اخبار خودرو جهان
اگر ایکس تریل دارید حتما این مطلب را بخوانید

فراخوان نیسان ایکس تریل به دلیل احتمال آتش سوزی

دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
فراخوان نیسان ایکس تریل به دلیل احتمال آتش سوزی

اگر در حال حاضر مالک خودرو نیسان ایکس تریل (روگ) مدل 2014 تا 2016 هستید، بهتر است بدانید که نیسان به دلیل خطر احتمالی آتش سوزی فراخوانی برای این خودرو اعلام کرده است. این فراخوان برای احتمال ورود آب و نمک به سیم کشی خودرو بوده که فاجعه به بار می آورد. نیسان ایکس تریل یکی از محبوب ترین کراس اوورها در بازار جهانی بوده و از همین مدل در بازار آمریکا چیزی در حدود 800 هزار دستگاه فروخته شده است.

دلیل فراخوان نیسان ایکس تریل نسل دوم

به گزارش خودرونویس، طبق اطلاعات منتشر شده توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا NHTSA، طی چند سال استفاده، خوردگی و زدگی در اتصال سیم کشی در مقابل پای راننده در برخی از مدل های نیسان ایکس تریل که بین سال های 2014 تا 2016 تولید شده اند، دیده شده است. این خوردگی علاوه بر اینکه خطر آتش سوزی را به همراه دارد، می توان موجب از کار افتادن شیشه بالابرهای برقی، صندلی های برقی و همچنین روشن و خاموش شدن خودکار چراغ سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و همچنین خالی شدن باتری خودرو شود.

فراخوان نیسان ایکس تریل به دلیل احتمال آتش سوزی

نیسان در حال تدوین برنامه ای به منظور رفع این مشکل بوده و از ماه مارس به مشتریان خود جهت برطرف کردن این ایراد اطلاع می دهد. اما چرا این ایراد تنها مختص نیسان ایکس تریل های تولید شده بین سال های 2014 تا 2016 است؟ در این گزارش بیان شده که این نوار دردسر ساز در نیسان ایکس تریل های تولید شده پس از مدل 2016 حذف شده است. ایکس تریل در آن سالها تنها محصول نیسان بوده که از این نوار دردسر ساز در آن استفاده شده بود. نیسان نیز این مشکل را تایید کرده و اظهار داشت که از بهار 2022 نسبت به برطرف کردن این ایراد اقدام خواهد کرد.

با توجه به این موضوع که نیسان ایکس تریل های تولید شده بین سال 2014 تا 2016 فاقد گارانتی هستند، نیسان در خصوص هزینه لازم برای رفع این ایراد و جزییات بیشتر در این خصوص، به زودی اطلاعاتی را منتشر خواهد کرد. این نسخه نیسان ایکس تریل که مشمول فراخوان شده، اولین سری از دومین نسل نیسان بوده که در کارخانه Smyrna در تنسی تولید شده اند. از حدود دو سال پیش این نسل نیسان ایکس تریل با نسل جدیدش با کد T33 جایگزین شد. اگرچه هر دو خودرو روی پلتفرم CMF-CD رنو-نیسان توسعه یافته اند.

فراخوان نیسان ایکس تریل به دلیل احتمال آتش سوزی

دومین نسل نیسان ایکس تریل یعنی همین نسخه ای که در بازار ایران نیز عرضه شده، تنها دو سال پس از اینکه به بازار آمریکا راه یافت به پرفروش ترین خودرو در سگمنت خود تبدیل شد. هرچند امروزه به دلیل تحریم ها دیگر نیسان ایکس تریل به بازار ایران عرضه نمی شود، ولی نسل جدید ایکس تریل همچنان یکی از محبوب ترین خودروها در سگمنت خود بوده و در سال 2021 تعداد 285 هزار و 602 دستگاه از این خودرو در بازار آمریکا فروخته شد که 25.3 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟