلیاژی 16 اینچیست.

تاتا پانچ 2022

سخن پایانی

تاتا پانچ از هم اکنون به بازار هند عرضه می شود و برای آن برچسب قیمت پایه 7200 دلاری در نسخه Pure در نظر گرفته شده که در مجهزترین مدل یعنی نسخه Creative قیمت آن به 12500 دلار یا چیزی معادل 350 میلیون تومان به پول ایران می شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟