اخبار خودرو ایران

لاماری ایما هیبریدی با چه قیمتی وارد بازار می‌شود؟

دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

: لاماری ایما هیبرید، محصول وارداتی آرین پارس موتور در آستانه ورود به بازار ایران است. اما این خودرو با چه قیمتی در بازار کشور عرضه می‌شود؟

لاماری ایما هیبرید، محصول وارداتی آرین پارس موتور در آستانه ورود به بازار ایران است. اما این خودرو با چه قیمتی در بازار کشور عرضه می‌شود؟

به گزارش خودرونویس، لاماری ایما هیبرید (HEV) جدیدترین محصول سواری آرین پارس موتور شناخته می‌شود که قرار است در فاز اول به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شود. با توجه به اضافه شدن نام این خودرو به سامانه خودروهای وارداتی، می‌توان گفت که دومین محصول لاماری در آستانه ورود به بازار است. اما احتمالاً سوال بسیاری از متقاضیان، قیمت فروش لاماری ایما هیبرید و بازه قیمتی آن در بازار باشد.

کابین لاماری هیبرید

لاماری ایما هیبریدی، یکی از ارزنده‌ترین خودروهای هیبریدی بازار

بر اساس اطلاعات واصله، ایمای هیبرید احتمالاً فاصله قیمتی 40 درصدی با نسخه معمولی خود در بازار داشته باشد. هم‌اکنون لاماری ایما معمولی در بازار با نرخ  حدودا دو میلیارد و 90 میلیون تومان به فروش می‌رسد که با احتساب 40 درصد، در کانال پایین‌تر از سه میلیارد تومان ( حدود دو میلیارد و 900 میلیون تومان) قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر تنها رقیب مستقیم محصول هیبریدی آرین پارس موتور، خودروی تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید محسوب می‌شود.؛ چرا که هر دو محصول، چینی و در یک بازه قیمتی نزدیک به یک‌دیگر قرار می‌گیرند.

طبق محدوده قیمتی حدودی که برای لاماری ایما HEV مشخص شده، این خودرو قیمت پایین‌تری نسبت به رقیب خود، یعنی تیگو 8 پلاگین هیبرید دارد. از سوی دیگر به دلیل اینکه لاماری در نسخه پلاگین هیبرید عرضه نمی‌شود، نیازی به شارژ باتری‌های آن نیست.

همچنین در بخش مشخصات فنی نیز حداکثر قدرت و گشتاور لاماری ایما هیبریدی نسبت به تیگو 8 پرو PHEV اندکی بیشتر است. به عبارتی ایمای هیبرید در مجموع می‌تواند حداکثر 342 اسب‌بخار و 580 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، اما رقیب این خودرو قادر به تولید 326 اسب‌بخار و 510 نیوتن‌‎متر است.

هرچند مصرف سوخت ترکیبی خودروی جدید آرین پارس موتور به صورت رسمی اعلام نشده، اما با توجه به حجم موتور یکسان آن با رقیب خود و همچنین وزن پایین‌تر، احتمالاً مصرف سوخت لاماری ایمای هیبرید حتی از تیگو 8 PHEV نیز کمتر باشد.

دیگر موارد پیشنهادی:
اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟