اخبار خودرو جهان
رقیب جدید تسلا اینبار از کره

هیوندای آیونیک 6 Ioniq سدان برقی جدید کره ای ها

پنجشنبه - ۹ تیر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
hyundai-ioniq-6-هیوندای آیونیک خودروی برقی (1)

هیوندای سرانجام نسخه تولیدی سدان برقی آیونیک 6 Ioniq را رونمایی کرد. هیوندای در حال حاضر به مقوله طراحی ظاهری و کابین سدان الکتریکی آیونیک 6 Ioniq پرداخته و قصد دارد مشخصات فنی این خودرو را در تاریخ 14 جولای منتشر کند.

ظاهر سدان برقی هیوندای آیونیک 6 Ioniq

به گزارش خودرونویس، هیوندای زمانی که تیزرهای خودروی الکتریکی آیونیک 6 Ioniq را منتشر می کرد، از این خودرو به عنوان یک سدان برقی سریع و شیک یاد می کرد و حال مشخص شد که هیوندای در خصوص این خودرو اغراق نمی کرد. بدنه هیوندای آیونیک 6 Ioniq استایلی کمان شکل دارد و این موضوع سبب شده تصور کنیم که این خودرو در جریان هوا سر می خورد. کاملا مشخص است که هیوندای در طراحی آیونیک 6 از خودروی کانسپت پرافسی Prophecy الگوبرداری کرده است. در حال حاضر هیوندای ضریب مقاومت هوای آیونیک 6 را اعلام نکرده. ولی کاملا مشخص است که با خودرویی آیرودینامیک سر و کار داریم.

hyundai-ioniq-6-هیوندای آیونیک خودروی برقی (1)

هیوندای آیونیک 6 Ioniq در قسمت جلو طراحی تمیز و مینیمالی دارد. در گوشه های سپر جلو ظاهرا دو ورودی هوای عمودی نصب شده است. کاپوت طراحی ساده ای دارد و لبه تیزر چراغ ها نیز به ستون A این خودرو ختم می شود. در نمای جانبی یک خط کمربندی کمان مانند دربالای درب ها (زیر شیشه ها) تا عقب خودرو امتداد یافته که تقریبا موازی با حالت کمانی شکل سقف این خودرو طراحی شده است. هیوندای آیونیک 6 Ioniq که در این تصاویر مشاهده می کنید به جای آینه دارای دوربین دید عقب است. رینگ های هیوندای آیونیک 6 Ioniq هم دارای طراحی نامتقارن و پیچیده ای هستند.

hyundai-ioniq-6-هیوندای آیونیک خودروی برقی (1)

هیوندای آیونیک 6 در نمای عقب طراحی پیچیده ای دارد. یک اسپویلر در پایین شیشه عقب طراحی شده و در پایین آن یک اسپویلر نوک اردکی دیگر در لبه صندوق عقب قرار دارد. چراغ های عقب دارای LEDهای سرتاسری هستند و المان های LED پیکسل مانندی درون آنها دیده می شود که می توان گفت هم دیزاینی مدرن و هم دیزاینی کلاسیک دارند. در قسمت پایینی سپر عقب هم یک جفت المان منعکس کننده نور عمودی طراحی شده که گرافیک پیکسل مانند مربعی شکل مانند المان های LED چراغ های عقب دارند.

hyundai-ioniq-6-هیوندای آیونیک خودروی برقی (1)

داخل کابین هیوندای آیونیک 6 Ioniq

هیوندای در خصوص کابین سدان الکتریکی آیونیک 6 مطلب خاصی را بیان نکرده. ولی با نگاه کردن به تصاویر کابین این خودرو به جزییات زیادی در این خصوص پی می بریم. یک نمایشگر دیجیتالی برای نشانگرهای پشت فرمان و یک نمایشگر دیجیتالی دیگر برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده که هر دو درون یک قاب قرار گرفته اند. داشبورد در قسمت های گوشه ای داشبورد حالتی رو به بالا داشته تا محل مناسب برای نصب دو نمایشگر دیگر فراهم شود. این نمایشگرهای دیجیتالی تصاویر دوربین های دید جانبی که به جای آینه بغل نصب شده اند را نشان می دهند. یک پنل هم در میان داشبورد برای کنترل سیستم تهویه طراحی شده که دارای کلیدهای لمسی خازنی است.

hyundai-ioniq-6-هیوندای آیونیک خودروی برقی (1)

در مقابل راننده یک غربیلک فرمان دو شاخه قرار دارد که روی آن کلیدهای خازنی طراحی شده اند. چهار چراغ مربعی شکل در مرکز غربیلک فرمان دیده می شوند و هنوز نمی دانیم که این چراغ ها جنبه تزیینی دارند یا اینکه عملکردی برای آنها در نظر گرفته شده است. در تصاویر منتشر شده از کابین هیوندای آیونیک 6 Ioniq می توان ترکیب نورپردازی بنفش و آبی را روی  داشبورد، پنل های رودری و حتی زیر پایی ها مشاهده کرد.

hyundai-ioniq-6-هیوندای آیونیک خودروی برقی (1)

مشخصات فنی هیوندای آیونیک 6 Ioniq

هیوندای آیونیک 6 Ioniq روی پلتفرم E-GMP توسعه یافته که خودروهای دیگری مانند هیوندای آیونیک 5 Ioniq و کیا EV6 نیز از این پلتفرم بهره گرفته اند. گزارش شده که این سدان برقی دارای پک باتری 77.4 کیلووات ساعتی بوده و دو موتور الکتریکی برای آن نصب شده که روی هم رفته قادر به تولید 300 اسب بخار قدرت هستند. البته هیوندای قصد دارد یک نسخه ارزان قیمت تر تک موتوره و همچنین یک نسخه قدرتمندتر دو موتوره را هم برای آیونیک 6 عرضه کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟