اخبار خودرو ایران
خودرونویس گزارش می‌دهد؛

تست و بررسی لاماری ایما هیبرید

دوشنبه - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه

امروز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ فرصتی برای تست و بررسی این خودرو توسط شرکت عرضه کننده یعنی آرین پارس موتور در پیست آزادی برای اصحاب رسانه فراهم شد. با خودرونویس همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این خودروی نورسیده به دست آورید.

لاماری ایما از جمله خودروهای پرطرفدار مونتاژی در بازار کشور محسوب می‌شود که به واسطه ظاهر جذاب و شباهت آن به لامبورگینی اوروس مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفت. اما در این میان یکی از نقاط ضعف این خودرو کمبود آپشن‌های رفاهی بود که باعث عقب ماندن آن از برخی رقبا شد. حال نسخه هیبریدی این خودرو با پسوند HEV قرار است به زودی روانه بازار شود. در نسخه هیبریدی ایما کمبودهای قبلی برطرف شده و با ظاهر خشن‌تر مواجه هستیم.

به گزارش خودرونویس،  امروز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ فرصتی برای تست و بررسی این خودرو توسط شرکت عرضه کننده یعنی آرین پارس موتور در پیست آزادی برای اصحاب رسانه فراهم شد. با خودرونویس همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این خودروی نورسیده به دست آورید.

طراحی ظاهری

یکی از نقاط قوت لاماری ایما طراحی جذاب آن است که حال در نسخه هیبریدی این ظاهر خشن‌تر از نسخه قبلی شده است. این تغییرات در بخش نمای جلو کاملا مشهود است و در نمای جانبی هم شاهد طراحی پخته‌تری هستیم. ضمن این که به کارگیری از رینگ‌های آلومینیومی دو رنگ مشکی قرمز به جذابیت این خودرو در نمای جانبی افزوده است. در نمای عقب هم استفاده از دیفیوزر و اگزوزهای دوبل در دو طرف سپر باعث شده این خودرو خشن‌تر به نظر برسد.

مشخصات فنی

لاماری ایما هیبرید در کنار پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربو از یک پیشرانه برقی نیز استفاده می‌کند. ترکیب این دو پیشرانه با هم می‌تواند حداکثر توان ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. این توان نیز از طریق گیربکس اتوماتیک CVT که البته مختص خودروهای هیبریدی است به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حال با تمام این اوصاف نکته مهم مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفر تا صد است که به ترتیب روی حدود ۵.۳ لیتر و ۸ ثانیه قرار دارد. هر دوی این اعداد می‌تواند برای یک کراس‌اوور شهری با وزن ۱۷۰۰ کیلوگرم قابل قبول باشد.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

طراحی کابین لاماری ایما هیبرید تفاوت آنچنانی با نمونه بنزینی ندارد. داخل این خودرو از دو نمایشگر به هم پیوسته ۱۰.۲۵ اینچی استفاده شده که به نوعی ترند روز بین خودروسازان محسوب می‌شود. از جمله امکانات رفاهی مهم لاماری ایما هیبرید می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی راننده برقی به همراه گرمکن و سردکن و ماساژور، صندوق برقی، سیستم هشدار خروج از خط و برخورد از جلو، رادار نقطه کور، سنسور پارک، سقف پانوراما و گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

 

اما فهرست امکانات رفاهی این خودرو تنها به موارد بالا ختم نمی‌شود و آپشن‌هایی نظیر کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم و دوربین عقب در لاماری ایما هیبرید قرار دارد.

سخن پایانی

آنطور که به نظر می‌رسد لاماری ایما هیبرید با توجه به امکانات بیشتر و ظاهر جذاب‌تر شانس زیادی برای فروش و استقبال گسترده دارد. خدمات پس از فروش مناسب آرین موتور و سابقه درخشان این شرکت که پیش از این واردات خودروهای میتسوبیشی را نیز انجام می‌داد باعث می‌شود خریداران خیالشان از بابت قطعات و مشکلات احتمالی در بخش فنی راحت باشد. البته ناگفته نماند که بخش زیادی از آمار فروش به قیمت نهایی این خودرو بازمی‌گردد که هنوز مشخص نیست و احتمالا تا یک الی دو هفته آینده معلوم می‌شود. باید منتظر ماند و دید که این خودروی هیبریدی جذاب با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد.

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟