اخبار خودرو جهان
موتور بنزینی در نقش ژنراتور برای موتورهای برقی

نیسان ایکس تریل هیبرید e پاور 2022 رونمایی شد

شنبه - ۱ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
Nissan-X-Trail-نیسان ایکس تریل 2022 (1)

نیسان چند ماه پیش چهارمین نسل کراس اوور محبوب ایکس تریل را با دو موتور بنزینی تنفس طبیعی و توربوشارژ رونمایی کرد. اما حال نیسان ایکس تریل را با یک پیشرانه هیبریدی در دو مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل رونمایی کرده است. پیش بینی می کنیم که این نسخه هیبریدی الکتریکی سازی شده نیسان ایکس تریل (روگ) به زودی به بازار اروپا هم عرضه شود.

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل e پاور 2022

به گزارش خودرونویس، نیسان ایکس تریل 2022 روی پلتفرم CMF-C توسعه یافته که ساختاری مشترک با میتسوبیشی اوتلندر دارد. این خودرو دارای پیشرانه هیبریدی خودشارژ بوده که ترکیبی از یک پیشرانه 1.5 لیتری VC توربو سه سیلندر با فشار متغیر به همراه دومین نسل سیستم الکتریکی e پاور نیسان است. گفته شده که این سیستم هیبریدی در زمینه قدرت، نرمی و بی صدا بودن نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یافته است.

Nissan-X-Trail-نیسان ایکس تریل 2022 (1)

نیسان متاسفانه هنوز جزییات مربوط به این پیشرانه را اعلام نکرده، ولی اظهار داشته که نیروی موتور درونسوز نیسان ایکس تریل e-Power به چرخ ها منتقل نمی شود و این موتور سه سیلندر 1.5 لیتری تنها نقش ژنراتور برای تامین انرژی موتورهای برقی را دارد. نسخه چهار چرخ محرک نیسان ایکس تریل e پاور 2022 دارای سیستم تمام چرخ محرک e-4ORCE الکتریکی با دو موتور برقی بوده که همین موتورهای برقی روی کراس اوور الکتریکی نیسان آریا نیز نصب شده اند. نیسان ایکس تریل هیبریدی e پاور دارای تکنولوژی e پدال بوده که این سیستم در واقع همان سیستم بازیابی نیروی ترمز است که به محض اینکه راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد وارد مدار می شود.

Nissan-X-Trail-نیسان ایکس تریل 2022 (1)

ظاهر نیسان ایکس تریل هیبرید e پاور 2022

نیسان ایکس تریل جدید دارای زبان طراحی جدید این خودروساز ژاپنی بوده و از چراغ های خطی، جلوپنجره کرومی V شکل، صفحه محافظ آلومینیومی زیر بدنه در جلو، ستون های مشکی رنگ جلویی و گلگیرهای عقب حجم پردازی شده بهره می برد. در ژاپن نیسان ایکس تریل در 12 رنگ مختلف و 5 تریم دو رنگ قابل سفارش است. همچنین یک تریم آفرودی به نام X تریم برای ایکس تریل قابل سفارش بوده که به رینگ هایی ویژه و صفحات آلومینیومی خاصی در زیر بدنه مجهز شده است.

Nissan-X-Trail-نیسان ایکس تریل 2022 (1)

داخل کابین نیسان ایکس تریل هیبرید e پاور 2022

نیسان ایکس تریل هیبرید e پاور 2022 دارای یک نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان با دو مد، یک نمایشگر دیجیتالی لمسی 12.3 اینچی در میان داشبورد و یک هد آپ دیسپلی 10.8 اینچی است. این شاسی بلند محبوب ژاپنی ظرفیت نشستن 5 سرنشین را دارد و نیسان ادعا کرده که بزرگترین فضای بار در سگمنت خود را ارئه می دهد. البته نیسان جدیدا نسخه هفت نفره در سه ردیف صندلی را هم برای ایکس تریل 2022 عرضه کرده است.

Nissan-X-Trail-نیسان ایکس تریل 2022 (1)

امکانات نیسان ایکس تریل هیبرید e-Power 2022

از جمله دیگر امکانات نیسان ایکس تریل هیبرید e-POWER می توان به سیستم صوتی پریمیومی BOSE، خروجی برق AC 100 ولت با توان 1500 وات و امکان شخصی سازی تودوزی اعم از پارچه مشکی تا چرم پریمیوم ناپا اشاره کرد. این خودرو دارای سیستم ایمنی کمکی راننده Safety Assist 360 نیسان با دوربین های متعدد، رادار و سنسور سونار برای مانیتورینگ محیط پیرامون است. همچنین نیسان ایکس تریل لیست بلند بالایی از سیستم های کمکی راننده ADAS را هم در قالب پکیج پروپایلوت نیسان ارائه می دهد.

Nissan-X-Trail-نیسان ایکس تریل 2022 (1)

نیسان ایکس تریل هیبرید e پاور جدید در مدل پایه تک دیفرانسیل قیمتی معادل 23 هزار دلار دارد و در مدل پرچمدار G e-4ORCE قیمت آن به 33 هزار دلار می رسد. رقیب اصلی این خودرو تویوتا راو4، سوبارو فارستر و هوندا CR-V بوده و از نظر فنی با میتسوبیشی اوتلندر اشتراک دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟