اخبار خودرو جهان
ویژه بازار محلی ژاپن

نیسان نوت e پاور تمام چرخ محرک معرفی شد

چهارشنبه - ۳ دی ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
نیسان نوت e پاور awd

نسل جدید نیسان نوت مدتی پیش در ژاپن در قالب یک هاچبک سوپر مینی جلو محرک رونمایی شد. حال نیسان برای عرضه در بازار محلی ژاپن، نسخه تمام چرخ محرک این خودروی جذاب کامپکت را نیز معرفی کرده است.

مشخصات فنی نیسان نوت تمام چرخ محرک

به گزارش خودرونویس، این نسخه جدید نیسان نوت e پاور AWD نام دارد که به قوای محرکه e پاور الکتریکی سازی شده نیسان مجهز شده است. این پیشرانه الکتریکی سازی شده از دو موتور الکتریکی که در واقع یکی برای هر اکسل نصب شده تشکیل شده که موجب آن چسبندگی نیسان نوت در سطوح لغزنده بهبود یافته و همچنین قدرت تولیدی پیشرانه نسبت به پیشرانه الکتریکی نسخه جلو محرک داشته که همین قدرت بیشتر عملکردی بهتر را هم برای نیسان نوت تمام چرخ محرک به ارمغان آورده است.

نمای عقب نیسان نوت e پاور awd

برخلاف نسخه هیبریدی معمولی نیسان نوت که نیروی تولیدی موتور الکتریکی و پیشرانه درونسوز هر دو به چرخ ها منتقل می شود، در این نسخه تمام چرخ محرک نیروی تولیدی پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی سه سیلندر دیگر به چرخ ها منتقل نمی شود؛ بلکه این نیروگاه سوخت فسیلی صرفا به منظور افزایش مسافت قابل پیمایش نیسان نوت و شارژ باتری های این خودرو فعالیت می کند. لازم به ذکر است که نیسان نوت از سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز بهره می برد که این سیستم انرژی ناشی از شتابگیری منفی را بازیافت کرده و آن را در باتری ها برای استفاده در مواقع مورد نیاز ذخیره می کند.

کابین نیسان نوت e پاور awd

نیسان در این لحظه جزییات فنی مربوط به قدرت و گشتاور نوت e پاور تمام چرخ محرک را منتشر نکرده و یقینا با نزدیک شدن به زمان عرضه در هفته های اول سال 2021، مشخصات بیشتری از این خودرو به بیرون درز پیدا می کند.

 

تجهیزات رفاهی نوت e پاور

با وجود اینکه در خصوص بیان جزییات فنی نوت تمام چرخ محرک خساست به خرج داده، ولی اعلام کرده که این نسخه به تمام تجهیزات رفاهی و ایمنی نسخه جلو محرک مجهز شده است. این تجهیزات استاندارد شامل سیستم مالتی مدیا سرگرمی و اطلاع رسانی با نمایشگر لمسی و نمایشگر تمام دیجیتالی پشت آمپر و همچنین سیستم های ایمنی و کمکی راننده هستند.

صندلی نیسان نوت e پاور awd

همچنین نیسان بیان کرده که قصد دارد نوت e پاور تمام چرخ محرک را در دو نسخه S Four و X Four راهی بازار کند. برچسب قیمت نسخه ارزان تر نوت e پاور دو میلیون و 288 هزار یوآن اعلام شده که چیزی معادل 22 هزار و 100 دلار می شود. نسخه مجهزتر این خودرو هم قیمتی معادل دو میلیون و 445 هزار یوآن دارد که ارزش آن به دلار چیزی در حدود 23 هزار و 626 دلار می شود.

 

 

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟