اخبار خودرو جهان
پیشرفت چشمگیر صنعت خودروسازی هند در مقابل پسرفت خودروسازان ایران

تاتا Curvv کراس اووری الکتریکی از تاتا موتورز هند

پنجشنبه - ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
تاتا Curvv تاتا موتورز

تاتا موتورز خودروسازی هندی بوده که یک زمانی ارزان ترین خودروی صفر کیلومتر جدید را در سبد محصولات خود داشت، یک خودروی کانسپت جدید معرفی کرده است. این خودروی جدید، یک نسخه پروتوتایپ از یک خودروی شهری ارزان قیمت نیست. بلکه یک کراس اوور کوپه جذاب و شیک بوده که به یک پیشرانه تمام الکتریکی مجهز شده است. این خودروی جدید تاتا Curvv نام داشته که نشان دهنده زبان طراحی آینده این شرکت بوده و قرار است که طی دو سال آتی نسخه تولیدی این کراس اوور کوپه الکتریکی را به بازار عرضه کند.

ظاهر تاتا موتورز Curvv

به گزارش خودرونویس، تاتا Curvv به نحوی طراحی شده که بالانس خوبی بین استایل ظاهری، عملکرد و کاربردی بودن را برقرار کند. شکل کلی تاتا Curvv تا حد زیادی ما را به یاد رنو آرکانا می اندازد و باید اظهار کنیم که اورهنگ های کوتاه عقب و جلو این خودرو را نسبت به رقبای اروپایی آن اسپرت تر ساخته است. با توجه به اینکه تاتا Curvv اکنون یک خودروی مفهومیست، هیچ دستگیره ای برای درب های آن طراحی نشده و به جای آینه دید جانبی، دوربین های کوچکی طراحی شده اند.

تاتا Curvv تاتا موتورز

یکی از ویژگی های ظاهری جالب تاتا Curvv نوار LED در اطراف شیشه عقب بوده که استایلی مشابه با شیشه عقب به خود گرفته است. در بالای شیشه عقب یک اسپویلر باریک طراحی شده که نقش جداکننده شیشه عقب و سانروف شیشه ای پانورامیک تاتا Curvv را ایفا می کند. درست در زیر نوار LED اطراف شیشه عقب، یک نوار LED سرتاسری دیگر طراحی شده که چراغ های اصلی عقب را به یکدیگر متصل کرده است.

تاتا Curvv تاتا موتورز

کابین ماشین تاتا Curvv

کابین تاتا Curvv طراحی مینیمالی دارد. در این خودرو داشبوردی صاف و یک نمایشگر بزرگ تبلت مانند برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی بر روی آن طراحی شده است. پنل سیستم تهویه دارای کلیدهای لمسی خازنی بوده و یک کنسول میانی شناور با سلکتور گیربکس دایره ای شکل برای این کراس اوور الکتریکی هندی طراحی شده است. غربیلک فرمان با چرم آبی رنگ در قسمت بیرونی و پارچه ای همرنگ با داشبورد در قسمت درونی تودوزی شده که زیبایی خاصی دارد. در پشت فرمان هم به جای نصب عقربه و نشانگر آنالوگ، یک صفحه نمایش دیجیتالی نصب شده که اطلاعات مهم خودرو را به راننده نمایش می دهد.

تاتا Curvv تاتا موتورز

تاتا موتورز هند اظهار کرده که نسخه تولیدی کراس اوور برقی تاتا Curvv را طی دو سال آینده به بازار عرضه می کند که اولین سری آن با موتور تمام الکتریکی به بازار راه پیدا می کند. این خودرو روی پلتفرم Generation 2 EV تاتا موتورز توسعه یافته و در آینده امکان نصب پیشرانه درونسوز یا هیبریدی را هم دارد. به عقیده ما اگر 70 تا 80 درصد طراحی این مدل مفهومی تاتا Curvv در مدل تولیدی راه پیدا کند، با شاسی بلند بسیار جذابی رو به رو خواهیم بود.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟