اخبار خودرو جهان
قادر به پیمایش 87 کیلومتر در حالت الکتریکی

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2023 رونمایی شد

جمعه - ۷ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2023

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی 2023 به تازگی رونمایی شده است؛ ولی داستان در خصوص اوتلندر پلاگین هیبریدی مقداری پیچیده است و در ژاپن نسخه 2022 نسل پیشین تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد و پس از نیمه دوم سال 2022 نسل جدید اوتلندر پلاگین هیبریدی 2023 راهی بازارهای جهانی مانند اروپا و آمریکا خواهد شد. این سومین اوتلندری بوده که امسال رونمایی می شود، نسخه اول مدل معمولی نسل جدید بوده که در ماه فوریه رونمایی شد و پس از آن مدل هیبریدی بروزرسانی شده معرفی شد و حال نسخه پلاگین هیبریدی نسل جدید اوتلندر معرفی شده است.

مشخصات فنی اوتلندر پلاگین هیبرید 2023

به گزارش خودرونویس، در حالیکه که میتسوبیشی اطلاعات خوبی را در خصوص مشخصات فنی اوتلندر پلاگین هیبریدی منتشر کرده، ولی هنوز آمار و ارقام مربوط به قدرت و گشتاور را اعلام نکرده است. این کراس اوور الکتریکی سازی شده پلتفرمی یکسان با نیسان روگ(ایکس تریل) دارد و قادر است در حالت تمام الکتریکی مسافتی معادل 87 کیلومتر را طی کند که به لطف نسل جدید سیستم پلاگین هیبریدی میتسوبیشی که از دو موتور الکتریکی یکی در جلو و یکی در عقب تشکیل شده و همچنین پک باتری 20 کیلووات ساعتی محقق شده است. در حالی که عدد دقیق قدرت پیشرانه این خودرو اعلام نشده، میتسوبیشی بیان کرده که توان تولیدی موتور نصب شده در عقب حدود 40 درصد نسبت به نسل قبل افزایش یافته و این در حالی بوده که مسافت قابل پیمایش این خودرو در حالت تمام الکتریکی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی 2023 به لطف بهره بردن از دو موتور الکتریکی دارای سیستم تمام چرخ محرک بوده و به یک ویژگی جدید به نام Active Yaw Control یا AYC مجهز شده که می توان نیرو را بین اکسل جلو و عقب به صورت هوشمندانه توزیع کند. این سیستم همچنین با استفاده از ترمزها در چرخ های سمت چپ و راست می تواند موجب توزیع بهتر گشتاور شود. این خودرو دارای حالت بوستر بوده که می تواند نیروی بیشتری را به صورت موقتی و زمانی که به آن نیاز است به چرخ های جلو و عقب منتقل کند.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2023

میتسوبیشی همچنین سرعت بازگشت دریچه گاز در زمان کاهش شتاب (برداشتن پا از پدال گاز) را افزایش داده تا در بیشتر شرایط مسیر بتواند به صورت تک پداله با این خودرو رانندگی کرد. البته که در صورت توقف های ناگهانی و کاهش شتاب سریعتر هنوز نیاز است که راننده پدال ترمز را بفشارد. چندین مد رانندگی هم برای اوتلندر پلاگین هیبریدی 2023 تعبیه شده که بسته به جاده و آب و هوای مختلف می توان آنها را انتخاب کرد.

کابین میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2023

عجیب اینجاست که میتسوبیشی هیچ اشاره ای به پیشرانه درونسوز نسل جدید اوتلندر پلاگین هیبریدی 2023 نکرده؛ ولی حدس می زنیم که این خودرو هنوز از یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر مشابه نمونه نصب شده روی نسل قبل اوتلندر پلاگین هیبریدی بهره می برد. این پیشرانه در آن خودرو قادر به تولید 126 اسب بخار قدرت بود که در ترکیب با دو موتور الکتریکی 221 اسب بخار قدرت تولید می کند. البته این اعداد و ارقام مربوط به نسل پیشین اوتلندر پلاگین هیبریدی 2022 بوده و میتسوبیشی هنوز اعداد و ارقام مربوط به نسل جدید را اعلام نکرده ولی پیشتر بیان کرده بود که اوتلندر پلاگین هیبریدی 2023 نسبت به نسل قبل قدرتمندتر شده است.

کابین میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2023

استایل ظاهری و کابین

میتسوبیشی اوتلندر پلاپین هیبرید 2023 دارای استایل ظاهری مشترکی با مدل درونسوز معمولیست. ولی در نمایشگرهای دیجیتالی نصب شده درون کابین تفاوت هایی در این مدل الکتریکی سازی شده دیده می شود. طراحی کلی کابین هم در این مدل پلاگین هیبریدی با مدل درونسوز یکسان بوده که جذاب، زیبا و با کیفیت است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟